Noodloop bij flink gas geven

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
dickbins
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:23

Als ik op de snelweg flink gas geef dan gaat de auto in storing en ben ik al m'n vermogen kwijt. Ik heb de foutcodes even uitgelezen en dit kwam er naar boven:

6700: Elektronische motorophanging onjuist signaal / Permanent
2501: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend
2502: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend

Het betreft een V70 D5 uit 2004

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Thanks,
Dick
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Ik ben niet bekend met de code's maar wanneer heb je voor het laatst je brandstoffilter vervangen?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
Chrizzle D5
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30

Ik had dit vaak in mijn S60 D5 (2001). Ik heb deze 8 jaar gehad, en bij mij kwam het doordat ik normaal rijd als een oud wijf (veel op de A2 Amsterdam-Utrecht met 100 km/u). En als ik dan eens een keer volgas gaf, had ik een behoorlijke pluim achter me hangen (even leegblazen ofzo). Als ik hier te lang mee wachtte en ik gaf daarna een keertje vol gas, ging hij in de noodloop. Als ik contact uit-aan, was de melding weg en kon ik weer gassen. Ik kan me geen uitlees-gegevens herinneren.

Maar goed: het kan ook wat anders zijn, natuurlijk.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
dickbins
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:23

Ik heb deze auto net, dus ik weet niet wanneer het brandstoffilter is vervangen. Ik heb gezocht op internet en daar kom ik wel tegen dat de motorsteun niet lekker is (6700: Elektronische motorophanging onjuist signaal / Permanent), maar of dat ook op de noodloop invloed heeft weet ik niet.....
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 642
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Lekke vacuüm motorsteun of lekke vacuumslang of defecte regelklep vacuüm.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Als je de auto net hebt zou ik voorlopig eerst eens tijdje rustig rijden en geleidelijk opbouwen, misschien kwestie van rustig schoonblazen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dickbins schreef: Als ik op de snelweg flink gas geef dan gaat de auto in storing en ben ik al m'n vermogen kwijt. Ik heb de foutcodes even uitgelezen en dit kwam er naar boven:

6700: Elektronische motorophanging onjuist signaal / Permanent
2501: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend
2502: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend

Het betreft een V70 D5 uit 2004

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Thanks,
Dick
Slangetje van de voorste motorsteun aftrekken en even dichtmaken met een boutje en dan nog is rijden..
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 551
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Druk is te hoog, dus hij kan zijn brandstof niet kwijt. Misschien een flesje Forte of iets in de tank gooien, om de verstuivers te reinigen. DPF kan volzitten? Waardoor hij uitlaat gassen niet kwijt kan?
Dit waren in iedergeval de bronnen van problemen bij mijn Seat TDI.

Motorsteun is dacht ik ook wel een kwaal van jouw type, maar of dat het probleem 2501 en 2502 zal geven lijkt mij niet.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

DPF kan volzitten? Waardoor hij uitlaat gassen niet kwijt kan?
Een 2004 D5 heeft geen DPF dus daar hef je niet naar te zoeken
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 551
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Ik ben geen kenner, maar dat blijkt :-) geen DPF dus.

Variabele turbo waarvan de schoepen vast gaan zitten?

Mijn Seat had een lekke brandstof pomp, waardoor het brandstoffilter dicht zitten ging door de olie. Auto ging juist te arm lopen. Bij volle belasting geen vermogen en inhouden.
Maar de alarmmelding in deze volvo is juist te veel druk, en niet een onderdruk, als er niet genoeg brandstof aanvoer is.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”