C70 RTI Vindt geen satellieten

Plaats reactie
kcaluwae
Starter

Ben sinds 3 weken in het bezit van een Volvo C70. (Bouwjaar 2008)
Een plezier om met de wagen te rijden, het genot van het Cabrio rijden is nog beter als verwacht.

Enkel, sinds zondag laat de GPS het afweten. 0 satellieten gevonden. De positie op de kaart wijzigt nog wel maar zuiver op basis van de wielen en die zit er toch wel een 100 km naast schat ik zo...
Heb al wat truukjes geprobeerd die ik Online vond maar deze helpen niet:
- auto start/stop
- RTI systeem stoppen gedurende enkele minuten en terug starten
- radio afzetten, en dan tevens RTI systeem terug opzetten als de radio afstaat
- DVD systeem openen (er zit geen DVD in dus ik kan er geen verwijderen of een Update doen)

Ik las ook nog een tip om de kabels uit het RTI systeem los te koppelen en terug aan te koppelen. Dit heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik niet weet wat men juist bedoeld met het "systeem". Er was sprake van meerdere kabels maar ik voel precies slechts 1 kabel uit de DVD speler. Die zit in het handschoenkastje, niet de meest praktische plek om kabels los en terug vast te koppelen. Is het "systeem" misschien iets anders als de DVD speler?

Heeft iemand dit mischien nog op een andere manier opgelost?
Blue Peter
1st Gear member

Je meld dat er geen DVD in zit. Wellicht dan een geupdate DVD aanschaffen en instaleren?
Wellicht dat je GPS antenne nog even na moet kijken. Deze bevindt zich op de achterklep. Als je het dak opent en de procedure stopt als deze klep verticaal staat dan kun je controleren of de kabel nog wel aangesloten is.
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers
Volvo C70 T5 Tourer Emberblack/Cranberry 2011, Volvotune, 19"BOR/18"Morpheus, Koni Sportkit, Strutbrace, Smarttop
Nissan X-Trail Tekna 2016
Nissan Qashqai +2 Connect
BMW Z4, 2009
BMW Z4, 2005
Volvo XC 60, D5, 2008
Volvo V70, Titanium, 2004
Volvo V70, 2.4T, 2000
Volvo V70, 2.4, 1998
Volvo V40, T4, 1995
kcaluwae
Starter

Heb de reactie wat laat gezien, heb me nu op dit topic geabonneerd.

De plugs van de antenne leken mij vast te zitten (klikten vast). Heb ze eens los en vast gedaan. Geen verschil.

Heb door er nu 2 weken met te rijden ondervonden dat heel af en toe de wagen even ontvangst heeft. Met momenten zelfs zeer goed (tot 11 satellieten), maar het feestje duurt nooit erg lang. Dus ik zou toch ergens denken aan een slecht contact

Momenteel nog geen DVD geïnstalleerd, zou dit ook kunnen helpen?
Bevatten de DVD's enkel kaart updates of nog meer?
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Heb je al eens geprobeerd het systeem te resetten? Accuklemmen 1 minuutje los, daarna weer vastzetten. Baat het niet...
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”