evert65 schreef:Tja , als je 2e hands koop heb je soms andere dingen op het oog dan degene die nieuw koopt. 1e kijkt praktisch naar zijn auto , de 2e vooral met het oog van "wat zullen de buren, collega's en vrienden zeggen " beetje kort door de bocht dan
Een uitzondering zal ik beslist niet zijn maar ik kijk juist bij een gebruikte auto vele malen kritischer dan bij aanschaf van een nieuwe en zolang die buren, collega's en vrienden geen financiële bijdrage hebben geleverd aan mijn aanschaf zal het me compleet worst zijn wat ze er van vinden.
Maar goed het reparatiesetje vs noodreservewiel.
Mijn ervaringen hier m.b.t. tot aan flarden gereden banden zijn legio helaas. Dus reparatiesetje onmiddellijk eruit en een origineel noodreservewiel erin, geheel compleet met alles dat erbij hoort. Ligt nu op zijn plaats verankerd als of het zo uit de fabriek is gekomen.
Prijs? € 358,64 incl. Duur? Nee hoor, altijd nog vele malen goedkoper dan wat ik aan kosten kwijt ben als ik hier midden in de rimboe met een volledig vernielde band sta. En dat dat óók met de V40 gaat gebeuren weet ik nu al zeker.
Wij rijden n.l. heel vaak door zeer afgelegen/zeer dun tot onbewoonde gebieden waar het onderhoud aan de wegen op een zéér laag pitje staat en dan ben je maar wat blij als je jezelf kunt helpen om weer in de bewoonde wereld te komen!
Oja, tijdens de reis van NL naar P werd ik nog bevestigd in mijn overtuiging dat een thuiskomer veruit te prefereren is boven een reparatiesetje.
Bij een tankstation probeerde een ongeduldige Fransman zich tussen een auto die aan de pomp stond en een hoge stoeprand door te wurmen en ..... juist, de scherpe punt van de stoeprand werd even meegenomen en de band knalde werkelijk aan flarden en de velg was ook nog eens flink beschadigd. Nu was het gelukkig maar een Mercedes dus heel erg was het allemaal niet dat de man geen thuiskomer had. Hij zag er trouwens ook niet naar uit dat hij zelf een wiel zou kunnen wisselen.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.