Beste Allen,
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Volvo S70 2.5 uit 1997 AUTOMAAT. De auto heeft een gasinbouw van Vialle. Het is een ringtank. De motor heeft 300 000 gelopen. De gastank heeft bij 290 000 een revisie beurt gehad, volgens het boekje.
In het begin liep de auto aardig, maar al snel begon de motor te hikken/slechtlopen/overslaan tijdens het stationair draaien. Als ik dan bijvoorbeeld bij een stoplicht wilde wegrijden viel de motor soms helemaal weg. Dit euvel deed zich alleen voor bij het rijden op gas. Hierop heb ik er 5 nieuwe bougies ingezet. Ik heb er geen gasbougies in gezet. Het probleem was verholpen en de auto liep weer aardig op gas. De oude bougies waren helemaal op.
Nu een paar weken later lijkt het erop dat wanneer ik op gas rij de auto minder vermogen heeft. Soms als ik tussen de 70 en 110 rij en ik geef een beetje gas dan hapert en stottert de motor. Naarmate de motor goed warm wordt treed het probleem steeds meer op. Soms als ik na 50km rijden bijna thuis ben valt de motor helemaal weg als ik in of na een bocht rustig gas geef. Als ik vol gas geef loopt de motor wel goed. Het lijkt er dus op dat als de echt goed op temperatuur is hij het gas minder goed kan verwerken.
Een bezoek bij de gasboer leverde me niet veel op, behalve dat hij dacht dat het een ontstekingsprobleem was. De gasboer wilde wel dingen gaan vervangen maar kon mij niet garanderen dat het probleem dan verholpen was.
Wie herkent dit probleem of wie heeft de gouden tip?
misschien missen jullie nog wat informatie....dan hoor ik het graag...
Vriendelijke groet
Volvo S70 2.5 LPG loopt niet goed
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Met goed uitlezen komt het probleem er vanzelf uit..
Op benzine geen problemen?
Op benzine geen problemen?
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Hierop heb ik er 5 nieuwe bougies ingezet. Ik heb er geen gasbougies in gezet
Dit had je volgens mij eens beter moeten bekijken, je rijd tenslotten op gas.
Groeten,
Herman
Dit had je volgens mij eens beter moeten bekijken, je rijd tenslotten op gas.
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
"Gasbougies"? Wanneer je de gewone originele Volvo bougies erin zet, heb je zowel voor benzine als voor LPG de beste oplossing (non-turbo). Volvo schrijft deze immers ook voor in de BIFUEL modellen.
- gero
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52
Mee eens , de Originele Volvo bougies zijn het beste ook op gas , en uiteraard de rest van je ontsteking (rotor, verdeelkap, bougieskabels) moet ook goed zijn.Maurits@Parts4Swedes schreef: "Gasbougies"? Wanneer je de gewone originele Volvo bougies erin zet, heb je zowel voor benzine als voor LPG de beste oplossing (non-turbo). Volvo schrijft deze immers ook voor in de BIFUEL modellen.
Als je op gas rijdt moet heel je ontstekingsgedeelte tip top in orde zijn.
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
rijdt het op benzine wel goed ? indien nee eerst it fixen.
Loopt ontsteking maar na. Bougiekabels , bobine kabel, bobine zelf? verdeel kap en rotor? indien oud dn tijd voor vervanging
foutcodes uitgelezen ? Mogelijk een defecte luchtmassa meter ?
Loopt ontsteking maar na. Bougiekabels , bobine kabel, bobine zelf? verdeel kap en rotor? indien oud dn tijd voor vervanging
foutcodes uitgelezen ? Mogelijk een defecte luchtmassa meter ?
Laatst gewijzigd door sbv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.09.2016 - 11:21
Allen bedankt voor de reacties.
Auto loopt op benzine top. Net getest. De motor lijkt dan meer vermogen te hebben en valt zeker niet weg.
Ik ga de originele bougies eerst proberen en dan de ontsteking nalopen. Auto is recent nog uitgelezen en daar kwamen geen foutmeldingen uit. Ik zal m nog eens uitlezen.
Hoe kom ik aan het originele artikel nummer van de bougies?
Auto loopt op benzine top. Net getest. De motor lijkt dan meer vermogen te hebben en valt zeker niet weg.
Ik ga de originele bougies eerst proberen en dan de ontsteking nalopen. Auto is recent nog uitgelezen en daar kwamen geen foutmeldingen uit. Ik zal m nog eens uitlezen.
Hoe kom ik aan het originele artikel nummer van de bougies?
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
je bezoekt een dealer en geeft aan welke auto het is en dan komt men met de juiste bougies
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
als de auto op benzine helemaal goed loopt dan is er duidelijk wat met gasinstallatie aan de hand. Losse injector eventueel ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20.05.2016 - 16:57
- Locatie: Hoorn
Precies het zelfde gehad, bij mij begon het in eerste instantie met inhouden bij 4000+ toeren en later lopen als een krant, op benzine geen problemen.Tyto Alba schreef: In het begin liep de auto aardig, maar al snel begon de motor te hikken/slechtlopen/overslaan tijdens het stationair draaien. Als ik dan bijvoorbeeld bij een stoplicht wilde wegrijden viel de motor soms helemaal weg. Dit euvel deed zich alleen voor bij het rijden op gas. Hierop heb ik er 5 nieuwe bougies ingezet. Ik heb er geen gasbougies in gezet. Het probleem was verholpen en de auto liep weer aardig op gas. De oude bougies waren helemaal op.
Nu een paar weken later lijkt het erop dat wanneer ik op gas rij de auto minder vermogen heeft. Soms als ik tussen de 70 en 110 rij en ik geef een beetje gas dan hapert en stottert de motor. Naarmate de motor goed warm wordt treed het probleem steeds meer op. Soms als ik na 50km rijden bijna thuis ben valt de motor helemaal weg als ik in of na een bocht rustig gas geef. Als ik vol gas geef loopt de motor wel goed. Het lijkt er dus op dat als de echt goed op temperatuur is hij het gas minder goed kan verwerken.
Bij mij was de Vialle LPI pomp kapot gegaan na 300.000km, pomp laten vervangen bij Paul in Son loopt weer prefect.
Dat slechter lopen op gas als de motor warm is kan te maken hebben dat de pomp niet meer de juiste druk kan leveren en het gas al in de leiding verdampt.
Wat je zou kunnen doen is wanneer je de auto op contact zet luisteren naar je gas tank, als je dan een zware brom of rammel hoort dan is je pomp de geest aan het geven. Dit kan je ook horen wanneer je bijvoorbeeld aan het rijden bent en je geeft gas bij dan hoor je de pomp omschakelen en zwaar gieren, mocht dit het geval zijn 99% zeker dat het aan je LPI pomp ligt.