Volvo vrinden,
Gisteren tijdens rijden op de snelweg een bonk en meteen de melding vermogen gereduceerd en daarna storing accu opladen, stop veilig. Vervolgens maximaal 47 km/h haalbaar. Ik heb me naar een tankstation kunnen bewegen en daar de auto stilgezet en getracht weer te starten. Niets deed het meer, kon auto niet meer voor of achteruit bewegen, handrem erop en bak in P. Vervolgens drie uur wachten op sleper want beide Volvo dealers in de buurt konden niet uitrijden... ? (Tiel en Amerongen) De sleper is vervolgens twee uur bezig geweest de auto op de oplegger te krijgen want de bak zat vast en de handrem erop. Knap wel eigenlijk.
Maar nu wacht ik dus op de uitslag maar na wat speurwerk blijken er meerdere XC90T8 stil te staan met hetzelfde probleem. IGM defect. Blijkbaar wacht Volvo NL lang totdat er een recall wordt uitgeroepen. Het probleem is bekend. Dit is mijn laatste Volvo. Ik verwacht van een premium merk een daadkrachtiger optreden en niet maar hopen dat de problemen beperkt blijven. Ik vetrouw deze auto niet meer. Er is ook al de elektromotor vervangen toen hij een week oud was.
Ook heb ik problemen met een klapperende luchtvering waar ook maar geen recall voor komt. Terwijl er voor de amerikaanse markt wel degelijk een oplossing is en er actief gehandeld word.
Hier rijdt ook mijn vrouw in met mijn gezin. Waardeloos verhaal.
IGM Defect ?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Fijn dat je je ervaring hier deelt.
Maar Volvo-forum.nl is geen klaaglijn.
Beter wendt je je tot je dealer. dat is het rechtstreekse contact voor klachten.
Maar Volvo-forum.nl is geen klaaglijn.
Beter wendt je je tot je dealer. dat is het rechtstreekse contact voor klachten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Ditto, alleen met batterij kortsluiting. Nieuwe batterij arriveert morgen bij de importeur, gaat een soort open hart operatie worden denk ik. Ben wel benieuwd of ik em in als-nieuw conditie terug krijg, mis mn T8 toch wel. Ga nog wel gesprek aan over garantietermijnen enzo. Heb nu een leen D5, die rijdt toch wat minder "gladjes" al zit er luchtvering en B&W geluid op...
Laatst gewijzigd door V4ever op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Duufje
- 2nd Gear member
Bij mij wordt volgende week preventief deze module vervangen . Gelukkig nog voordat er problemen zijn ( alhoewel paar weken geleden weer sleutel 10 nodig gehad na beperkt vermogen).
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- Duufje
- 2nd Gear member
Heb zelf na aanleiding van de verhalen geïnformeerd bij de dealer. Er waren al een aantal modules besteld om te vervangen. Bij invoeren in systeem komt naar voren of je auto in aanmerking komt. Was bij mij dus het geval.is dat een recal ? ik heb wel een keer een lege 12V accu gehad maar de igm is nog ok
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- XCEL
- 2nd Gear member
Volvo heeft onze auto laten afslepen naar de dichtstbijzijnde dealer, die kreeg 'm weer aan de en de IGM is daarna bij onze eigen dealer vervangen.vaudi schreef:@ Xcel Zelfde verhaal als hierboven inclusief afslepen?XCEL schreef: Ook bij onze T8 is deze week de IGM vervangen nadat onze auto er vorige week mee opgehouden is.
-
- 3rd Gear member
Zo, ik heb hem weer terug. Onderdeel binnen de IGM vervangen. (DDI?) iets met een gesmolten sealing. Verder een aantal zekeringen waaronder die in de HV accu. Auto is weer netjes in elkaar gezet. En hij rijdt weer heerlijk als vanouds. En nou maar hopen dat dit heel lang goed blijft gaan.
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
V70D5AWD Edition sport 2007