3D geprinte onderdelen beginnen altijd beter te worden.
De Volvo onderdelen zijn wat achter aan het lopen op andere merken op sites als thingiverse.com
Daarmee zoek ik goeie ideeen voor uit te tekenen en printen.
Eens een onderdeel door iemand is getekend en online gezet; kan iedereen dat makkelijk printen en plaatsen.
Niet elk onderdeel kan geprint worden; dus hou er wat rekening mee als je een voorstel doet.
Iedereen dat overweg kan met google sketchup ofzo kan altijd eens iets tekenen van de lijst en ik wil alles afdrukken.
Tools of onderdelen. Alles kan een goed idee zijn...
Als je een klein voorbeeld nodig hebt om te beginnen:
Voor elke keerring kan een tool gemaakt worden om die op de juiste plaats te slaan.
Onderdelen 3D printen
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Voorop gesteld ik ben al een poosje niet meer in functie als Project Engineer maar werk nu als Sales Engineer, ben derhalve niet echt meer op de hoogte van ontwikkelingen op 3D CAD gebied.
Maare Engineering doen in SketchUp, volgens mij kun je daar toch echt beter een "echt" 3D CAD pakket voor gebruiken waarmee je alles goed bemaat en voorziet van toleranties enzo.
Ik beperk me tot AutoKlad 2016 op mijn macbook voor het maken van 2D layouts van bijvoorbeeld inrichting van onze tuin enzo. Heb nog geen hack gevonden om SolidWorks goed werkend te krijgen om mijn Mac zonder daarvoor het volle pond te betalen, maar dat is een ander verhaal
Idee is wel leuk wat mij betreft.
Maare Engineering doen in SketchUp, volgens mij kun je daar toch echt beter een "echt" 3D CAD pakket voor gebruiken waarmee je alles goed bemaat en voorziet van toleranties enzo.
Ik beperk me tot AutoKlad 2016 op mijn macbook voor het maken van 2D layouts van bijvoorbeeld inrichting van onze tuin enzo. Heb nog geen hack gevonden om SolidWorks goed werkend te krijgen om mijn Mac zonder daarvoor het volle pond te betalen, maar dat is een ander verhaal

Idee is wel leuk wat mij betreft.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 2nd Gear member
misschien nog een voorbeeld....
Om nieuwe voetmatten in een oudere wagen te steken of als het stuk is, kan je een clips gebruiken om die vast te zetten.
Om nieuwe voetmatten in een oudere wagen te steken of als het stuk is, kan je een clips gebruiken om die vast te zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Kun je ABS printen? Het kan zijn dat ik een nieuwe ecu spacer wil hebben.Apox schreef: Niemand een voorstel wat hij/zij gemaakt zou willen hebben?
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- snorremans
- 5th Gear member
+ 1MartijnAbel schreef:Kun je ABS printen? Het kan zijn dat ik een nieuwe ecu spacer wil hebben.Apox schreef: Niemand een voorstel wat hij/zij gemaakt zou willen hebben?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Verrek, heb je mijn vorige ook geprint dan? :pApox schreef: 40% infill opnieuw zoals jouw vorige; of iets anders?
Aanpassingen nodig?
Heb juist een nieuw materiaal om te testen. Zelfde eigenschappen als abs; makkelijk te printen als PLA.
Hoe zit het nieuwe materiaal qua temperatuur? Zelfde capaciteiten als ABS?
Er is een nieuwe versie van het bestand wat toen geprint is, die qua pasvorm beter zou moeten zijn. Tevens gaan ze de auto op maat chippen waarbij de ecu ongeveer 20x los moet. Verwacht dat het dan wel wat te verduren krijgt...
Ik merk trouwens, zelfs met 40% infill, dat het model enigzins flexibel is en meebuigt naar de vorm van de luchtfilterbehuizing.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
de vorige niet geprint; maar wel jouw posts gelezen; daarmee ik het wist.
Ben de naam vergeten van nieuwe plastiek; maar temperatuur is dezelfde als abs + dezelfde treksterkte. Ga het is testen en als het op niks trekt ga ik naar abs.
Ik zal die nieuwe versie downloaden en de infill aanpassen.
Ben de naam vergeten van nieuwe plastiek; maar temperatuur is dezelfde als abs + dezelfde treksterkte. Ga het is testen en als het op niks trekt ga ik naar abs.
Laatst gewijzigd door Apox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Aah ik denk al haha.Apox schreef: de vorige niet geprint; maar wel jouw posts gelezen; daarmee ik het wist.
Wat denk je qua prijs voor de spacer te vragen?
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Ja idd, zie het!Apox schreef: Komt meer bij kijken dan verwacht, maar altijd bereid om te prutsen...
Je had het model kunnen vinden dus? Zit in het zip bestand als het goed is een V2 versie.
-
- 2nd Gear member
Heb de eerste test afgebroken.
Het belangrijkste was de hoogte instellen voor deze test.
Er is wel nog een fout; ik heb een groter print oppervlakte gemaakt, maar wil er niet op printen. Toch had ik al een paar uur gewerkt aan de instellingen om dat in orde te zetten.
Nog eens een paar uren en het zal in orde zijn.
En zeggen dat al het werk erbij komt omdat het onderdeel 10mm te lang is...
Er is wel nog een fout; ik heb een groter print oppervlakte gemaakt, maar wil er niet op printen. Toch had ik al een paar uur gewerkt aan de instellingen om dat in orde te zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Aah zonde ja! Materiaal ziet er wel goed uit trouwens.Apox schreef: Heb de eerste test afgebroken.
Nu wordt het nogmaals alles instellen om te kijken of die het gehele oppervlakte mee wil pakken?
-
- 2nd Gear member
Dit was gewoon ABS. Hier heb ik genoeg van en mag er van verkwist worden.
Eens ik de instellingen allemaal in orde heb en ik een deftig stuk heb gemaakt; maak ik ook 1 uit dat ander materiaal.
En als de instellingen goed staan; hoef ik maar copy/pasten en kan ik makkelijk nog maken.
Eens ik de instellingen allemaal in orde heb en ik een deftig stuk heb gemaakt; maak ik ook 1 uit dat ander materiaal.
En als de instellingen goed staan; hoef ik maar copy/pasten en kan ik makkelijk nog maken.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Helemaal top! Ik hou je topic goed in de gaten. Mocht het allemaal lukken dan hoor ik het graag van je. Zou meer infill dan 40% het model ook steviger maken en dus minder flexibel?Apox schreef: Dit was gewoon ABS. Hier heb ik genoeg van en mag er van verkwist worden.