In 2009 kocht ik voor het eerste een volvo; ik had gekozen voor een XC60 drive.
Hier een overzicht van alle kwaliteitsproblemen met deze auto:
- op 1 jaar: stof onder ingebouwde kinderverhogers scheurde - vervangen onder garantie
- op 1,5 jaar: t-tec bekleding op de zitting van bestuurdersstoel begon breuken te krijgen - volgens volvo slechte serie en vervangen onder garantie
- op 3,5 jaar zelfde probleem met t-tec bekleding - garantietermijn is voorbij, direct contact met volvo geeft geen oplossing; kost 600€
- op 5 jaar melding CWS-system service vereist + driver alert system service bereikt - module voor afstandscontrole defekt; kost 1200€
- op 6,5 jaar wist de navigator elke start de instellingen (2d weergave, schaal, ...); niet laten herstellen
Extra onderdelen buiten standaard onderhoud - normaal gezien leeftijd en km (280000km)
- op 6 jaar koppeling vervangen - 1300€ (bij een gewone garagist, bij volvo 2400€)
- op 6,5 jaar motor luchtregelklem turbo defekt - volledig turbogedeelte moet vervangen worden, motor is afzonderlijk verkrijgbaar- 900€
- op 7 jaar airco defekt - nog niet hersteld
Als ik dit vergelijk met mijn vorige wagen (een mitsubishi outlander) zijn er toch redelijk veel kwaliteitsproblemen met volvo, waar volvo zelf zich blijkbaar niet aan stoort.
Wat is jullie ervaring op kwaliteitsvlak?
Volvo = kwaliteit?
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
ik begrijp je frustratie, maar het is geen mooie binnenkomer.
Je eerste post, zonder voor te stellen en dan gelijk de klaagzang (al dan niet terecht) afsteken op een forum van Volvo liefhebbers. Wat is het doel dezes vraag ik me dan af (behalve waarschijnlijk frustratie van je af te schrijven)?
Je eerste post, zonder voor te stellen en dan gelijk de klaagzang (al dan niet terecht) afsteken op een forum van Volvo liefhebbers. Wat is het doel dezes vraag ik me dan af (behalve waarschijnlijk frustratie van je af te schrijven)?
laatste Volvo (960) verkocht
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10666
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
rpeeters,
Tja........ Geluk koop je er niet bij. En ik heb nieuws voor je, bij welk willekeurig ander merk ook niet. Je wilt niet weten wat voor een ellende er bij de andere merken voor komt. Er gaat geen enkel merk vrij uit zonder enige klachten en dito extra kosten. Hoe vaak zie je geen Funkelnagel Neue Tesla achterop de afsleper staan? Auto's, vaak de stads autootjes, waar de simpele techniek in zit doen het nagenoeg altijd. Gratisch autorijden lukt niet.
Tja........ Geluk koop je er niet bij. En ik heb nieuws voor je, bij welk willekeurig ander merk ook niet. Je wilt niet weten wat voor een ellende er bij de andere merken voor komt. Er gaat geen enkel merk vrij uit zonder enige klachten en dito extra kosten. Hoe vaak zie je geen Funkelnagel Neue Tesla achterop de afsleper staan? Auto's, vaak de stads autootjes, waar de simpele techniek in zit doen het nagenoeg altijd. Gratisch autorijden lukt niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Omdat de accu leeg is waarschijnlijk? Menselijk foutHans oet Twent schreef:Hoe vaak zie je geen Funkelnagel Neue Tesla achterop de afsleper staan?

Van de XC60, valt nog mee toch? Arico gaat een keer stuk, bekleding kan kapot door je broek of vaak in en utistappen, koppeling moet je maar net geluk mee hebben.
Dat elektronica dingetje ken ik niet, maar ook daar, alles kan kapot.
Ik zou zeggen vergelijk het eens met een 'premium' auto van 2009.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Mijn zoon en schoonzus rijden in een bmw320d, dus een auto van een zgn. "Premium merk". Die auto is nu 240000 km oud, altijd bij de dealer in onderhoud geweest, ziet er nog als nieuw uit, maar er is alleen al het afgelopen halfjaar voor 5000 euro aan gerepareerd en nu zijn er weer grote (lees erg dure) problemen. De dealer zegt doodleuk: tsja....dat is ook wel een heel erg hoge Kilometerstand voor dit type auto, advies: niets meer aan doen en een andere kopen.......
I rest my case.....
I rest my case.....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19
Wellicht een andere dealer zoeken of een specialist? 
Zonder gekheid. Ik heb 3 BMW's gereden. Allemaal een jaren in bezit gehad. Kwam er een nieuwe, bleef de oude erbij. Al die BMW's zijn tot ongeveer 3 ton gebruikt en inderdaad ogen ze dan nog letterlijk als nieuw. Zo degelijk voelt een Volvo simpelweg niet.
Heb de nieuwe S90 gereden, de V90 heb ik in gezeten in Beesd en zo ook in een aantal 5 series nu ik zonder auto zit. Vormgeving en imago kun je over twisten, maar kwa degelijkheid voelt het uitloopmodel van de 5 nogsteeds zoveel beter dan een gloednieuwe V90. Als je je bedenkt dat ook die wagens nu geleverd worden in uitvoeringen tot wel 100.000 euro vind ik sommige punten eigenlijk niet kunnen.
BMW betere kwaliteit dan een Volvo? Gevoelsmatig wel. Mooi is ook dat je voor 700 euro de eerste 100.000 km aan onderhoud kunt inkopen en voor 200 euro je garantie uitbreidt tot 5 jaar. Dat geeft vertrouwen.
Alle auto's kunnen verder stuk. Ik heb pech gehad met een V70 die ze pas hebben moeten innemen. Diezelfde problemen hoor je overal.
Koppeling is overigens gewoon een normaal slijtage onderdeel. Daar kun je je wagen niet op afrekenen. Hooguit jezelf als dat te snel slijt. Ik hoor nog weleens mensen wegrijden waarvan ik denk dat ze beter af zijn met een automaat.

Zonder gekheid. Ik heb 3 BMW's gereden. Allemaal een jaren in bezit gehad. Kwam er een nieuwe, bleef de oude erbij. Al die BMW's zijn tot ongeveer 3 ton gebruikt en inderdaad ogen ze dan nog letterlijk als nieuw. Zo degelijk voelt een Volvo simpelweg niet.
Heb de nieuwe S90 gereden, de V90 heb ik in gezeten in Beesd en zo ook in een aantal 5 series nu ik zonder auto zit. Vormgeving en imago kun je over twisten, maar kwa degelijkheid voelt het uitloopmodel van de 5 nogsteeds zoveel beter dan een gloednieuwe V90. Als je je bedenkt dat ook die wagens nu geleverd worden in uitvoeringen tot wel 100.000 euro vind ik sommige punten eigenlijk niet kunnen.
BMW betere kwaliteit dan een Volvo? Gevoelsmatig wel. Mooi is ook dat je voor 700 euro de eerste 100.000 km aan onderhoud kunt inkopen en voor 200 euro je garantie uitbreidt tot 5 jaar. Dat geeft vertrouwen.
Alle auto's kunnen verder stuk. Ik heb pech gehad met een V70 die ze pas hebben moeten innemen. Diezelfde problemen hoor je overal.
Koppeling is overigens gewoon een normaal slijtage onderdeel. Daar kun je je wagen niet op afrekenen. Hooguit jezelf als dat te snel slijt. Ik hoor nog weleens mensen wegrijden waarvan ik denk dat ze beter af zijn met een automaat.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Sterker nog dergelijke auto's moeten uitsluitend met automaat gereden worden..caterham schreef: Koppeling is overigens gewoon een normaal slijtage onderdeel. Daar kun je je wagen niet op afrekenen. Hooguit jezelf als dat te snel slijt. Ik hoor nog weleens mensen wegrijden waarvan ik denk dat ze beter af zijn met een automaat.
Ik zie mensen in lease gebakjes poken alsof er geen morgen is, ben zeer content met mijn 2e GT en nee ik ben nog geen 40.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik lees niets bijzonders. De genoemde bekleding is niet de beste, dat is (algemeen) bekend en netjes onder garantie opgelost, ergo: niet zeuren en de volgende keer leer nemen.
En al het andere? Reguliere zaken waar ik ook niet van onder de indruk geraak. Met daarbij de opmerking dat de koppeling een slijtagedeel is en, al naar gelang van de kwaliteit waarmee de bestuurder die weet te bedienen, ooit eens af zal zijn. Sommigen lukt dat binnen een ton, anderen rijden er vrolijk een half miljoen kilometers mee zonder problemen.
En al het andere? Reguliere zaken waar ik ook niet van onder de indruk geraak. Met daarbij de opmerking dat de koppeling een slijtagedeel is en, al naar gelang van de kwaliteit waarmee de bestuurder die weet te bedienen, ooit eens af zal zijn. Sommigen lukt dat binnen een ton, anderen rijden er vrolijk een half miljoen kilometers mee zonder problemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Neem dan het altijd zo bejubelde VAG eens, 1.2 TSi, 1.4TSi, hebben vrijwel allemaal distributiekettingproblemen, 1.8 en 2.0 TFSi motoren hebben allemaal last van excessief olieverbruik, alle soorten DSG bakken gaan regelmatig stuk.
Bij BMW E46 series de achterassen die losscheuren van de carosserie...
Het valt wel mee bij Volvo
Bij BMW E46 series de achterassen die losscheuren van de carosserie...
Het valt wel mee bij Volvo
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Welkom op het forum, meneer Peeters!
Welke uitvoering is het? Fijne motor? Fotootje misschien?
Dat je zo weinig storingen hebt in zeven jaar en toch klagen.
Als een auto een stilstaande installatie in een hoek van een gebouw was geweest, had het misschien nog veel geweest.
Helaas is een Volvo ook een complex automobiel aan het worden, dus als er iets stuk gaat kost het gelijk wat.
Volgende keer een twintig jaar auto achtklepper kopen, dan kan je hem elke keer voor een habbekrats weer oplappen.
Goedemiddag!
Welke uitvoering is het? Fijne motor? Fotootje misschien?
Dat je zo weinig storingen hebt in zeven jaar en toch klagen.
Als een auto een stilstaande installatie in een hoek van een gebouw was geweest, had het misschien nog veel geweest.
Helaas is een Volvo ook een complex automobiel aan het worden, dus als er iets stuk gaat kost het gelijk wat.
Volgende keer een twintig jaar auto achtklepper kopen, dan kan je hem elke keer voor een habbekrats weer oplappen.
Goedemiddag!
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Het is altijd balen dat je auto niet helemaal het onverwoestbare product is wat je had gedacht. Je ziet, ik leef met je mee.
Anderzijds: zo op het forum binnenkomen om je ga te spuien werkt op mij niet zo plezierig.
Ik heb eens Passat gereden en de distributieriem knapte na 80000 km. Vele eurootjes moeten pinnen toen. 't Kan verkeren. Zelfs met een Volvo.
Anderzijds: zo op het forum binnenkomen om je ga te spuien werkt op mij niet zo plezierig.
Ik heb eens Passat gereden en de distributieriem knapte na 80000 km. Vele eurootjes moeten pinnen toen. 't Kan verkeren. Zelfs met een Volvo.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21424
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kunnen we over gaan tot de orde van de dag? 

Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10666
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nou ik denk wel dat je hier een punt hebt. BMW is wel echte een Fahrers auto. Qua materiaal gebruik is het wel net ff wat beter, professioneler, heeft net allemaal iets meer body. En toch als ik de 'echte' BMW rijder spreek, dan geeft hij ook aan dat de kwaliteit van nu niet meer kan tippen aan de kwaliteit van jaren geleden. Ook bij het merk uit Bayern wordt het anders.caterham schreef:BMW betere kwaliteit dan een Volvo? Gevoelsmatig wel.
Net als bij de productie van papier... gewoon een paar gram minder aan vezels erin stoppen en niemand die het merkt.... En zo gaat het overal.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21424
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hou maar op. TS is hier sinds het plaatsen van zijn bericht niet meer geweest ...
Komt soms vaker voor.
BMW beter dan Volvo? Ik rij pas een klein jaar BMW en dat is voorlopig geen vergelijk na 5 Volvo's in 17 jaar tijd. Ben er wel blij mee en (afkloppen) de kosten vallen nog mee.
Komt soms vaker voor.
BMW beter dan Volvo? Ik rij pas een klein jaar BMW en dat is voorlopig geen vergelijk na 5 Volvo's in 17 jaar tijd. Ben er wel blij mee en (afkloppen) de kosten vallen nog mee.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
dus ...... frustratie over de schutting gooien en weg wezen blijkbaar.dbosker schreef: ik begrijp je frustratie, maar het is geen mooie binnenkomer.
Je eerste post, zonder voor te stellen en dan gelijk de klaagzang (al dan niet terecht) afsteken op een forum van Volvo liefhebbers. Wat is het doel dezes vraag ik me dan af (behalve waarschijnlijk frustratie van je af te schrijven)?
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19
80 grams papier is 80 grams papier. Daar valt weinig aan te sjoemelen.Hans oet Twent schreef:Net als bij de productie van papier... gewoon een paar gram minder aan vezels erin stoppen en niemand die het merkt.... En zo gaat het overal.

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Los van het feit dat de TS zich hier niet uitgebreid heeft voorgesteld, en meteen maar zijn gal spuugt, kan ik me toch ook aansluiten bij de klachten over de ondermaatse T-Tec-bekleding.
Ik heb die als optie gekozen, destijds. Na een kleine twee jaar, en om en bij de 70k, is de rugleuning (onder garantie) vervangen geweest. Een jaar later was de bekleding van de zijkant van de zitting helemaal gekraakt. Ook vervangen, maar met factuur. En nu is het opnieuw de bolster van de rugleuning, waar de bovenlaag een scheur van meer dan 10 cm vertoont (bijna 140.000 kilometer). Opnieuw geen garantie meer mogelijk.
1) ofwel moet de dealer dit direct afraden, als men weet dat die T-Tec bagger is.
2) ofwel moet Volvo maar de gevolgen dragen voor de ondermaatse kwaliteit die men levert.
Je kan nu komen aandraven en zeggen dat ik niet de pauper moest uithangen, en meteen maar leder moest gekozen hebben. Misschien wel waar, maar totaal naast de kwestie : een zetelbekleding (leder, stof, kunstleder, T-Tec,...) mag niet kapot gaan na amper 70.000 km, en zou het toch een groot stuk van een normaal auto-leven moeten kunnen uitzingen.
Een stoel dient om in te gaan zitten, niet om naar te kijken.
Reactie van de garage: je moet dat wel verzorgen. Leder moet gevoed worden.
Los van het feit dat mijn auto's tot in de puntjes verzorgd worden, en het interieur een volledige verzorging (inclusief dressing/voeding van alle plastics en andere gladde oppervlaktes) : T-Tec is nog altijd kunststof, dacht ik.
Ik heb die als optie gekozen, destijds. Na een kleine twee jaar, en om en bij de 70k, is de rugleuning (onder garantie) vervangen geweest. Een jaar later was de bekleding van de zijkant van de zitting helemaal gekraakt. Ook vervangen, maar met factuur. En nu is het opnieuw de bolster van de rugleuning, waar de bovenlaag een scheur van meer dan 10 cm vertoont (bijna 140.000 kilometer). Opnieuw geen garantie meer mogelijk.
1) ofwel moet de dealer dit direct afraden, als men weet dat die T-Tec bagger is.
2) ofwel moet Volvo maar de gevolgen dragen voor de ondermaatse kwaliteit die men levert.
Je kan nu komen aandraven en zeggen dat ik niet de pauper moest uithangen, en meteen maar leder moest gekozen hebben. Misschien wel waar, maar totaal naast de kwestie : een zetelbekleding (leder, stof, kunstleder, T-Tec,...) mag niet kapot gaan na amper 70.000 km, en zou het toch een groot stuk van een normaal auto-leven moeten kunnen uitzingen.
Een stoel dient om in te gaan zitten, niet om naar te kijken.
Reactie van de garage: je moet dat wel verzorgen. Leder moet gevoed worden.
Los van het feit dat mijn auto's tot in de puntjes verzorgd worden, en het interieur een volledige verzorging (inclusief dressing/voeding van alle plastics en andere gladde oppervlaktes) : T-Tec is nog altijd kunststof, dacht ik.