Dimlicht instellingen/software (al 2 dealers lopen erop vast)

JPV70
3rd Gear member

Maar hoezo heeft hij dan software nodig om de instellingen aan te passen?
Volgens VIDA zijn er 3 type instellingen voor pre 2005 en 3 voor na 2005. Voor pre MY2005 (dacht ik) zijn de omschrijvingen anders dan voor erna, heeft denk ik te maken met de lichtsensor. Ze worden pre 2005 omschreven als FLEX-xxx, daarna anders. Bij mij (2007) kan ik 4 x 4 instellingen selecteren. Als ik de (bagger slechte vertaling en summiere) omschrijving goed begrijp, dan kan ik bij mijn auto ook de optie van stadslichten altijd aan bij stand II selecteren. De bij 0 stand alles uit werkt zeker, dit heb ik zo ingesteld mbv. VIDA.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Niemand zegt dat hij software nodig heeft...
Ik weet alleen dat een DE versie andere instellingen toestaat/toestond dan een NL versie van de CEM.

Wat TS wil is dat; (en vergeef me als ik het niet goed gelezen heb)
1- standje 0; alles altijd uit, ookal rijd hij
2- standje 1; stadslicht, altijd aan
3- standje 2; dimlicht, uit als auto uit, en aan als auto aan.

En die instellingen lees ik niet terug als zijnde mogelijk...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JPV70
3rd Gear member

Oh sorry dat van de software heb ik dan verkeerd begrepen. Er werd nl geschreven over updaten en de juiste taalpaketten, vandaar de verwarring bij mij.

Exact zoals jij de het gedrag van de schakelaar nu beschrijft is hij bij mij nu ingesteld. Het was even uitproberen welke van de 4x4 optie dit resultaat gaf, maar het kon bij mij dus wel met VIDA. Is er bij de TS dan hardware matig iets anders waardoor dit niet mogelijk is?
Laatst gewijzigd door JPV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
hvt
5th Gear member

VolvoTech schreef: 3- standje 2; dimlicht, uit als auto uit, en aan als auto aan.

En die instellingen lees ik niet terug als zijnde mogelijk...
Zo werkt het met mijn ex-duitser wel.
De andere standen weet ik zo niet, staat namelijk altijd op stand 2.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Wive52
Starter

Is er nu al duidelijk hoe het probleem met de verlichting opgelost is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem:
1 Stand 0 alles uit als contact en motor uit zijn.
2 Stand 1 stadslichten uit ongeacht contact en motor aan.
3 Stand 2 dimlicht aan als motor draait en groot licht kan aangezet. Als motor en contact uit is stadlicht als parkeerlicht aan.

Betreft een V70 XC 2002 model 2003. Gekocht door mijn schoonzoon van eerste eigenaar. Altijd bij Nederlandse dealer in onderhoud geweest.

Ik ben nieuw op dit forum en sinds juli dit jaar in het bezit van mijn Volvo
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Kom maar langs, zo gepiept.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Wive52
Starter

Waar moet ik heen om langs te komen?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Schiedam... mail/bel wel ff voor tijd aub.
www.volvotech.eu

Wive52
Starter

Prbeer een telefonische afspraak te maken. Lukt niet. Nummer eindigt 3494
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Telefoons liggen er uit... mail maar aub.
www.volvotech.eu

Duckman
2nd Gear member

Bommetkje schreef: Hi Paul,

Ik heb een '02 v70xc.

Als ik het contact uitdraai op de volgende posities dan geeft dit het volgende resultaat:
In de stand 0 staat alles uit.
In de stand linksboven blijft parkeerlicht/breedtelicht aan
In de stand rechtsboven blijft parkeerlicht/breedtelicht aan. Als ik het contact aan draai gaat xenon erbij aan.

Wat ik dus wil, en wat volgens mij normaal is, is dat als hij in de stand rechtsboven staat ook de overige lampen uitgaan als ik de motor afzet. Nu moet ik elke keer opletten dat ik de lampen aanzet, en heb ik een geluidsignaal als ik het weer vergeet uit te zetten...
Ik heb een Nederlandse v70xc uit 02 en zal eens kijken wat die van mij doet. Heb mijn schakelaar altijd omhoog staan, maar heb het idee dat de lampen in alle ander standen ook altijd branden (lekker met klussen aan de auto....)
mad2000
2nd Gear member

Bij mij was de xenon ook altijd aan (bij contact aan/schakelaar op 0)... Dat heeft Vos-Oss in de ECM uitgezet. (vinkje uitgezet)
Eerst op basis van bouwjaar kwam men niet verder want de software wilde niet uploaden terwijl hun computer aangaf dat het moest kunnen.
Monteur heeft wat verder gezocht en blijkbaar had ik nog de mogelijkheid om het zonder software pakketjes aan/uit te zetten.
Hij werkt nu zoals bij iedere doorsnee auto... Nul is uit, één stadslichtjes, twee dimlicht.

Daarna met Volvotech's CFE de mistlampen tot dagrijverlichting (met led lampen) opgewaardeerd :-)
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
Wive52
Starter

Wive52 schreef: Is er nu al duidelijk hoe het probleem met de verlichting opgelost is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem:
1 Stand 0 alles uit als contact en motor uit zijn.
2 Stand 1 stadslichten uit ongeacht contact en motor aan.
3 Stand 2 dimlicht aan als motor draait en groot licht kan aangezet. Als motor en contact uit is stadlicht als parkeerlicht aan.

Betreft een V70 XC 2002 model 2003. Gekocht door mijn schoonzoon van eerste eigenaar. Altijd bij Nederlandse dealer in onderhoud geweest.

Ik ben nieuw op dit forum en sinds juli dit jaar in het bezit van mijn Volvo
Vandaag 29-9-2016 bij Volvotech langs geweest. Lichten staan nu standaard zoals het hoort. Was in 10 minuten gefixt. Even aan de computer gehangen en instellingen gewijzigd.

Dealer kreeg het niet voor elkaar. Volvotech super bedankt voor de snelle service.
Laatst gewijzigd door Wive52 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Oceanracer
Geartronic member

Altijd gelijk naar de kenner... :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Graag gedaan.
www.volvotech.eu

Duckman
2nd Gear member

Bommetkje schreef: Hi Paul,

Ik heb een '02 v70xc.

Als ik het contact uitdraai op de volgende posities dan geeft dit het volgende resultaat:
In de stand 0 staat alles uit.
In de stand linksboven blijft parkeerlicht/breedtelicht aan
In de stand rechtsboven blijft parkeerlicht/breedtelicht aan. Als ik het contact aan draai gaat xenon erbij aan.

Wat ik dus wil, en wat volgens mij normaal is, is dat als hij in de stand rechtsboven staat ook de overige lampen uitgaan als ik de motor afzet. Nu moet ik elke keer opletten dat ik de lampen aanzet, en heb ik een geluidsignaal als ik het weer vergeet uit te zetten...
Bij mij is linksonder alles uit op contact, linksboven de parkeerlichten aan en rechtsboven op contact alles uit en bij starten alles aan. In de stand linksonder gaat bij starten ook alles aan. Daar lijkt dus geen verschil in te zitten....
Bommetkje
1st Gear member

Vergeten te melden: bij Volvotech heb ik het ook voor elkaar gekregen! Echter kenner.

meteen even cfe, imiv+cam en carkit erin gezet. welkom in 2016 ;-)
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”