Mijn naam is Medi, ik woon in de Zaanstreek en ik ben alweer zo'n 3 jaar eigenaar van een Volvo V50 2.4 momentum uit 2004 in de kleur bordeaux rood. Helaas zijn deze 3 jaar niet geheel zonder kleerscheuren geweest, maar ik ben nog steeds erg blij met de auto en geniet van elke kilometer.
Een klein overzicht van wat er de afgelopen jaren mee gebeurt is:
- Velgen/banden vervangen na onvrijwillige aanrijding met een stoeprand (nu wel prachtige zwarte velgen onder de auto)
- Schaafschade aan de zijkant gemaakt en laten herstellen (meteen geleerd dat de auto, t.o.v. bijvoorbeeld de A4 die ik ervoor had, behoorlijk ver naar buiten uitloopt bij de achterste wielkasten en op het midden van de achterdeuren)
- Probleem met carter ventilatie tijdens vakantie met de caravan in Frankrijk (aan de ANWB heb ik niets gehad)
- Alle rubbers en reactiestangen vervangen vanwege schuin afslijten van de banden aan de achterzijde. Stuurt nu weer superstrak en ligt als een blok op de weg, dus zeker de moeite waard!
Bij de APK die vrij kort daarop volgde bleek helaas dat ik dit jaar nog niet van de kosten af was: na wat vage problemen met de startonderbreker (sleutel omdraaien en er gebeurt helemaal niets; pas na meerdere keren sleutel eruit en erin en opnieuw proberen plotseling wel gewoon starten) bleek dat het contactslot en de positiesensor van het koppelingspedaal moesten worden vervangen. Sindsdien geen startprobleem meer gehad. Daarnaast bleken beide achterveren gebroken (?!?).
Na aanschaf wilde ik natuurlijk ook een aux-aansluiting in de auto (heb HP audio toch niet voor niets?). Na enig speurwerk toch gekozen voor de MMMI van VolvoTech. In eerste instantie in combinatie met een Bury carkit, maar deze heb ik, vanwege wat stabiliteitsproblemen, recent vervangen door een Parrot 8900i. Werkt een stuk prettiger.
Dat was het wel zo'n beetje!
Groet,
Medi