jalex_h schreef: Tja, je mag er een hele theorie omheen bouwen (die ik overigens wel logisch vind) maar aangezie Volvo dat ding zo noemt, is dat nu eenmaal de naam. Je kunt wel vinden dat ik Piet heet en daar hele goede redenen voor hebben maar aangezien mijn ouders me Alex genoemd hebben, heet ik nu eenmaal Alex![]()
Ik denk dat ik mezelf nog niet heel duidelijk heb gemaaktConradi schreef: Jan,
Volvo heeft al een tijd geleden kenbaar gemaakt dat men 'XC90' en 'V90 XC' te verwarrend vindt, en zijn bedenken de naam. En hoewel op de eerste uitgave toch ook 'V70 XC' stond, doet Volvo nu of de auto altijd al zo heeft geheten: "Since the introduction of the first Cross Country almost 20 years ago, ...".
Overigens kwam Volvo met de V70 XC, en Audi met de A6 Allroad, omdat beide merken geen SUV hadden en wilde meedoen met de hype die de ML en X5 in Amerika creëerden. Toen 6 jaar later toch de XC90 kwam, Audi was nog wat later met de Q7, dachten men dat de XC70 z'n beste tijd gehad had. Maar de verkopen bleven op peil. Zelfs zo goed, dat ook MB nu met een Cross Country type komt, en BMW met de nieuwe 5-serie ook wel zal volgen.

Maar goed, uiteindelijk is het natuurlijk een bijzaak, als het maar goed rijdt!