Een aantal weken geleden heb ik een V70 2.5T AWD Titanium uit 2003 gekocht, maar er blijven wat problemen terugkomen.
Tijdens mijn proefrit met de auto kreeg ik een Anti-SKID melding en ABS storing en vervolgens viel ook de telemetrie uit in de auto.
Hiervoor is de centrale computer vervangen.
Tijdens mijn aankoopkeuringsrit van Hoogeveen naar Hardenberg kreeg ik weer dezelfde storing, ondanks het vervangen van de CC.
Uiteindelijk bleek het een wat losse stekker te zijn richting de ABS computer.
Na aanschaf van de auto heb ik deze storing een tijdlang niet gehad.... tot eergister, de "Anti-SKID uitgeschakeld" melding had ik weer.
En vanavond bij het starten van de motor viel de motor meteen weer uit en had meteen een Anti-SKID melding.
De motor wou ook niet meer starten hierna. En na 2 keer proberen te starten verschenen ook de meldingen van "versnellingsbak service verreist" en "motorservice verreist", deze meldingen blijven nu ook staan.
Onder de motorkap heb ik wat kabels aangedrukt en 2 zilverkleurige kastjes, die naast het reservoir zitten van de stuurbekrachtigingsolie, aangedrukt onder de motorkap. Ik gok dat dit de CC en ABS computers zijn?
Hierna startte de motor weer en kreeg geen Anti-SKID melding, maar ik heb nog wel de service berichten voor de versnellingsbak en motor.
3 vragen:
- Deze meldingen blijven gewoon staan uit historie en de computer moet herstart worden? Of is er nu daadwerkelijk iets mis met de motor/versnellingsbak? De 23e heb ik een onderhoudsbeurt staan in Hardenberg, nadat ik goede ervaring van hier op het forum heb gelezen, daar kan ik hem laten resetten evt. verder na laten kijken. Hij rijd voor de rest prima, geen rare geluiden, hij schakelt prima en soepel in de automaat.
- Hoe verstandig is het als ik deze computers er zelf uit haal en de kabels even nakijk op corrosie/vocht en evt. contactspray behandel? Want het lijkt op een wat brak contact met de computer(s).
- Zijn er Volvo kenners woonachtig in de buurt van Enschede die evt. met mij mee willen kijken, ik wil best een stukje rijden voor iemand met een wat kundigere blik als dat ik zelf heb als V70 leek.
Anti-SKID, Versnellingsbak service, Motorservice verreist
- throbadour
- Starter
Opel Corsa 1.2s
Nissan Sunny N13 1.6 ZXE
Nissan Primera 2.0 LX
Peugeot 406 1.8
Volvo S40 1.8
Volvo V70 2.5T AWD Titanium
Nissan Sunny N13 1.6 ZXE
Nissan Primera 2.0 LX
Peugeot 406 1.8
Volvo S40 1.8
Volvo V70 2.5T AWD Titanium
-
- 2nd Gear member
Op het VolvoV70 forum , is andere portal dan deze, staat een lijst met Vida gebruikers. In Winterswijk of Apeldoorn zitten leden van dat forum die jou evt zouden kunnen helpen. Hier zijn ze vast ook wel, maar ik kan die lijst hier niet vinden.
Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
- V480-S60
- Geartronic member
Die lijst is hier ook niet opgenomen.
Overigens heb ik het topic even in het juiste board gezet. Het stond tussen de classics.
En daarnaast: Helaas is dit een bekend probleem bij de bouwjaren 2002-2003. Dat is ook een van de redenen dat mijn dealer mij een dergelijke auto (V70 2.5T AWD Titanium) ook niet wilde verkopen vorig jaar. Het heeft inderdaad alles met slechte verbindingen/vage storingen en meldingen te maken. En om dat allemaal weer goed te krijgen ben je nog wel even zoet.
Ik weet niet of je nog garantie hebt. Maar ik zou idd de bedrading en bepaalde sensoren eens goed na laten kijken en (laten) vervangen. Daarna de computer resetten.
Overigens heb ik het topic even in het juiste board gezet. Het stond tussen de classics.
En daarnaast: Helaas is dit een bekend probleem bij de bouwjaren 2002-2003. Dat is ook een van de redenen dat mijn dealer mij een dergelijke auto (V70 2.5T AWD Titanium) ook niet wilde verkopen vorig jaar. Het heeft inderdaad alles met slechte verbindingen/vage storingen en meldingen te maken. En om dat allemaal weer goed te krijgen ben je nog wel even zoet.
Ik weet niet of je nog garantie hebt. Maar ik zou idd de bedrading en bepaalde sensoren eens goed na laten kijken en (laten) vervangen. Daarna de computer resetten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- dieselpower
- 4th Gear member
Ik kreeg laatst te horen bij mijn dealer dat de ene fout de andere genereerd.
Wat er aan vooraf ging:
Op de terugweg van vakantie, in de (stromende) regen op de Periferique Parijs een noodstop moeten maken omdat een gedeukt frans busje van uiterst links besloot de afrit (uiterst rechts) te nemen. Op die afrit stond het verkeer vast dus het busje kon niet invoegen en hengst plots op de rem tot totale stilstand recht voor mijn neus. Ik dus ook vol in de ankers, met een caravan van 1400kg erachter. ABS deed z'n werk prima (ik had nog een halve meter over en een hartslag van 200, Pffff) maar wel meteen de melding "rembekrachtiging service vereist" met het oranje driehoekje.
Contact uit en aan en de melding was weg om na 10-15 km weer terug te komen. Ik ben gewoon naar huis kunnen rijden maar onderweg kwam ook de melding "motormanagement service vereist" erbij. Dus twee meldingen. Eenmaal thuis weigerde ook de cruisecontrol daarbij.
Even naar de dealer en uitlezen. Alles ge-reset. Nu 2000km verder en de meldingen blijven weg, alles werkt gewoon zoals het hoort.
Zijn uitleg: door/bij de noodstop heb je het rempedaal zo hard en snel ingetrapt dat je de sensor door de waardes/parameters hebt getrapt. Dat gegeneerd de eerste melding. Omdat je ermee naar huis bent blijven rijden, komt vanzelf de tweede melding erbij. Omdat het ene niet meer klopt, gaat het andere ook fout registreren, dus komt ook met een melding. Uiteindelijk gaat het systeem op safe en haalt ook de cruiscontrol eraf. Klinkt plausible. Vlgs zijn uitlezen was er helemaal niets mis, alleen een keer buiten de parameters geremd en vandaar dus de opbouwende meldingen.
Zoals gezegd, al weer 2000km meldingvrij.
Het kan dus zomaar zijn dat jij één melding hebt die weer andere meldingen genereerd.
Wat er aan vooraf ging:
Op de terugweg van vakantie, in de (stromende) regen op de Periferique Parijs een noodstop moeten maken omdat een gedeukt frans busje van uiterst links besloot de afrit (uiterst rechts) te nemen. Op die afrit stond het verkeer vast dus het busje kon niet invoegen en hengst plots op de rem tot totale stilstand recht voor mijn neus. Ik dus ook vol in de ankers, met een caravan van 1400kg erachter. ABS deed z'n werk prima (ik had nog een halve meter over en een hartslag van 200, Pffff) maar wel meteen de melding "rembekrachtiging service vereist" met het oranje driehoekje.
Contact uit en aan en de melding was weg om na 10-15 km weer terug te komen. Ik ben gewoon naar huis kunnen rijden maar onderweg kwam ook de melding "motormanagement service vereist" erbij. Dus twee meldingen. Eenmaal thuis weigerde ook de cruisecontrol daarbij.
Even naar de dealer en uitlezen. Alles ge-reset. Nu 2000km verder en de meldingen blijven weg, alles werkt gewoon zoals het hoort.
Zijn uitleg: door/bij de noodstop heb je het rempedaal zo hard en snel ingetrapt dat je de sensor door de waardes/parameters hebt getrapt. Dat gegeneerd de eerste melding. Omdat je ermee naar huis bent blijven rijden, komt vanzelf de tweede melding erbij. Omdat het ene niet meer klopt, gaat het andere ook fout registreren, dus komt ook met een melding. Uiteindelijk gaat het systeem op safe en haalt ook de cruiscontrol eraf. Klinkt plausible. Vlgs zijn uitlezen was er helemaal niets mis, alleen een keer buiten de parameters geremd en vandaar dus de opbouwende meldingen.
Zoals gezegd, al weer 2000km meldingvrij.
Het kan dus zomaar zijn dat jij één melding hebt die weer andere meldingen genereerd.
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hallo, (S80 2003/2004 2.4D)
Ik heb sinds enkele weken deze melding(en) ook, behalve die van (motormangement) nog niet.
Na een tijdje rijden in een extreem warm weer kwam de "AntiSkid Service vereist" melding, waardoor de wagen de airco uitschakelde, alsook in noodloop
ging, minder vermogen, en alleen uit 4e versnelling willen vertrekken + D veranderde in elke hendelstand in een "-"
Ik kon niet direct ergens parkeren, tijdje moeten doorrijden, maar toen ik wel kon parkeren, even 5 minuutjes alles uitgezet, en de wagen terug gestart.
Melding is niet teruggekomen, en ik kon terug normaal doorrijden.
Nu, nadat de wagen zo goed als een week wat heeft stilgestaan thuis, en ik boodschappen ging doen, kreeg ik onderweg weer die AntiSkidservice, vreemd genoeg begon de tellerwinkel ook vreemd te doen. (Toerenteller viel regelmatig op 0 terwijl motor nog reageerde op gascommando), ik kon niet opzij, en stond ook paar keer voor rood licht, waarbij op gegeven moment het streepje weer in D veranderde, en de wagen terug opschakelde, maar op een andere manier dan gewoonlijk.
Ik was dan toch aan de winkel en daar heeft de wagen toch even kunnen stilstaan.
Toen ik dan terug naar huis wou rijden, was er eerst geen melding te zien, maar na 50 meter rijden, kwam er totaal andere melding op display "Versnellingsbakservice vereist".
Mijn wagen heeft op deze moment 167.019 kilometers
Op de zoekfunctie van het forum lees ik echter vanalles, van ABS sensoren tot kleppenregelaar...
Nu het is wel een tijdje zo dat ik soms bij het opschakelen een iets harde bonk voel en hoor, neerkomend op een brute verlegging.
Het zelfde dat je voelt bij een automaat van een S70/V70 van 1997 als die in hoogste schakelt, maar dit deed de wagen vroeger niet.
Accu is recent vervangen toen de wagen naar de keuring moest, geometrie is op orde gezet door een aanrijding.
maar denk niet dat dat er met te maken heeft. Buiten dit heeft wagen voor de moment klapperende remblokken, is ook reeds aangekaard in andere topic.
Bij de aanrijding van half jaar terug ondertussen heeft de rechterachtervelg ook de hardste klap opgevangen. Het zou me bizar lijken moet dit er nog van voortkomen.
Maar eerst Antskid, en dan lees ik vanalles over ABS, en nu versnellingsbak.
Ik heb sinds enkele weken deze melding(en) ook, behalve die van (motormangement) nog niet.
Na een tijdje rijden in een extreem warm weer kwam de "AntiSkid Service vereist" melding, waardoor de wagen de airco uitschakelde, alsook in noodloop
ging, minder vermogen, en alleen uit 4e versnelling willen vertrekken + D veranderde in elke hendelstand in een "-"
Ik kon niet direct ergens parkeren, tijdje moeten doorrijden, maar toen ik wel kon parkeren, even 5 minuutjes alles uitgezet, en de wagen terug gestart.
Melding is niet teruggekomen, en ik kon terug normaal doorrijden.
Nu, nadat de wagen zo goed als een week wat heeft stilgestaan thuis, en ik boodschappen ging doen, kreeg ik onderweg weer die AntiSkidservice, vreemd genoeg begon de tellerwinkel ook vreemd te doen. (Toerenteller viel regelmatig op 0 terwijl motor nog reageerde op gascommando), ik kon niet opzij, en stond ook paar keer voor rood licht, waarbij op gegeven moment het streepje weer in D veranderde, en de wagen terug opschakelde, maar op een andere manier dan gewoonlijk.
Ik was dan toch aan de winkel en daar heeft de wagen toch even kunnen stilstaan.
Toen ik dan terug naar huis wou rijden, was er eerst geen melding te zien, maar na 50 meter rijden, kwam er totaal andere melding op display "Versnellingsbakservice vereist".
Mijn wagen heeft op deze moment 167.019 kilometers
Op de zoekfunctie van het forum lees ik echter vanalles, van ABS sensoren tot kleppenregelaar...
Nu het is wel een tijdje zo dat ik soms bij het opschakelen een iets harde bonk voel en hoor, neerkomend op een brute verlegging.
Het zelfde dat je voelt bij een automaat van een S70/V70 van 1997 als die in hoogste schakelt, maar dit deed de wagen vroeger niet.
Accu is recent vervangen toen de wagen naar de keuring moest, geometrie is op orde gezet door een aanrijding.
maar denk niet dat dat er met te maken heeft. Buiten dit heeft wagen voor de moment klapperende remblokken, is ook reeds aangekaard in andere topic.
Bij de aanrijding van half jaar terug ondertussen heeft de rechterachtervelg ook de hardste klap opgevangen. Het zou me bizar lijken moet dit er nog van voortkomen.
Maar eerst Antskid, en dan lees ik vanalles over ABS, en nu versnellingsbak.

-
- 2nd Gear member
Geen reacties? Heb je het al opgelost? kijk ff met google: https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... 20required
Ik heb sinds deze week ook ABS en STC melding service vereist, ik vond ook al dat twee weken geleden mijn motor/auto wat meer begon te "bonken" (achterste motorsteun aan vervaging toe de laatste die ik nog niet vervangen heb). Ik wijt de melding aan het feit dat de losse contacten in de ABS module meer stress krijgen door de trillingen. Ik heb ook al eens gehoord van de ANWB dat ABS/STC storingen invloed kan hebben op het lopen van de motor en dat daardoor emissie service vereist kan opspelen. Inderdaad kan een bepaalde melding de andere genereren.
Ik heb sinds deze week ook ABS en STC melding service vereist, ik vond ook al dat twee weken geleden mijn motor/auto wat meer begon te "bonken" (achterste motorsteun aan vervaging toe de laatste die ik nog niet vervangen heb). Ik wijt de melding aan het feit dat de losse contacten in de ABS module meer stress krijgen door de trillingen. Ik heb ook al eens gehoord van de ANWB dat ABS/STC storingen invloed kan hebben op het lopen van de motor en dat daardoor emissie service vereist kan opspelen. Inderdaad kan een bepaalde melding de andere genereren.
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000