Als ik op de snelweg flink gas geef dan gaat de auto in storing en ben ik al m'n vermogen kwijt. Ik heb de foutcodes even uitgelezen en dit kwam er naar boven:
6700: Elektronische motorophanging onjuist signaal / Permanent
2501: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend
2502: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend
Het betreft een V70 D5 uit 2004
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Thanks,
Dick
Noodloop bij flink gas geven
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Ik had dit vaak in mijn S60 D5 (2001). Ik heb deze 8 jaar gehad, en bij mij kwam het doordat ik normaal rijd als een oud wijf (veel op de A2 Amsterdam-Utrecht met 100 km/u). En als ik dan eens een keer volgas gaf, had ik een behoorlijke pluim achter me hangen (even leegblazen ofzo). Als ik hier te lang mee wachtte en ik gaf daarna een keertje vol gas, ging hij in de noodloop. Als ik contact uit-aan, was de melding weg en kon ik weer gassen. Ik kan me geen uitlees-gegevens herinneren.
Maar goed: het kan ook wat anders zijn, natuurlijk.
Maar goed: het kan ook wat anders zijn, natuurlijk.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:23
Ik heb deze auto net, dus ik weet niet wanneer het brandstoffilter is vervangen. Ik heb gezocht op internet en daar kom ik wel tegen dat de motorsteun niet lekker is (6700: Elektronische motorophanging onjuist signaal / Permanent), maar of dat ook op de noodloop invloed heeft weet ik niet.....
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Lekke vacuüm motorsteun of lekke vacuumslang of defecte regelklep vacuüm.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Als je de auto net hebt zou ik voorlopig eerst eens tijdje rustig rijden en geleidelijk opbouwen, misschien kwestie van rustig schoonblazen?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Slangetje van de voorste motorsteun aftrekken en even dichtmaken met een boutje en dan nog is rijden..dickbins schreef: Als ik op de snelweg flink gas geef dan gaat de auto in storing en ben ik al m'n vermogen kwijt. Ik heb de foutcodes even uitgelezen en dit kwam er naar boven:
6700: Elektronische motorophanging onjuist signaal / Permanent
2501: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend
2502: Brandstofrail/systeemdruk - te hoog / Intermitterend
Het betreft een V70 D5 uit 2004
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Thanks,
Dick
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
Druk is te hoog, dus hij kan zijn brandstof niet kwijt. Misschien een flesje Forte of iets in de tank gooien, om de verstuivers te reinigen. DPF kan volzitten? Waardoor hij uitlaat gassen niet kwijt kan?
Dit waren in iedergeval de bronnen van problemen bij mijn Seat TDI.
Motorsteun is dacht ik ook wel een kwaal van jouw type, maar of dat het probleem 2501 en 2502 zal geven lijkt mij niet.
Dit waren in iedergeval de bronnen van problemen bij mijn Seat TDI.
Motorsteun is dacht ik ook wel een kwaal van jouw type, maar of dat het probleem 2501 en 2502 zal geven lijkt mij niet.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Een 2004 D5 heeft geen DPF dus daar hef je niet naar te zoekenDPF kan volzitten? Waardoor hij uitlaat gassen niet kwijt kan?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- eta76
- 4th Gear member
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
- Locatie: Zuid-Holland
Ik ben geen kenner, maar dat blijkt
geen DPF dus.
Variabele turbo waarvan de schoepen vast gaan zitten?
Mijn Seat had een lekke brandstof pomp, waardoor het brandstoffilter dicht zitten ging door de olie. Auto ging juist te arm lopen. Bij volle belasting geen vermogen en inhouden.
Maar de alarmmelding in deze volvo is juist te veel druk, en niet een onderdruk, als er niet genoeg brandstof aanvoer is.

Variabele turbo waarvan de schoepen vast gaan zitten?
Mijn Seat had een lekke brandstof pomp, waardoor het brandstoffilter dicht zitten ging door de olie. Auto ging juist te arm lopen. Bij volle belasting geen vermogen en inhouden.
Maar de alarmmelding in deze volvo is juist te veel druk, en niet een onderdruk, als er niet genoeg brandstof aanvoer is.