Hallo Jeronimo,
ik lees dat jij net als ik de nieuwe S90 hebt besteld. Ik rijd al ruim 13 jaar een S90 op LPG. Met nog steeds heel veel plezier maar af en toe moet je toch met je tijd meegaan

. Ondanks het feit dat ik nog steeds heel erg verknocht ben aan mijn oude S90, was ik bij het zien van de eerste foto's meteen verliefd. Het is een Inscription D4 met automaat geworden in de kleur magic blue. Geperforeerd nappa leer met contourstoelen, charcoal interieur met amberkleurig leer. Omdat ik altijd lang met mijn auto's rijd, heb ik hem meteen nog maar met wat leuke spulletjes volgehangen. Intro Line, Luxury Line met visual park assist ( incl. 360 view), lederen dashbord, Scandinavian Line, electr. achterklep, electr. omklapbare achterbank en hoofdsteunen, luchtvering achter met FOUR-C settings, extra getint glas op achterruit en achterportieren, CD-speler in tunnelconsole, DAB+ tuner en een noodreservewiel. Omdat ik de halfjaarlijkse bandenwissels zat ben, laat ik meteen Michelin Cross Climate banden monteren. Afgelopen week is ie de fabriek uitgerold, hij heeft dus een chassisnummer en hij wordt eind deze week/ begin volgende week bij de dealer verwacht. Ik denk dat we dus ongeveer tegelijk gaan rijden met onze nieuwelingen. Ben razend benieuwd. Zal voor mij wel wennen zijn, komende uit een old school Volvo met een heerlijke 3 liter 6 cilinder met 204 pk. Tijdens de uitgebreide proefrit die ik eind juli heb gemaakt was ik erg onder de indruk van de auto. Alleen de 6 cilinder, die ga ik missen qua geluidsbeleving. Wat souplesse en trekkracht betreft is de nieuwe op alle fronten de baas. En mijn oude S90 mag blijven. Die krijgt een rustige oude dag. Dat heeft hij na al die jaren trouwe dienst wel verdiend.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Jij komt uit een Mercedes en dan ben je echt wel verwend. Dat zijn ook grandioze rij-ijzers. We gaan het zien.
Groeten, Jan.