Hallo allemaal,
Onlangs de overstap van een C30 naar een V60 gemaakt!
Maar nu wordt het kouder, kachel aan en de winterkriebels slaan voorzichtig toe.
Nu heb ik nog originele 17" Cratus (r-design) velgen van de C30 met prima winterbanden.
Maar weet iemand of die gaan passen op een V60 Oceaan Race?
Bandenmaat onder de V60 nu 235/45-17
Bandenmaat van de C30 cratus velgen 205/50/17
Cratus 17" onder de V60
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Laatst gewijzigd door wereldreiziger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
oke, idd een afwijking van een kleine procent.
naafgat van de C30 is 63.5, van de V60 63.4mm
1/10 verschil, geen idee of je dat kan/gaat merken en of de wielbouten het extra te verduren krijgen?
ET waarde 52.5 vs 55
Welke bandenmaat gebruiken jullie als wintersloffen?
naafgat van de C30 is 63.5, van de V60 63.4mm
1/10 verschil, geen idee of je dat kan/gaat merken en of de wielbouten het extra te verduren krijgen?
ET waarde 52.5 vs 55
Welke bandenmaat gebruiken jullie als wintersloffen?
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Naafgat van de c30 is ook gewoon 63.4.wereldreiziger schreef: oke, idd een afwijking van een kleine procent.
naafgat van de C30 is 63.5, van de V60 63.4mm
1/10 verschil, geen idee of je dat kan/gaat merken en of de wielbouten het extra te verduren krijgen?
ET waarde 52.5 vs 55
Welke bandenmaat gebruiken jullie als wintersloffen?
Et waarde is amper verschil, mag zo ongeveer een afwijking van 5 hebben ivm je wiellagers. Dus zeker geen probleem!
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Oke top, dank voor de antwoorden!
Ik ga het proberen. Passen mn kettingen ook nog!
Benieuwd hoe ze gaat sturen op wat smallere banden.
Ik ga het proberen. Passen mn kettingen ook nog!
Benieuwd hoe ze gaat sturen op wat smallere banden.
Laatst gewijzigd door wereldreiziger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Nog een vraagje voor de V60 rijders. Als ik m'n eigen topic mag kapen.
De koelfan van de motor. Draait die van jullie ook zacht en dan weer hard voor een seconde of 4-5, daarna weer zacht en bijna onhoorbaar, om vervolgens weer voor een paar seconden te gaan brullen? Viel me laatst op bij het openen van de garage, auto stond met draaiende motor, airco aan (ecc automatisch).
Buiten was het donker en slechts een graad of 13.
Let er nu op. Doet ie elke keer. Ook als ie nog koud is en sta te wachten bij het stoplicht.
Bij m'n C30 nooit gemerkt/gehoord. Tenzij in de file met 25-30 graden.
Normaal voor deze auto's?
De koelfan van de motor. Draait die van jullie ook zacht en dan weer hard voor een seconde of 4-5, daarna weer zacht en bijna onhoorbaar, om vervolgens weer voor een paar seconden te gaan brullen? Viel me laatst op bij het openen van de garage, auto stond met draaiende motor, airco aan (ecc automatisch).
Buiten was het donker en slechts een graad of 13.
Let er nu op. Doet ie elke keer. Ook als ie nog koud is en sta te wachten bij het stoplicht.
Bij m'n C30 nooit gemerkt/gehoord. Tenzij in de file met 25-30 graden.
Normaal voor deze auto's?
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Niemand een idee van de ventilator? Storend in de auto is het niet. Maar geneer me een beetje voor het lawaai.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Lijkt me niet normaal.
De Mini van Ms. Moose had hetzelfde voor: draaiende fan, die nog een tijdje bleef doordraaien na het afzetten van het contact.
Bleek uiteindelijk dat er een thermosensor kapot was, waardoor de wagen enerzijds veel te veel benzine inspoot (verbruik ligt meer dan een liter lager sinds de herstelling, en de uitlaat wordt niet meer zo zwart), en anderzijds de fan maar bleef (keihard) blazen. Sindsdien rijdt de auto ook veel smoother (veel lineairder, soepeler)
De Mini van Ms. Moose had hetzelfde voor: draaiende fan, die nog een tijdje bleef doordraaien na het afzetten van het contact.
Bleek uiteindelijk dat er een thermosensor kapot was, waardoor de wagen enerzijds veel te veel benzine inspoot (verbruik ligt meer dan een liter lager sinds de herstelling, en de uitlaat wordt niet meer zo zwart), en anderzijds de fan maar bleef (keihard) blazen. Sindsdien rijdt de auto ook veel smoother (veel lineairder, soepeler)