Even niet online geweest en meteen zoveel berichten. Wat leuk om te lezen!stoerebink schreef: Hoi Madcrow,
Het klopt wat hierboven staat (behalve de eerste reactie van Paul).
De SAVE BATTERY-functie laadt je batterij op als hij (ongeveer) onder de helft van de lading komt. Daardoor neemt je dieselverbruik flink toe.
Ik heb inmiddels, na 4 maanden rijden, de perfecte "truc" gevonden om op de snelweg toch op diesel te rijden, en NIET de accu bij te laden.
Het is echt te simpel voor woorden: als je boven de 110 rijdt, gewoon de automatische versnellingsbak op handmatig zetten. De motor wordt dan ingeschakeld, hij rijdt niet meer op de accu's (het irritante heen-en-weer schakelen is weg) en de accu wordt niet bijgeladen. Werkt perfect, omdat de auto in z'n 6e versnelling prima rijdt, en ook kan tussensprinten.
En het voorkomt dat eeuwige bijladen, waardoor je verbruik omhoog schiet.
Wat betreft je verbruik: ik herken dat. De mijne (geleverd 4 maanden geleden) zuipt ook als een gek. Ik rij gemiddeld 1:13 en boven de 125 km/u zit ik op 1:10. Tenminste: als je het electrisch rijden niet meetelt.
Een echte zuipschuit. Maar, man man man... wat een heerlijke wagen mét power.
Groeten!
@Stoerebink: Komende vrijdag ga ik op wintersport en ga ik je methode uitproberen. En je hebt helemaal gelijk het is een zuipschuit maar ow wat rijdt het fijn met power. Ook de wegligging vind ik verrassend goed. Benieuwd hoe hij zich gaat houden in de bergen