S90 besteld

De nieuwe generatie S en V90
JeronimoD
1st Gear member

Summum schreef: Succes met het wachten, de laadste loodjes wegen het zwaarst maar zijn de moeite waard!

Je bent naar basiswit overgestapt in plaats van metallic? Nooit naar je dochter luisteren natuurlijk.. :P

Die extra's maken veel goed, en als je toch van plan bent hem te wrappen in Polestar blauw (af te leiden uit je avatar), dan maakt de kleur van de ondergrond natuurlijk niet uit! :D

Dank Summum!

Tja ik weet het..ach ja wrappen is altijd nog een optie :D
Er staan hier in de parkeergarage 2 witte XC90's, totaal andere auto natuurlijk, maar het staat best aardig..
S90forever
2nd Gear member

Hallo Jeronimo,

ik lees dat jij net als ik de nieuwe S90 hebt besteld. Ik rijd al ruim 13 jaar een S90 op LPG. Met nog steeds heel veel plezier maar af en toe moet je toch met je tijd meegaan :D . Ondanks het feit dat ik nog steeds heel erg verknocht ben aan mijn oude S90, was ik bij het zien van de eerste foto's meteen verliefd. Het is een Inscription D4 met automaat geworden in de kleur magic blue. Geperforeerd nappa leer met contourstoelen, charcoal interieur met amberkleurig leer. Omdat ik altijd lang met mijn auto's rijd, heb ik hem meteen nog maar met wat leuke spulletjes volgehangen. Intro Line, Luxury Line met visual park assist ( incl. 360 view), lederen dashbord, Scandinavian Line, electr. achterklep, electr. omklapbare achterbank en hoofdsteunen, luchtvering achter met FOUR-C settings, extra getint glas op achterruit en achterportieren, CD-speler in tunnelconsole, DAB+ tuner en een noodreservewiel. Omdat ik de halfjaarlijkse bandenwissels zat ben, laat ik meteen Michelin Cross Climate banden monteren. Afgelopen week is ie de fabriek uitgerold, hij heeft dus een chassisnummer en hij wordt eind deze week/ begin volgende week bij de dealer verwacht. Ik denk dat we dus ongeveer tegelijk gaan rijden met onze nieuwelingen. Ben razend benieuwd. Zal voor mij wel wennen zijn, komende uit een old school Volvo met een heerlijke 3 liter 6 cilinder met 204 pk. Tijdens de uitgebreide proefrit die ik eind juli heb gemaakt was ik erg onder de indruk van de auto. Alleen de 6 cilinder, die ga ik missen qua geluidsbeleving. Wat souplesse en trekkracht betreft is de nieuwe op alle fronten de baas. En mijn oude S90 mag blijven. Die krijgt een rustige oude dag. Dat heeft hij na al die jaren trouwe dienst wel verdiend.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Jij komt uit een Mercedes en dan ben je echt wel verwend. Dat zijn ook grandioze rij-ijzers. We gaan het zien.

Groeten, Jan.
JeronimoD
1st Gear member

S90forever schreef: Hallo Jeronimo,

ik lees dat jij net als ik de nieuwe S90 hebt besteld. Ik rijd al ruim 13 jaar een S90 op LPG. Met nog steeds heel veel plezier maar af en toe moet je toch met je tijd meegaan :D . Ondanks het feit dat ik nog steeds heel erg verknocht ben aan mijn oude S90, was ik bij het zien van de eerste foto's meteen verliefd. Het is een Inscription D4 met automaat geworden in de kleur magic blue. Geperforeerd nappa leer met contourstoelen, charcoal interieur met amberkleurig leer. Omdat ik altijd lang met mijn auto's rijd, heb ik hem meteen nog maar met wat leuke spulletjes volgehangen. Intro Line, Luxury Line met visual park assist ( incl. 360 view), lederen dashbord, Scandinavian Line, electr. achterklep, electr. omklapbare achterbank en hoofdsteunen, luchtvering achter met FOUR-C settings, extra getint glas op achterruit en achterportieren, CD-speler in tunnelconsole, DAB+ tuner en een noodreservewiel. Omdat ik de halfjaarlijkse bandenwissels zat ben, laat ik meteen Michelin Cross Climate banden monteren. Afgelopen week is ie de fabriek uitgerold, hij heeft dus een chassisnummer en hij wordt eind deze week/ begin volgende week bij de dealer verwacht. Ik denk dat we dus ongeveer tegelijk gaan rijden met onze nieuwelingen. Ben razend benieuwd. Zal voor mij wel wennen zijn, komende uit een old school Volvo met een heerlijke 3 liter 6 cilinder met 204 pk. Tijdens de uitgebreide proefrit die ik eind juli heb gemaakt was ik erg onder de indruk van de auto. Alleen de 6 cilinder, die ga ik missen qua geluidsbeleving. Wat souplesse en trekkracht betreft is de nieuwe op alle fronten de baas. En mijn oude S90 mag blijven. Die krijgt een rustige oude dag. Dat heeft hij na al die jaren trouwe dienst wel verdiend.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Jij komt uit een Mercedes en dan ben je echt wel verwend. Dat zijn ook grandioze rij-ijzers. We gaan het zien.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

Zo! Dat is een mooie configuratie! Daar ga je geen spijt van krijgen! Ik heb de S90 in maart besteld als 1 van de eersten, zonder de auto echt gezien of gereden te hebben. Uiteindelijk heb ik vorige maand een proefrit gemaakt in de D4 en dat viel niet tegen! Mijn Mercedes had wel wat meer koppel (500Nm), maar met de 400NM van de D4 kom je ook aardig vooruit.
Ik heb gisteren eindelijk van de dealer te horen gekregen dat de auto gebouwd is, nu gaat ie op transport, van Zweden naar Belgie en dan naar de dealer. Geen idee hoe lang dat transport gaat duren maar hoop ook binnen m ook binnen anderhalve week te hebben. Ik hou je op de hoogte!
Stephan020
1st Gear member

Heel gaaf! Wel balen dat je zolang moet wachten zeg :p
BDE
2nd Gear member

Ook zojuist een S90 besteld als nieuwe lease auto. D4 inscription in onyx black met intro line en 21'' velgen. Verwachte levertijd is wel lang wachten...... half april 2017
Volvo S90 Inscription, black-black 21''
Volvo XC60 D4 Summum jan 2014
Volvo V60 PIH 2013 - canceled
Audi A5 coupe 2.0tfsi chipped 2010 - jan 2014
BMW 325D sedan 2008-2010
JeronimoD
1st Gear member

BDE schreef: Ook zojuist een S90 besteld als nieuwe lease auto. D4 inscription in onyx black met intro line en 21'' velgen. Verwachte levertijd is wel lang wachten...... half april 2017
Gefeliciteerd BDE!
Wauw, dat is nog steeds een maand of 6 wachten, blijkbaar kunnen ze de vraag niet aan.
Marc Apeldoorn
5th Gear member

Te weinig capaciteit gepland voor de 90 serie. Volvo verwacht er ook niet veel van, gezien de sales target voor bv US van 1000 (!!) van de 90 serie dit jaar......
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
NielsPHEV
7th Gear member

bij elk nieuw model lopen de levertijden bij introductie even uit da's volstrekt logisch
Carfreak
7th Gear member

Laat ze maar meer tijd nemen dan bij de XC90. Die is duidelijk te snel op de weg gezet met alle gevolgen van dien.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Hans oet Twent
8th Gear member

Carfreak schreef: Laat ze maar meer tijd nemen dan bij de XC90. Die is duidelijk te snel op de weg gezet met alle gevolgen van dien.
Kleine Nuance..... Alleen die Nederlandse belastingvoordeel XC90 auto's geven wat opstart problemen toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Carfreak
7th Gear member

Je hebt een punt. Maar toch.....
S90forever
2nd Gear member

BDE, jij ook gefeliciteerd met de keuze van je nieuwe auto. Wat het wachten betreft: dat is wel lang maar het lijkt me de moeite ruimschoots waard. Er zit bij mij ook ruim 5 maanden tussen bestellen en levering. Maar rijden in mijn oude S90 is ook beslist geen straf :love: . Het is zo weer april 2017.
Ab S
5th Gear member

Groeten, Jan.
..wat leuk om te lezen dat er leden zijn die ook - net als ik - echt lang in dezelfde Volvo rijden! Zelf rijd ik al (of pas) 15 jaat in mijn S60 en hij moet het uithouden tot de nieuwe S60 (ik sla gewoon een model over) er is.
Ja, de nieuwe is geen 5 (of 6) cylinder en het klinkt bij accelereren ..als een 4-cylinder, maar dan heb je ook alle nadelen gehad, denk ik.
Levensduur van de motor valt nu nog weinig over te zeggen, maar 2 liter is ook niet echt klein en als je doorsnee rustig rijdt en vooral bij koude motor rustig aan doet, zie ik geen reden waarom je er niet 300k mee kan doen. Wel verwacht ik op den duur extra kosten t.o.v. een niet-turbo (kan dan ook niet kapot gaan..).

Paar weken terug zelf uurtje gereden in de S90 (zie elders).

Jan, veel plezier met je toekomstige S90!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S90forever
2nd Gear member

Hallo Ab,

lang rijden in een Volvo is geen enkel probleem. Mijn oude S90 heeft inmiddels 312000 km op de klok en is nog steeds in topconditie, zowel technisch als optisch. Met de nieuwe auto ben ik ook voornemens om er minimaal 10 jaar mee te rijden en wellicht nog langer. Niet de laatste snufjes maar de soliditeit en kwaliteit van een Volvo geven het gevoel dat je in een soort Zweedse weelde rijdt. En die twee eigenschappen zijn gelukkig tijdloos. En is het ook geen straf om lang in dezelfde auto te blijven rijden.
Wat de viercilinder aangaat: ik heb ook van 1981 tot 1992 een 240 estate gehad en die was na 380000 km op gas technisch nog prima, maar helaas was de carrosserie dusdanig door de roest aangevreten dat ik hem niet meer door de APK kreeg. En aangezien ik zelf niet kan lassen werd reparatie voor mij economisch niet meer verantwoord. Degene aan wie ik hem verkocht heb, kon dat wel zelf en die heeft er nog enige jaren met veel plezier mee gereden. Daarna jaren een 940 gereden. Nu weet ik dat de 4 cilinder redblocks die in de 240, 740 en 940's liggen onverwoestbaar zijn. Bij een goede behandeling van de motor zoals 's morgens rustig warm rijden en rekening houden met het feit dat er turbo's opzitten ( dus na een snelwegrit bij het tankstation niet direct je motor afzetten maar even een paar minuten stationair laten draaien zodat de turbo's even tijd hebben om af te koelen) ben ik ervan overtuigd dat ook deze nieuwe motoren met gemak de 300000 km kunnen halen.
Ik wens jou ook nog veel fijne km's met je S60 toe. Die houdt het best nog uit tot het volgende model S60.

Groeten, Jan.
S90forever
2nd Gear member

Hallo Jeronimo,

heb jij al gehoord of je auto binnen is? De mijne kwam gisteren bij de dealer en de planning is dat we eind volgende week gaan rijden. :D
JeronimoD
1st Gear member

heb jij al gehoord of je auto binnen is? De mijne kwam gisteren bij de dealer en de planning is dat we eind volgende week gaan rijden. :D

Goedemorgen S90forever,
De mijne is binnen en staat al voor de deur. De velgen en bodykit waren nog niet leverbaar dus die worden later geleverd, hopelijk ergens volgende week.
Ik heb nog geen tijd gehad om alle toeters en bellen uit te vogelen ivm een sterfgeval. Maar in het kort, de S90 rijdt als een droom, heel comfortabel, zeker op de lange afstanden die ik dagelijks doe. Gisteren een beetje gespeeld met de pilot assist, erg comfortabel op de A2 in de avondspits..je moet alleen wel steeds na een paar minuten het stuur even vastpakken. Je kan voor het filerijden ook de adeptieve cruise control gebruiken en gewoon zelf sturen.

Verder erg veel ruimte achterin, nou ben ik niet lang met m.n. 1.72, dus de bestuurderstoel staat niet erg ver naar achteren, desalniettemin, is er beenruimte te over op de achterbank.

Tot nu toe erg tevreden over de rijeigenschappen, bediening vraagt wat gewenning maar is vrij intuitief. In afwachting vd velgen en bodykit om de looks compleet te maken...
S90forever
2nd Gear member

Dat klinkt goed allemaal. Ik ga de mijne komende zaterdag ophalen. Zal inderdaad wel even tijd kosten voordat we de hele auto goed kennen. De digitale manual telt ruim 600 pagina's. Dus huiswerk genoeg. Heel veel fijne km's met je nieuwe aanwinst.

Groeten, Jan.
Carfreak
7th Gear member

@jeronimo: pics please. En dan voor en na de "pimpsessie" :D
Hans oet Twent
8th Gear member

Zodra de mogelijkheid daar en de rust een beetje terug is, zouden we graag wat beelden van uw bolide mogen ontvangen.....
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Fulaks
6th Gear member

Geef de man wat respijt, hij sprak van een sterfgeval. Gecondoleerd...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”