Dealer wasbeurt --> poetskrassen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Johan s60
6th Gear member

Wellicht een job, voor Steve
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Duh......gevalletje viscose spons zo te zien. En daar zat voldoende zand in, dat dan weer wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Strider
2nd Gear member

Rha007 schreef: Sodeknetters, zijn die krassen van een enkele keer door de krasstraat?
Niet om het een of ander, maar zelf heb ik het niet zo op de "poets bedrijfjes" waar de meeste dealers mee werken. Vaak zijn dit bedrijven die de "lange halen, snel thuis" methode hanteren en gebruiken zij doorgaans spullen met veel fillers waardoor je na enkele keren nadat je de auto gewassen hebt, alle lak defecten weer terug ziet.
Ik ben er niet bij geweest, maar volgens mij heeft mijn dealer geen wasstraat, maar alleen een waxbox waar ze de auto's met de 'hand' (niet met een spons) wassen. Volgens mij heeft de autowasser zo'n ronddraaiende borstel gebruikt en hiermee erg hard op de lak van de auto geduwd.
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Zelfs mijn 12 jaar jonge C70 heeft dat niet...
Lijkt wel of de borstels geen/weinig water hebben gehad.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
lint
Geartronic member

Ik ben erg benieuwd of dat weer een fraaie en gladde lak wordt na het polijsten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
HSVD
2nd Gear member

@Strider: dat is niet mis.

Zie je de strepen nog als je ze nat maakt? Indien niet, dan is het nog wel te verhelpen met een DAP. Als je met je nagel over de plek gaat, kan je ze dan nog voelen? Indien niet, dan helpt de DAP wel.
In alle andere gevallen zou ik naar een professioneel poetsbedrijf gaan en niet naar een snelle jongen voor €75. Gezien de krassen vraagt het om meer dan een snelle poetsbeurt. Maak een goede afspraak met de dealer en laat je niet met een kluitje het riet insturen.

Laat nog even weten wat het geworden is.
Gr Ger
Carfreak
7th Gear member

Hier heb je toch echt wel een zaak tegen je dealer als hij besluit je niet te compenseren. Allemachtig................
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
E.Werker
2nd Gear member

Ik vind het vooral zeer slordig van de dealer dat dit niet opgemerkt is voordat de auto teruggegeven werd aan de klant. Als je dit normaal vind heb je het verstand van een paling.

Mocht dit niet netjes en naar behoren worden opgelost is het zeker een bezoek naar een advocaat waard. Wat een onkunde, goed bedoeld maar zeer slecht uitgevoerd.
Millimetervreter.
5th Gear member

Dit is zonder probleem weg te polijsten hoor, het kost alleen een dag.
Als een goede detailer dit doet ben je ca € 800,-- tot € 1.000,-- kwijt.
Niet door een (goedbedoelde) broodpoetser via de dealer laten doen want dat mag niet meer dan € 100,-- kosten en moet dan klaar zijn binnen twee uur. Dus inderdaad fillers en na 4 weken alle ellende weer terug.
Ik ben benieuwd hoe je dealer dit gaat oplossen, wel zeer slordig trouwens :( .
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Strider
2nd Gear member

HSVD schreef: @Strider: dat is niet mis.

Zie je de strepen nog als je ze nat maakt? Indien niet, dan is het nog wel te verhelpen met een DAP. Als je met je nagel over de plek gaat, kan je ze dan nog voelen? Indien niet, dan helpt de DAP wel.
In alle andere gevallen zou ik naar een professioneel poetsbedrijf gaan en niet naar een snelle jongen voor €75. Gezien de krassen vraagt het om meer dan een snelle poetsbeurt. Maak een goede afspraak met de dealer en laat je niet met een kluitje het riet insturen.

Laat nog even weten wat het geworden is.
Gr Ger
Ga ik morgen even testen, wat bedoel je met een DAP?
Millimetervreter. schreef: Dit is zonder probleem weg te polijsten hoor, het kost alleen een dag.
Niet door een (goedbedoelde) broodpoetser via de dealer laten doen want dat mag niet meer dan € 100,-- kosten en moet dan klaar zijn binnen twee uur. Dus inderdaad fillers en na 4 weken alle ellende weer terug.
Ik baal er ook behoorlijk van, auto is 10 maanden oud en er staat pas 8K op de teller. De lak was geheel krasvrij.

Ik woon in Eindhoven, zijn er rondom Eindhoven bedrijven die jullie hiervoor kunnen aanraden?
Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Millimetervreter.
5th Gear member

Steve van Driven to shine zit in de buurt van Nijmegen.
Waxworld zit in Zevenbergen en detailen op afspraak ook auto's.
Detail today zit in Schaik, is ook een topper.

Die ken ik in Brabant.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
HSVD
2nd Gear member

DAP = Dual Action Polisher, hiermee kan je niet al te lastige krassen uit lakken halen. Vandaar ookmijn vragen over de diepte van de krassen, dat geeft een goede indicatie f het met een DAP te behndelen is of grover geschut (bijv Rupes)

Eens met Millimetervreter of kijk hier eens rond https://forum.carclean.nl/ . Nogmaals een goedkope oplossing van de dealer, ga je spijt van krijgen

Succes
Strider
2nd Gear member

Millimetervreter. schreef: Dit is zonder probleem weg te polijsten hoor, het kost alleen een dag.
Mijn dealer werkt samen met een lokaal eenmanspoetsbedrijfje, mijn dealer wil daar mijn auto laten polijsten. Ik heb telefonisch contact gehad met dit bedrijf en de beste man gaf aan dat een auto binnen 1.5 uur gepolijst is en de was krassen eruit moeten zijn. Het is meer een car cleaning bedrijf, maar hij schijnt wel al 26 jaar te bestaan. Hoe kom ik er nu achter dat hij weet wat hij doet? Hij heeft geen website, geen reviews, kan er eigenlijk niets over vinden.

Ik heb besloten om maar wat vrije tijd op te offeren om bij deze polijst beurt aanwezig te kunnen zijn, hoe kan ik zien dat er fillers gebruikt worden?

Ik heb overigens vandaag contact gehad met een andere servicemanager bij mijn dealer, de vorige was niet aanwezig, ik kreeg als eerste te horen dat ze een aantekening gingen maken dat mijn auto niet meer gewassen mag worden omdat het hun zo iedere keer geld gaat kosten :-| . Toen ik over een leen auto begon kreeg ik het gevoel van deze servicemanager dat ik een hele vreemde opmerking maakte. Ik heb tot op heden nog geen premium service bij deze (grote) Volvo dealer meegekregen :-/
Laatst gewijzigd door Strider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Carfreak
7th Gear member

1.5u? Dat wordt dan alleen compound erover met de DAP. De overige stappen (polijsten en waxen lukt hem nooit in die tijd)
Kortom: halfbakken werk
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
dbosker
6th Gear member

ik ben bijna 2 dagen bezig, en dan heb ik geen zwaar bekraste auto.
Nou heeft een XC90 nogal wat plaatwerk. Maar wassen (want dat moet eerst voor er gepoetst wordt) - 1,5 uur. drogen - half uur. Kleien - 1 uur.
1e keer polijsten - 2 uur, 2e keer polijsten - 2 uur. Reinigen 1 uur. Cquartz aanbrengen - 3 uur. Dan nog wat kleinere zaken, - van binnen reinigen, kunststof behandelen, leer behandelen. Ramen schoonmaken etc.
Als je bovenstaande leest, kan er in 1,5 uur dus niet veel gebeuren. Halfbakken werk inderdaad.
Maar - je moet de dealer - juridisch gezien - de gelegenheid geven de fout te herstellen. Heel kritisch kijken als hij terug komt. Is het niet goed - aansprakelijk stellen met een termijn waarbinnen fout moet worden hersteld. Voorbehoud maken dat je dit zelf ter hand neemt, en op hun kosten gaat laten herstellen. Los daarvan zou ik toch een gesprek met de directie aanvragen en mijn ongenoegen over de gang van zaken uiten.

laatste Volvo (960) verkocht
HSVD
2nd Gear member

Anderhalf uur, hahaha, laat me niet lachen. Dit weekend een Range Rover in goede staat behandeld en er zit ongeveer 40 uur in ...

https://www.bmwgsclub.nl/forum/applicat ... d0fb478e55

Kortom: gevalletje snel werken met veel fillers. Na vier keer wassen, zie je de krassen weer terug.

Gr Ger
Yamy_Daffy
2nd Gear member

Als heel de auto onder de krassen zit en hij zou alles moeten doen dan gaat hij dat nooit redden in anderhalf uur.

Fillers kan je niet zo snel zien. dan moet je weten wat voor spullen en poetsmidel hij gebruikt.
Maar na een paar keer wassen komen de krassen en swirls weer terug.

Ik zou garantie vragen op het werk wat de beste man gaat doen.
Als de krassen na een paar was beurten terug komen dan je garantie claimen.

Maak vooraf goede foto's van de gehele wagen.
dbosker
6th Gear member

dan ben ik dus nog snel met 2 dagen :D

lint
Geartronic member

Dat gaat niet lukken in anderhalf uur.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
dbosker
6th Gear member

ja, gaat wel lukken, maar wordt goedkoop prutswerk.
Ik snap zo'n dealer trouwens ook niet. Dat er wat fout kan gaan - kan gebeuren. Maar los het dan definitief goed op, zodat je het vertrouwen van de klant hebt.
Dus - Meneer klant. Sorry dat het fout gelopen is, maar maakt u zich geen zorgen. Wanneer kunt u de auto 2 daagjes missen, wij zorgen er voor dat u een gratis leenauto mee krijgt.

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”