Is er Volvo-leven na de V70?

Hans oet Twent
8th Gear member

Summum schreef: Inderdaad Ger, daar heb je een punt. Hij twijfelt of een dure beurt (ik meen dat hij voor distributieriem moet) nog de investering waard is. Maar als je daarna nog een tijd kunt doorrijden zou dat toch wel de goedkoopste oplossing zijn. Qua afschijving op een nieuwere auto ben je altijd meer kwijt dan met onderhoud, tenzij je zo'n debacle krijgt als jij hebt mogen ervaren.
En in zo'n dikke V70 rij je natuurlijk nooit voor l*l.
Er komt binnenkort een dikke vette Dodge Ram vrij met nog geen 80K op den tellert. Net 2 jaar oud en rete goed onderhouden. Dikke Hemi V8 er in. Ennnn daar passen zekers 3 stoeltjes naast elkaar in.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
caterham
2nd Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: Mocht het opmaken van de centen een probleem zijn, daar heb ik een stichting voor:
"Help Ger de winter door" heet die stichting en de garantie is dat elke inleg goed besteed zal worden aan de geneugten des levens :D
:D

Feit is dat wanneer iemand overweegt tussen groot onderhoud en inruilen hij of zij toe is aan wat anders. Niets mis mee imho.
Voor wie roept dat het geld voor een eventuele inruil beter aan andere zaken besteed kan worden vanwege rendement...
Kijk nog eens naar wat je zelf rijdt. Met de aanschaf en onderhoud van een tweedehands Dacia Lodgy had je pas echt geld overgehouden. ;)
Carfreak
7th Gear member

caterham schreef:
:D

Feit is dat wanneer iemand overweegt tussen groot onderhoud en inruilen hij of zij toe is aan wat anders. Niets mis mee imho.
Voor wie roept dat het geld voor een eventuele inruil beter aan andere zaken besteed kan worden vanwege rendement...
Kijk nog eens naar wat je zelf rijdt. Met de aanschaf en onderhoud van een tweedehands Dacia Lodgy had je pas echt geld overgehouden. ;)
Touche :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Dacia Lodgy........dan liever een S70 met 3 ton op de klok want zo'n ding is vele malen beter en veiliger en voor tweeëneenhalve rug ben je het heertje zonder dan ook maar enig moment voor l*l te rijden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
PGV90
6th Gear member

Ben zelf van een V70 overgestapt naar een XC70, en is echt wel weer een andere auto:
- kleur
- uitrusting
- motorisch en de GT versnellingsbak
- rij-eigenschappen
- en de laatste versies wel erg compleet met Sensus connect, Volvo on Call, standkackel (voorverwarming),
- open dak
- etc.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Hans oet Twent schreef:
Summum schreef:
... ... ...
Er komt binnenkort een dikke vette Dodge Ram vrij met nog geen 80K op den tellert. Net 2 jaar oud en rete goed onderhouden. Dikke Hemi V8 er in. Ennnn daar passen zekers 3 stoeltjes naast elkaar in.
Waarom denk ik nou dat het die V8 van een vriend is die in 2015 in Zweden rond reed? Of zwets ik uit mijn achterkant?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
D5R-Design
5th Gear member

Mark dit berust op aannames ...
Niet echt betrouwbaar.. vandaar de zwets uit de achterkant.

Maar even terug naar de Topic.. lekker door rijden zeker al het prive is niks mis mee en die beurt weegt niet op tegen de afschrijving..
En met deze generatie V70 kom je altijd keurig voor de dag.
Was één V90
Hans oet Twent
8th Gear member

Msuidgeest schreef:
Hans oet Twent schreef:
Summum schreef:
... ... ...
Waarom denk ik nou dat het die V8 van een vriend is die in 2015 in Zweden rond reed? Of zwets ik uit mijn achterkant?
Stimmt! :D :D :D
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
caterham
2nd Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: Dacia Lodgy........dan liever een S70 met 3 ton op de klok want zo'n ding is vele malen beter en veiliger en voor tweeëneenhalve rug ben je het heertje zonder dan ook maar enig moment voor l*l te rijden.
Och ja, voor l*l rijden nog wel. ik heb nog nooit het idee gehad dat een medeweggebruiker voor l*l reed omdat hij / zij met het gezin voorbij kwam in welke Dacia dan ook. En eerlijk is eerlijk. Het zijn gewoon betrouwbare no nonsense auto's. De dag dat ik zo naïef was om te denken dat ik met 2.5k een oude wagen kon kopen en daarmee gelijk klaar was is alweer even voorbij. Waarschijnlijk kun je per direct al aan de gang met het onderstel. Vervolgens blijf je toch regelmatig weer wat slijtagedelen vervangen vanwege de hoge kilometerstand en ga je voorbij aan het doel van 'geld besparen'.
Mijn bijna nieuwe V70 was overigens alles behalve 'beter'.
Komende week nog eens naar de nieuwe V90 kijken bij de dealer. De nieuwe wagen is al besteld, maar wie weet voor over een paar jaar? Het blijft een prachtige wagen en vooralsnog ben ik blij dat ik het kan bekostigen.
Maar moest ik ooit bezuinigen... Geen problemen een Dacia.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik heb ook geen probleem met die Dacia, wel met de Franse genen van die dingen en het hoge sigarenblik en plastic gehalte. En verder versleep ik met regelmaat 1600 kilo sleurhut, daar heeft die Dacia ook problemen mee. Verder zie ik met enige regelmaat "boomklevers" maar heb ook eens staan kijken hoeveel moeite de brandweer had om een S70 open te knippen omdat daar iemand in zat die geplankt moest worden.
En dan onderhoud, als ik kijk wat ik het afgelopen jaar heb geinvesteerd in de mijne dan had ik daar bijkans een Dacia nieuw voor kunnen kopen. Alle auto's behoeven onderhoud en kunnen kapot gaan en ruim 10 mille aan gekloot in 1 jaar is veel geld. Feit is wel dat de huidige V70 blijft en de doelstelling van de vorige V70 nu uitgevoerd gaat worden namelijk doorrijden tot tenminste een half miljoen kilometers. Theoretisch rol ik dus de komende 8 jaren nog in mijn huidige auto en met de juiste regelmaat onderhoud heb ik er alle vertrouwen in dat die doelstelling gehaald zal gaan worden. En dat zie ik die Dacia's niet halen, 500.000 kilometer. Tegen die tijd is de carrosserie dusdanig ruim dat de kans groot is dat hij dubbel zal vouwen op de bodemplaat.
Vigilat ut quiescant
jalex_h
6th Gear member

Ehhh, zullen we maar weer on-topic gaan?
De vraag was niet of de auto eruit moest (dat is nu eenmaal iets persoonlijks) maar wat er dan voor in de plaats moest komen....
Is de nieuwe Skoda Kodiaq niet iets? Ding schijnt een vanafprijs van ca. 30 mille.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

D5R-Design schreef: Mark dit berust op aannames ...
Niet echt betrouwbaar.. vandaar de zwets uit de achterkant.

... ...
Goh, blijkt dat het geen aaname was. Dit verhaal over die Hemi kende ik namelijk al een tijdje.
Mark

[Installateurs gezocht:
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik ook Mark dus wees gerust. Je praat geen poep, echt niet.
Vigilat ut quiescant
Ben
Executive Member
Contacteer:

Maar nu gaan we de broer van Summum weer in een Volvo zien te praten :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
OGA244
8th Gear member

XC90, kunnen er nog 2 kinderen bijkomen.....
OGA244
8th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: Ik heb ook geen probleem met die Dacia, wel met de Franse genen van die dingen en het hoge sigarenblik en plastic gehalte. En verder versleep ik met regelmaat 1600 kilo sleurhut, daar heeft die Dacia ook problemen mee. Verder zie ik met enige regelmaat "boomklevers" maar heb ook eens staan kijken hoeveel moeite de brandweer had om een S70 open te knippen omdat daar iemand in zat die geplankt moest worden.
En dan onderhoud, als ik kijk wat ik het afgelopen jaar heb geinvesteerd in de mijne dan had ik daar bijkans een Dacia nieuw voor kunnen kopen. Alle auto's behoeven onderhoud en kunnen kapot gaan en ruim 10 mille aan gekloot in 1 jaar is veel geld. Feit is wel dat de huidige V70 blijft en de doelstelling van de vorige V70 nu uitgevoerd gaat worden namelijk doorrijden tot tenminste een half miljoen kilometers. Theoretisch rol ik dus de komende 8 jaren nog in mijn huidige auto en met de juiste regelmaat onderhoud heb ik er alle vertrouwen in dat die doelstelling gehaald zal gaan worden. En dat zie ik die Dacia's niet halen, 500.000 kilometer. Tegen die tijd is de carrosserie dusdanig ruim dat de kans groot is dat hij dubbel zal vouwen op de bodemplaat.
je moet altijd uit blijven kijken voor dat scherpe plaatwerk maar wel een droom voor reddingsdiensten, waar ze bij volvo zwaar hydraulisch gereedschap nodig hebben gaat zo'n dacia met een keuken blikopenertje al prachtig open,,,
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

En daar zie ik een probleempje ... zolang zij aan het knippen zijn lig jij leeg te bloeden. In een Dacia gaat het knippen wat sneller. O-)
Mark

[Installateurs gezocht:
lint
Geartronic member

Alles heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
caterham
2nd Gear member

:lol:

Ach, ik geloof niet dat de persoon in kwestie in de markt is voor een Dacia, het was ook alleen maar om aan te geven dat dat financieel een betere keus kan zijn voor wie echt wilde bezuinigen. En dat ze uit elkaar zouden vallen is onzin. Op Autoweek kwam een Dacia langs met net geen 5 ton op de klok en dat ding was nog netjes op orde.
Gewoon een no nonsense boedelbak voor wie wat praktisch zoekt zonder toeters en bellen.

Geen idee hoe veilig ze in de praktijk zijn, kunnen we over mekkeren, maar dan is het wellicht ook verstandiger om niet op de racefiets of motor te stappen.
redvie
Starter

Waarom geen XC60, ook ik kom uit 3 x een V70 maar wilde ook wat anders, zijn zeer tevreden met onze xc60 hoger ruim, veel goede software en absoluut veilig.....kofferbak iets korter maar daar is echt mee te leven...XC90 niet alleen aanschaf te duur, maar ok het verbruik. Doe nu 1 op 17 met mijn D4.

Redvie
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”