Poeh ja met een trackertje per paneel of zo'n mooie solar edge oplossing wordt het er duur, blijf ik benieuw naar dat vermogen verdubbelen in drie jaarthavipah schreef:Ik heb een wat onhandig dak (met airco units en andere troep die in de weg staat) dus ieder zonnepaneel heeft een kastje om de opbrengst te optimaliseren. Dus ik was zo'n 12k kwijt. Dus mijn terugverdientermijn klopt aardig.NielsPHEV schreef:
Als je in drie jaar vermogen verdubbelt dan moet je volgens mij crimineel of bankier zijn (ik maak daartussen nog onderscheidt) maar wellicht maak je een rekenfoutje net als ik dat verwacht met de roi van je zonnecellen. 30 van die dingen kosten zo'n 7500 geïnstalleerd en met een enigszins normale oriëntatie haal je er dit jaar makkelijk 8000 kWh. De terugverdientijd komt daarmee op zo'n 4-5 jaar.
Hoeveel was het theoretische verbruik (voor de bijtelling) ook alweer van een T8?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- thavipah
- 3rd Gear member
Ik heb inderdaad SolarEdge (zit best een mooie app bij).NielsPHEV schreef: Poeh ja met een trackertje per paneel of zo'n mooie solar edge oplossing wordt het er duur, blijf ik benieuw naar dat vermogen verdubbelen in drie jaar
Vermogen verdubbelen in drie jaar. Iets kopen en daarna verhuren met een abonnementstructuur. Ik wil je er van alles over vertellen bij een kop koffie.
- SRI
- 3rd Gear member
Mmm, sounds goed! Kunnen we wel 'n XC90 meet van maken, met mooi onderwerp voor bij de koffie.thavipah schreef: Vermogen verdubbelen in drie jaar. Iets kopen en daarna verhuren met een abonnementstructuur. Ik wil je er van alles over vertellen bij een kop koffie.