Volvo v70 T5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
thezappa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 19.12.2013 - 13:53
Locatie: Nederland

Hey mensen ,

Zondag een volvo v70 t5 bij een particulier opgehaald...335000 gelopen

paar dagen mee gereden 1000 km ongeveer , wat me opvalt is dat ie een beste slok olie lust ..heb 300 ml bijgevuld op zoveel kilometer

wat me ook opvalt is dat er een plasje olie ten grote van een bierviltje onder de auto ligt elke keer ..rechtse kant ? heel ordinair gevraagd wat zou dit kunnen zijn? dan kan ik dat meegeven..

stuurbekrachtiging pomp lekt ook iets , althans zweet aardig

ga hem van de week na de monteur/beunhaas brengen om hem even na te lopen.

nog tips om hem mee te geven qua kijken na olie lek?

heb altijd vaak volvo gereden

850 R gehad
s80 t6 en 2.9
850 gle

maar handbak t5 is wel genieten..en alles is nog prachtig aan de auto

thanx en ik zal proberen een foto te uploaden
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Wat ik her en der hoor is dat een T5 die op 3000km een liter verbruikt niet buitensporig is.

Sinds ik een tijdje geleden een intake clean van de motor heb laten doen is het olie verbruik wel een stuk gezakt, maar nog steeds 2 liter op 10.000km denk ik.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Als er olie onder de auto ligt is het ding gewoon lek.
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Ben je door de verkoper gewezen op het feit dat de auto gewoon lekt.... elke keer plek ter grote van biervieltje is wel erg veel! Ik denk dat het dan niet het verbruik is.... maar het loopt er gewoon uit!
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

zit rechts niet je oliefilter? heb je eens gekeken of die ok is? Verder is het ook de ditributiezijde en is er wellicht daar een lek? Haal de distributiekap eens eraf en mete enm lampje even kijken)
Olieverbruik valt mee. Ik ken VW's met 40.000 km die een liter op 500 km doen.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is het rechts als je ervoor staat of echt recht zeg maar. In het laatste geval is waarschijnlijk je krukas keerring bij de oliepomp of een nokkenas keerring lek. Niet te lang mee blijven rijden, want ook je distributieriem wordt zo nat en dat kan verstrekkende gevolgen hebben.
Als de lekkage aan de bestuurderskant zit is het waarschijnlijk de krukas keerring aan de bak zijde, en moet de bak eraf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
thezappa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 19.12.2013 - 13:53
Locatie: Nederland

Jelmer de Jong schreef: Als er olie onder de auto ligt is het ding gewoon lek.
helemaal mee eens , en de verkoper heeft me ook gezegd dat die lekte

als voor de auto staat is het links waar het lekt ..wat zou dit kunnen zijn? meer om als tip mee te geven aan de monteur - gaat die woensdag naar toe -
kan zelf niet zoveel zien als ik in de auto kijk? waar het zou kunnen lekken

laat sowieso even nieuwe olie erop doen met filters.. er zit nu castol magnatec in 5w 40 fully ..eventueel andere olie ? die beter is ? of prima zo?

had alles netje gemaakt met droge doek onder de auto/motorkap , het stuurbekrachtigs potje zweet en of lekt ook , maar lijkt me niet zoveel dat dat de lekkage is.

voor de rest is de auto echt een genot

zijn er verder nog "speciale"volvo v70 t5 of v70 uberhaupt punten waar de monteur ook moet letten? qua motor blok?

tips zijn altijd welkom en zal laten weten waar de lekkage zat
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

thezappa schreef:
Jelmer de Jong schreef: Als er olie onder de auto ligt is het ding gewoon lek.
helemaal mee eens , en de verkoper heeft me ook gezegd dat die lekte

als voor de auto staat is het links waar het lekt ..wat zou dit kunnen zijn? meer om als tip mee te geven aan de monteur - gaat die woensdag naar toe -
kan zelf niet zoveel zien als ik in de auto kijk? waar het zou kunnen lekken

laat sowieso even nieuwe olie erop doen met filters.. er zit nu castol magnatec in 5w 40 fully ..eventueel andere olie ? die beter is ? of prima zo?

had alles netje gemaakt met droge doek onder de auto/motorkap , het stuurbekrachtigs potje zweet en of lekt ook , maar lijkt me niet zoveel dat dat de lekkage is.

voor de rest is de auto echt een genot

zijn er verder nog "speciale"volvo v70 t5 of v70 uberhaupt punten waar de monteur ook moet letten? qua motor blok?

tips zijn altijd welkom en zal laten weten waar de lekkage zat
Is vrijwel zeker de nokkenaskeerringen. Wel laten fixen anders gaat je d riem naar de knoppen. Laat direct kijken naar de Carter ontluchting. Deze gaat vaak dichtzitten en is de feitelijke oorzaak van lekkende keerringen, doordat de druk te hoog wordt. Spreek uit ervaring... succes met je fijne auto!
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

BasG schreef:
thezappa schreef:
Jelmer de Jong schreef: Als er olie onder de auto ligt is het ding gewoon lek.
helemaal mee eens , en de verkoper heeft me ook gezegd dat die lekte

als voor de auto staat is het links waar het lekt ..wat zou dit kunnen zijn? meer om als tip mee te geven aan de monteur - gaat die woensdag naar toe -
kan zelf niet zoveel zien als ik in de auto kijk? waar het zou kunnen lekken

laat sowieso even nieuwe olie erop doen met filters.. er zit nu castol magnatec in 5w 40 fully ..eventueel andere olie ? die beter is ? of prima zo?

had alles netje gemaakt met droge doek onder de auto/motorkap , het stuurbekrachtigs potje zweet en of lekt ook , maar lijkt me niet zoveel dat dat de lekkage is.

voor de rest is de auto echt een genot

zijn er verder nog "speciale"volvo v70 t5 of v70 uberhaupt punten waar de monteur ook moet letten? qua motor blok?

tips zijn altijd welkom en zal laten weten waar de lekkage zat
Is vrijwel zeker de nokkenaskeerringen. Wel laten fixen anders gaat je d riem naar de knoppen. Laat direct kijken naar de Carter ontluchting. Deze gaat vaak dichtzitten en is de feitelijke oorzaak van lekkende keerringen, doordat de druk te hoog wordt. Spreek uit ervaring... succes met je fijne auto!
Hoop voor je niet de nokkenaskeerring... dat is een dure grap met een T5, check anders mijn topic met meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

t5power schreef:
BasG schreef:
thezappa schreef: helemaal mee eens , en de verkoper heeft me ook gezegd dat die lekte

als voor de auto staat is het links waar het lekt ..wat zou dit kunnen zijn? meer om als tip mee te geven aan de monteur - gaat die woensdag naar toe -
kan zelf niet zoveel zien als ik in de auto kijk? waar het zou kunnen lekken

laat sowieso even nieuwe olie erop doen met filters.. er zit nu castol magnatec in 5w 40 fully ..eventueel andere olie ? die beter is ? of prima zo?

had alles netje gemaakt met droge doek onder de auto/motorkap , het stuurbekrachtigs potje zweet en of lekt ook , maar lijkt me niet zoveel dat dat de lekkage is.

voor de rest is de auto echt een genot

zijn er verder nog "speciale"volvo v70 t5 of v70 uberhaupt punten waar de monteur ook moet letten? qua motor blok?

tips zijn altijd welkom en zal laten weten waar de lekkage zat
Is vrijwel zeker de nokkenaskeerringen. Wel laten fixen anders gaat je d riem naar de knoppen. Laat direct kijken naar de Carter ontluchting. Deze gaat vaak dichtzitten en is de feitelijke oorzaak van lekkende keerringen, doordat de druk te hoog wordt. Spreek uit ervaring... succes met je fijne auto!
Hoop voor je niet de nokkenaskeerring... dat is een dure grap met een T5, check anders mijn topic met meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Heb ik ook gehad met de V50 T5. Pak meteen de distributie mee, kost dan niet veel extra werk
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
thezappa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 19.12.2013 - 13:53
Locatie: Nederland

Vandaag gehoord wat het was: slang van de stuurbekrachtiging is kapot daardoor lekt hij
Olie ..het geen motor olie wat eruit loopt

Heb even zitten bekijken heb dus 300 ml motor olie bijgevuld op 1000 km rijden

Meteen nieuwe motorolie erop , filters vervangen

Carterventilatie was in orde , voor de rest was de auto in prima staat volgende garage
thezappa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 19.12.2013 - 13:53
Locatie: Nederland

t5power schreef:
BasG schreef:
thezappa schreef: helemaal mee eens , en de verkoper heeft me ook gezegd dat die lekte

als voor de auto staat is het links waar het lekt ..wat zou dit kunnen zijn? meer om als tip mee te geven aan de monteur - gaat die woensdag naar toe -
kan zelf niet zoveel zien als ik in de auto kijk? waar het zou kunnen lekken

laat sowieso even nieuwe olie erop doen met filters.. er zit nu castol magnatec in 5w 40 fully ..eventueel andere olie ? die beter is ? of prima zo?

had alles netje gemaakt met droge doek onder de auto/motorkap , het stuurbekrachtigs potje zweet en of lekt ook , maar lijkt me niet zoveel dat dat de lekkage is.

voor de rest is de auto echt een genot

zijn er verder nog "speciale"volvo v70 t5 of v70 uberhaupt punten waar de monteur ook moet letten? qua motor blok?

tips zijn altijd welkom en zal laten weten waar de lekkage zat
Is vrijwel zeker de nokkenaskeerringen. Wel laten fixen anders gaat je d riem naar de knoppen. Laat direct kijken naar de Carter ontluchting. Deze gaat vaak dichtzitten en is de feitelijke oorzaak van lekkende keerringen, doordat de druk te hoog wordt. Spreek uit ervaring... succes met je fijne auto!
Hoop voor je niet de nokkenaskeerring... dat is een dure grap met een T5, check anders mijn topic met meer info: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Met welke olie rij jij?
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

thezappa schreef: Vandaag gehoord wat het was: slang van de stuurbekrachtiging is kapot daardoor lekt hij
Olie ..het geen motor olie wat eruit loopt

Heb even zitten bekijken heb dus 300 ml motor olie bijgevuld op 1000 km rijden

Meteen nieuwe motorolie erop , filters vervangen

Carterventilatie was in orde , voor de rest was de auto in prima staat volgende garage
Waarom moet je dan motorolie bijvullen als de slang van de stuurbekrachtiging lekt? Ikke niet snappe....
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
thezappa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 19.12.2013 - 13:53
Locatie: Nederland

BasG schreef:
thezappa schreef: Vandaag gehoord wat het was: slang van de stuurbekrachtiging is kapot daardoor lekt hij
Olie ..het geen motor olie wat eruit loopt

Heb even zitten bekijken heb dus 300 ml motor olie bijgevuld op 1000 km rijden

Meteen nieuwe motorolie erop , filters vervangen

Carterventilatie was in orde , voor de rest was de auto in prima staat volgende garage
Waarom moet je dan motorolie bijvullen als de slang van de stuurbekrachtiging lekt? Ikke niet snappe....
Omdat die ook wel olie verbruikt ..ik dacht dat dat misschien ant lekker was

Maar was dus de stuur bekrachtigingsolie ..
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Check ook even de rubberen ring in je olievuldop, als die uitdroogt dan krijg je ook olie bovenop je blok en uiteindelijk op je riem. (spreek uit ervaring, was een 3 euro/2 minuten fix)

n.b. Die ring moet dus soepel aanvoelen, bij mij voelde hij aan als broos hard plastic. Alhoewel ik niet verwacht dat er heel veel olie verloren gaat door dit 'lek', kan het wel rondzwervende olie verklaren. Mijn T5 verbruikt trouwens ongeveer 1 liter op de 10.000km bij een kilometerstand van dik 300.000
Laatst gewijzigd door Kwartel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”