Ha allemaal,
Hopelijk ben ik binnenkort ook een Volvo-rijder en wil ik daarna nooit meer wat anders. Maar daarover toch een vraag. Bij mijn onderhoudsgarage besprak ik dat ik een V50 1.6 D2 zou willen, waarna hij een beetje moeilijk keek en over de turbo begon. Nu heb ik her en der gelezen dat die kuren kan geven, maar dat een motorupdate ergens in 2009 verbetering heeft gebracht. Kennen jullie deze verhalen en kan ik betrekkelijk veilig een V50 1.6 D2 uit 08-2010 aanschaffen?
Alvast dank voor het meedenken!
V50 D2 uit 2010
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Dealeronderhoud zegt helemaal niets als de berijder de auto afgeragd heeft.
Mijn eigen V40 D2 uit 2012 gaat er tussen de 175-200k uit omdat er dan vaak van die neuzeldingen aankomen en daar heb ik geen zin in.
Da's ook de reden dat leasemaatschappijen de auto's met die kilometerstanden terughalen.
Als je hem toch wilt kopen zou ik in ieder geval de officiele Volvo inspectie van 99 Euro (of zo) aanraden ...
Mijn eigen V40 D2 uit 2012 gaat er tussen de 175-200k uit omdat er dan vaak van die neuzeldingen aankomen en daar heb ik geen zin in.
Da's ook de reden dat leasemaatschappijen de auto's met die kilometerstanden terughalen.
Als je hem toch wilt kopen zou ik in ieder geval de officiele Volvo inspectie van 99 Euro (of zo) aanraden ...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51
zegt idd niks over de chauffeur. Maar dan weet je wel of hij roetfilter heeft gehad op 120.000km. Dat de onderhouden zijn gerespecteerd (slugde vorming) en dat hij onderhoud 180.000km heeft gehad met eolys en brandstoffilter
Als je een volledige historiek krijgt; weet je ook alle onderdelen die vervangen zijn geweest.
Officiele inspectie is idd aan te raden. Dan wordt deze historiek ook bekeken.
Vraag dan de foutcodes; verschildrukgrafiek en batterijtest met pico.(dan heb je meteen alternator, starter en batterijtest bij handen.)
Dat zou ik doen. waarschijnlijk is da niet gratis, mensen zullen ook moeten eten he...
Als je een volledige historiek krijgt; weet je ook alle onderdelen die vervangen zijn geweest.
Officiele inspectie is idd aan te raden. Dan wordt deze historiek ook bekeken.
Vraag dan de foutcodes; verschildrukgrafiek en batterijtest met pico.(dan heb je meteen alternator, starter en batterijtest bij handen.)
Dat zou ik doen. waarschijnlijk is da niet gratis, mensen zullen ook moeten eten he...
- Red-Dragon
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 12.02.2015 - 07:31
- Locatie: Friesland
Ware het niet dat een D2 geen vervangingsinterval voor het roetfilter meer heeft, en dat er ook geen eolys reservoir meer aanwezig is...Apox schreef: zegt idd niks over de chauffeur. Maar dan weet je wel of hij roetfilter heeft gehad op 120.000km. Dat de onderhouden zijn gerespecteerd (slugde vorming) en dat hij onderhoud 180.000km heeft gehad met eolys en brandstoffilter
Volvo V50 Advantage D2, MY 2011
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.10.2015 - 21:21
Hier ook een D2, gekocht in december 2015 met 196k op de teller. Nu 223k en hij rijdt nog als een zonnetje. Olie volledig vervangen, vier nieuwe banden eronder en twee riemschijven verder, maar verder nog steeds heel erg tevreden.
Veel rijplezier in jouw V50
Veel rijplezier in jouw V50
Volvo V50 D2 Momentum, MY11, Barentzblue, navigatie, beige leder
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.10.2015 - 21:21
Komen er nog foto's van je bolide?
Volvo V50 D2 Momentum, MY11, Barentzblue, navigatie, beige leder