Ik wilde zondagavond de auto starten, maar het lukte niet.
De lichten gingen wel aan, maar niet zo fel als normaal.
De auto zelf startte niet, ik hoorde alleen een raar geluid, rikke-tikke-tikke-tik, maar de motor sloeg niet aan.
M'n schoonvaders even gebeld met zijn S40, maar ook met zijn accu ging het niet.
Waarschijnlijk de startmotor?
Startproblemen
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Als je het rikketik geluid hoort, is de accu te ver leeg om te starten. Je hoort een tikkend relais dat ervoor zorgt dat ie niet helemaal leeggaat, zodat er nog een beetje stroom overblijft voor de chips e.d.
Accu goed opladen is het beste of anders met voldoende dikke accukabels (heb je een diesel, dan dikke kabels!!) starten met een hulpauto met voldoende vermogen.
Accu goed opladen is het beste of anders met voldoende dikke accukabels (heb je een diesel, dan dikke kabels!!) starten met een hulpauto met voldoende vermogen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Oorzaak was inderdaad een lege accu, het bleek dat (mogelijk het hele weekend) de achterklep niet goed gesloten was waardoor de verlichting in de kofferbak was blijven branden.Battlecruiser S80 schreef:Als je het rikketik geluid hoort, is de accu te ver leeg om te starten. Je hoort een tikkend relais dat ervoor zorgt dat ie niet helemaal leeggaat, zodat er nog een beetje stroom overblijft voor de chips e.d.
Accu goed opladen is het beste of anders met voldoende dikke accukabels (heb je een diesel, dan dikke kabels!!) starten met een hulpauto met voldoende vermogen.
Het starten mbv de S40 van mijn schoonvader lukte niet door te dunne kabels. Die had ik nog over van mijn vorige auto. Dus meteen maar betere gekocht.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Het starten is door de garage gebeurd met een "booster", vandaag voor alle zekerheid toch maar de accu vervangen.
Op weg naar mijn werk viel opeens de cruiscontrol uit, deed de schakelaar voor de knipperlichten het niet meer en functioneerde geen van de knopjes op het stuur. Volgens Volvo-dealer Roosendaal (Den Bosch) heeft de booster voor een piek gezorgd waardoor de SWM (Stuurwielmodule?) onherstelbaar beschadigd is. De auto staat dus weer bij de garage
Op weg naar mijn werk viel opeens de cruiscontrol uit, deed de schakelaar voor de knipperlichten het niet meer en functioneerde geen van de knopjes op het stuur. Volgens Volvo-dealer Roosendaal (Den Bosch) heeft de booster voor een piek gezorgd waardoor de SWM (Stuurwielmodule?) onherstelbaar beschadigd is. De auto staat dus weer bij de garage

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Vreemd verhaal, waar je niet vrolijk van wordt.Reimerink schreef:Het starten is door de garage gebeurd met een "booster", vandaag voor alle zekerheid toch maar de accu vervangen.
Op weg naar mijn werk viel opeens de cruiscontrol uit, deed de schakelaar voor de knipperlichten het niet meer en functioneerde geen van de knopjes op het stuur. Volgens Volvo-dealer Roosendaal (Den Bosch) heeft de booster voor een piek gezorgd waardoor de SWM (Stuurwielmodule?) onherstelbaar beschadigd is. De auto staat dus weer bij de garage
Eerste vraag zal dan zijn; wie gaat dit betalen?
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Zojuist de auto weer opgehaald, de garage neemt de kosten voor haar rekening!
Dat valt dus weer heel erg mee. Het is dan geen Volvo-dealer, maar met deze service..
Het uitlezen bij Volvo-dealer Roosendaal kostte trouwens wel ruim 40 euro.
Dat valt dus weer heel erg mee. Het is dan geen Volvo-dealer, maar met deze service..
Het uitlezen bij Volvo-dealer Roosendaal kostte trouwens wel ruim 40 euro.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Ik heb het vorige week ook meegemaakt.Tijdens starten een hoop getik.Volvo 850 ernaast gezet en gestart met kabels.Naar garage gereden en nieuwe accu erin laten zetten.Ongeveer 20 km rijden en km teller,benzinemeter,dashbordverlichting werden zwakker.
Ook de geartronic bak werkte niet meer dus auto aan de kant gezet en wegenwacht laten komen.Volle accu erin en weer naar de garage gereden waar bleek dat de dynamo kapot was.
Dynamo is gereviseerd en schoongemaakt en weer gemonteerd.Garage(geen volvodealer)heeft de fouten gereset en hij doet het weer.
Totale kosten :350 euro incl BTW,revisie en montage.
Nieuwe accu kostte me 110 euro.
Denk dat ik bij de dealer het dubbele kwijt was geweest aangezien er een nieuwe dynamo van 477,00 ex BTW ingegaan was.
Ook de geartronic bak werkte niet meer dus auto aan de kant gezet en wegenwacht laten komen.Volle accu erin en weer naar de garage gereden waar bleek dat de dynamo kapot was.
Dynamo is gereviseerd en schoongemaakt en weer gemonteerd.Garage(geen volvodealer)heeft de fouten gereset en hij doet het weer.
Totale kosten :350 euro incl BTW,revisie en montage.
Nieuwe accu kostte me 110 euro.
Denk dat ik bij de dealer het dubbele kwijt was geweest aangezien er een nieuwe dynamo van 477,00 ex BTW ingegaan was.
gr peter
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
peterenjac,
hoeveel km heeft jullie auto gereden??
hoeveel km heeft jullie auto gereden??
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
S80 T6 heeft 183 k gelopen.(sorry voor late reaktie)
gr peter