hallo ben sinds kort na tijden als gast te hebben meegekeken toch de moeite genomen om mezelf tot de schare van Volvo forum aan te sluiten.
Heb de meeste modellen van Volvo gereden de laatste 25 jaar, van 245 t-m V70 op dit moment, rijdt een van de laatste classics 2.5 diesel op kenteken gezet op 10//1/2001 en heeft nu 385.000km op zn sloffen gereden.
Zoals alle wat oudere auto`s ook zn kleine gebreken gehad en inmiddels gerepareerd behalve een vreemd iets en wel dat mijn vloerbedekking bij de bestuurderskant nat is , het lijkt alsof de vorige eigenaar er een fles olie in heeft laten vallen , droogt niet en voelt vettig aan..... Iemand toevallig ervaring met dit vreemde verschijnsel
Ben woonachtig in de buurt van Eindhoven en ga in principe naar de fa Marans in Veldhoven maar ben benieuwd of iemand een ander liefst prive adresje heeft voor het vervangen van mijn distributieriem etc..
natte mat bestuurderskant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29521
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom, die natte mat kan lekkage zijn maar ook een verstopte afvoer van de airco, even goed zoeken en gij zult de oorzaak vinden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Hanegem
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
- Locatie: Sassenheim
Wanneer je een open dak hebt en de a-stijl is ook nat/vochtig dan even de afvoer van het open dak laten doorblazen met perslucht. Even bij een Kwikfit naar binnen rijden. Helpen ze je direct zonder kosten.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Toch... als je zegt dat 't wat vettig aanvoelt, dan lijkt gewoon (regen- of condens-) water het niet te zijn. Is het dan geen koelvloeistof? En dan zou er bij de kachelaansluiting iets kunnen lekken.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Kachelradiateur lek? Ook last van slechte ontwaseming?
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Dit is bijna zeker je kachelradiateur. Komt heel veel voor, ik heb de mijne vorig jaar uit voorzorg vervangen. Een nieuwe is ongeveer 100 EUR en is een uur of twee werk. Kijk op youtube voor videos van RSPI (Robert) daar wordt het allemaal goed uitgelegd. IPD heeft ook een how-to video hierover. Succes.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 18.10.2016 - 10:45
Zojuist even het tapijt aan de kant gehaald en plaatje verwijderd waardoor ik de kap van de radiateur kon zien , liep een bruin streepje naar beneden dus zal wel wat lekken . Is dit een klus die haast heeft ? Moet namelijk ook nog de distributie en waterpomp laten vervangen dus ma.w. zou dit tot het voorjaar kunnen uitstellen of beter het zo snel als mogelijk maken ?
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Ligt eraan wat je zelf denkt:
- Zolang er voldoende koelvloeistof in de motor zit kan daar (hierdoor) weinig fout gaan, maar dat moet je dan wel blijven controleren.
- Wel heb je een natte bodem in de auto met mogelijk roest als gevolg en zal je ook telkens met zwaar beslagen ramen komen te zitten.
(en misschien ook natte voeten
)
- Zolang er voldoende koelvloeistof in de motor zit kan daar (hierdoor) weinig fout gaan, maar dat moet je dan wel blijven controleren.
- Wel heb je een natte bodem in de auto met mogelijk roest als gevolg en zal je ook telkens met zwaar beslagen ramen komen te zitten.
(en misschien ook natte voeten

V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
ik zou het maar zo vlot mogelijk doen. Je weet niet hoe snel het opeens harder kan gaan lekken. Hou in elk geval de motortemperatuur goed in de gaten tijdens het rijden.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5