In mijn huidige auto (XC60 MY2014) met het Sensus systeem (geen Connect) gebruik ik een USB hub met daarin een wisselend aantal (max 4) USB sticks gestoken. Dat is nooit een probleem....alle sticks worden keurig in het display getoond en zijn selecteerbaar en afspeelbaar. Die hub is een erg eenvoudig dingetje (van de Action), maar doet net dus.
Toen ik dezelfde USB hub met sticks kortgeleden achter elkaar in twee verschillende leenautos van de dealer stak (omdat ik mijn eigen muziek wilde beluisteren in de tijd dat mijn eigen auto onder behandeling was) werkte het in geen van beide leenauto's ...! ....."USB kan niet gelezen worden" of zoiets was de tekst op het display. De individuele USB stick deden het overigens allemaal wel. Deze beide leenautos waren splinternieuw en voorzien van een Sensus Connect systeem, dat is een verschil met mijn eigen auto. Bij wijze van test nog een andere hub geprobeerd, zelfde verschijnsel: wel in de ene, niet in de andere.
Kortom dat het met het nieuwere Sensus Connect niet werkt lijkt geen toeval meer, vandaar mijn vraag: hoe kan dat?
Moet je een speciaal type/merk USB-hub gebruiken met de nieuwere Sensus Connect systemen? Volgens de online-auto handleiding moet het gewoon kunnen.....maar het werkt dus niet....
Omdat ik een nieuwe auto heb gekocht met een dergelijk systeem wil ik wel graag weten wat de oplossing is.
Heeft iemand ervaring met USB hubs die wel werken in een Connect systeem?
Dank voor suggesties!
Groet H.
Sensus vs. Sensus Connect - USB veranderingen?
- Rha007
- 5th Gear member
Dus als je elke usb-stick apart in de usb-houder stopt werken ze wel allemaal en als je eerst de usb-hub met daarin de verschillende usb-sticks erin, in de usb-houder stopt werkt het niet?
Is het dan niet zo dat het teveel stroom vraagt? Weet niet hoeveel sticks je in de hub hebt, maar probeer het eens met een of twee minder sticks in de hub.
Is het dan niet zo dat het teveel stroom vraagt? Weet niet hoeveel sticks je in de hub hebt, maar probeer het eens met een of twee minder sticks in de hub.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V50 T5
- mga1600
- 6th Gear member
Zo is het precies!Rha007 schreef: Dus als je elke usb-stick apart in de usb-houder stopt werken ze wel allemaal en als je eerst de usb-hub met daarin de verschillende usb-sticks erin, in de usb-houder stopt werkt het niet?
Zelfs met een enkele stick in een van de poorten van de hub werkte het niet, niet in de proefrij XC60, niet in een leen V40 en evenmin in een leen V40 CC, allemaal gloednieuwe auto's. In mijn 'oude' auto gaat het prima, met 1,2,3 of 4 sticks onafhankelijk van de positie er van ingeplugt.
Ik wil best een andere hub, en/of andere stick(s) kopen, maar wil dan wel graag advies welk merk/type zeker wel werkt met Sensus Connect. Is er iemand met ervaring die me dat kan vertellen? Ik wil, als het kan (en dat moet volgens het boekje dus kunnen) wel graag meerdere kleinere sticks gebruiken in plaats van een grote i.v.m. de 'flexibiliteit', ik ruil ze af en toe om met sticks die ik in huis afspeel.
Bij voorbaat dank voor een tip!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Rha007
- 5th Gear member
Duidelijk, dacht dat ik de oplossing voor je had maar niet dus.
Blijft wel vreemd dat het met je huidige auto geen probleem geeft en met de nieuwere auto's wel.
Blijft wel vreemd dat het met je huidige auto geen probleem geeft en met de nieuwere auto's wel.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V50 T5
V50 T5
- mga1600
- 6th Gear member
Ik heb in mijn nieuwe auto vastgesteld dat een USB-hub inderdaad niet meer werkt. Het probleem was de werkplaats chef bij mijn dealer wel bekend, maar hij had geen oplossing. Omdat in de gebruiksaanwijzing staat dat het wel moet kunnen werken heb ik de vraag tijdens de aflevering aan de verkoper voorgelegd.
Hij is daar op teruggekomen met het volgende antwoord: "De werkplaats van de importeur heeft het ook uitgeprobeerd en ook daar werkt het niet. Wel op de performance audio, maar niet op de High performance en Premium audio. Daar gaan wij een rapport van maken richting fabrikant/helpdesk."
Als ik wat hoor zal ik het hier melden.......
Hij is daar op teruggekomen met het volgende antwoord: "De werkplaats van de importeur heeft het ook uitgeprobeerd en ook daar werkt het niet. Wel op de performance audio, maar niet op de High performance en Premium audio. Daar gaan wij een rapport van maken richting fabrikant/helpdesk."
Als ik wat hoor zal ik het hier melden.......
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ben benieuwd!
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Nog iets gehoord van je dealer?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
- mga1600
- 6th Gear member
Heel toevallig deze week het volgende bericht gekregen:
"We hebben technische rapporten terug uit Zweden. Het is (nog) niet mogelijk om met een USB hub te werken in High en Premium Performance.
De huidige systemen wijken in zijn geheel af, van wat er in de vorige XC60 zat. Dus onderhuids is het niet meer te vergelijken.
Het antwoord vanuit Zweden was dan ook NOG niet mogelijk. Het kan zijn in de toekomst , dat er een oplossing voor komt, maar vooralsnog niet.
Qua tijdsbestek wordt er geen tijd genoemd"
Tsja......klinkt niet hoopvol.....
"We hebben technische rapporten terug uit Zweden. Het is (nog) niet mogelijk om met een USB hub te werken in High en Premium Performance.
De huidige systemen wijken in zijn geheel af, van wat er in de vorige XC60 zat. Dus onderhuids is het niet meer te vergelijken.
Het antwoord vanuit Zweden was dan ook NOG niet mogelijk. Het kan zijn in de toekomst , dat er een oplossing voor komt, maar vooralsnog niet.
Qua tijdsbestek wordt er geen tijd genoemd"
Tsja......klinkt niet hoopvol.....