Beste mede forumer's,
Ik ben in bezit van een V70 2.4 T uit 2001 met 256.000 op de klok.
nu is het zo dat er diverse problemen zijn ontstaan.
De 3 grootste:
-Het koelvloeistof niveau blijft zakken, zonder zichtbare lekkage.
Eerst was het 0,25 L per maand, nu is het ongeveer 0,5 tot 0,75 L per dag!!
De auto rookt / walmt niet en je ruikt ook niets, maar gek genoeg verdwijnt dat spul op verdachte wijze.
Iemand een idee?
- De motor loopt af en toe slecht stationair (lijkt op 3 of 4 cilinders) bij start.
Dit is meestal na een paar seconde over.
Sinds kort gaat de auto ook bokken en horten en stoten bij accelereren, meestal van 3e naar 4e en 4e naar 5e versnelling maar lijkt erger te worden.
Als dit laatste gebeurd gaat het motor mangement lampje knipperen.
Heb de computer uitgelezen en die geeft 2 fout code's
P0301 cilinder 1 cilinder overslag herkend en P12327 DTC definitions niet gevonden
- forse olie lekkage tussen onder en boven blok
Is er iemand die me kan helpen aan info over 1 of meer puntjes?
V70 2.4 T troubel
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Je oliepeil al gecontroleerd? En of je daar dan ook sludge kunt ontdekken?
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- AlexV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 21:33
Soms is de dop van het reservoir stuk, maar eigenlijk zou je dit moeten zien bij deze hoeveelheden.
Maar gezien de olie lekkage denk ik toch aan de koppakking. Welke olie gebruik je? want sommige oliesoorten zijn van invloed op de koppakking.
Maar gezien de olie lekkage denk ik toch aan de koppakking. Welke olie gebruik je? want sommige oliesoorten zijn van invloed op de koppakking.
V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
- Locatie: Maarssen
Mijn verdenking gaat ook richting koppakking. Ik vermoed dat er koelvloeistof lekt in een cilinder en dat die meeverbrandt. Dat verklaart het zakken van het koelvloeistofniveau en ook het bokken, horten en stoten. Dus heel snel een compressietest... Sterkte !
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06.07.2016 - 22:18
In middels de complete motor gewisseld en meteen binnen in gekeken
Zag er goed uit, geen noemmens waardige rommel of verkleuringen in carter of onder kleppen deksel.
Meteen de distributie en carter ventilatie vervangen.
Na montage van de nieuwe krachtbron Zonder problemen gestart, motor liep als een zonnetje.
Toch nog voor alle zekerheid engin flush gedaan, nieuwe filter gestoken en voorzien van verse 5w30
tot zo ver geen vuiltje aan de lucht, tot dat......
-Motor loopt "zagend" stationair
-Krijg steeds fout code p0014 (waar voor ik al tien keer naar de garage ben geweest en : de vvt is gewisseld, vvt sollenoid is gereinigd, timing verschillende keren is gecontroleerd en 1x gecorrigeerd en nokkenas sensor is gewisseld)
-Raar soort "klunk" geluid, bij snelheden van 0 to 60 km/u, die je ook wel kan op wekken als je b.v. 50 km/u rijd in zn 5e, je, het gas een beetje los laat en weer gas bij geeft.
Iemand nog een tip daar over?
Zag er goed uit, geen noemmens waardige rommel of verkleuringen in carter of onder kleppen deksel.
Meteen de distributie en carter ventilatie vervangen.
Na montage van de nieuwe krachtbron Zonder problemen gestart, motor liep als een zonnetje.
Toch nog voor alle zekerheid engin flush gedaan, nieuwe filter gestoken en voorzien van verse 5w30
tot zo ver geen vuiltje aan de lucht, tot dat......
-Motor loopt "zagend" stationair
-Krijg steeds fout code p0014 (waar voor ik al tien keer naar de garage ben geweest en : de vvt is gewisseld, vvt sollenoid is gereinigd, timing verschillende keren is gecontroleerd en 1x gecorrigeerd en nokkenas sensor is gewisseld)
-Raar soort "klunk" geluid, bij snelheden van 0 to 60 km/u, die je ook wel kan op wekken als je b.v. 50 km/u rijd in zn 5e, je, het gas een beetje los laat en weer gas bij geeft.
Iemand nog een tip daar over?