Mijn rechter voorportier vertoond defect.
Afgelopen weekend nog niets aan de hand. Portier ging op slot/open, raam omlaag/omhoog. Maar toch op de zaterdag middag ineens niet meer. Met wat stuntelwerk en een spanningzoeker om het raam te kunnen sluiten is het dan toch gelukt.
Toen maar eens de bekabeling vergeleken met de linker portier en jawel hoor; de dikke rode draad heeft geen spanning. Overigens functioneerde de central lock functie en het rode portierlicht nog wel.
Merkwaardig genoeg heb ik nu ook ineens een airbag storing melding. Kan het zijn dat die ook de voeding krijgt van dezelfde dikke rode draad?
Aangezien de auto een canbus systeem heeft, wil ik niet zo maar even een draadje trekken en die ergens aansolderen/afzekeren. Is dit een veel voorkomend probleem? Is dit makkelijk te verhelpen?
Ben wel bezig geweest met de headunit. De originele weer terug gezet ivm aanschaf van een GROM kastjes, die ook nog eens niet blijkt te werken! Bij bestuderen van de bekabeling (handschoenkastje volledig verwijderd) lijkt het erop dat deze rode draad niet in de buurt komt van de headunit, maar tussen het schutbord en de kachel doorloopt.
Wie kan mij verder helpen???? Ik baal stevig van deze storing!!!!

Graag je reactie!