Ik wissel al jaren mijn winter/zomer wielenset zelf. Zo ook vandaag, de winterset gemonteerd. Wat schetst mijn verbazing; een kaal, glimmend (blank metaal) schuurplekje. Is bij ál die wissels door de jaren heen nooit geweest, is ontstaan dus ná eind april van dit jaar.
Wat is het geval (na wat speurwerk); de rubber welke ín de veerschotel ligt steekt iets uit (scheef of versleten???) en die raakt nét het chassis. Dit is tijdens het rijden niet hoorbaar/voelbaar. Het is immers rubber en "aait" maar net tegen het chassis. Gevolg is dus wel een schaafplekje van 2cmx0,5cm. Dit is nu juist waar ik van baal en niet weet wat ik daar mee moet.
Mijn dealer kan natuurlijk die rubber vervangen (zal ook al wel 10 jaar oud zijn dus mag ook wel verslijten)) of opnieuw goed installeren maar hoe los je dat kale plekje op het chassis op???? Ik wil het niet zo hebben dat dit een oxidatieplek wordt en uiteindelijk een gat door oxidatie. Hoe behandel je dit zodat het nog járen goed blijft (hoe behandeld de dealer dit plekje?)?
Binnenkant wielkast (chassis) beschadigd
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gewoon inspuiten met tectiel. Volvo staal is van de betere kwaliteit zeg maar, dat is niet zomaar weg geroest. IS het plekje al geroest of alleen blank? Als het wat roestig is dit weg slijpen en daarna inspuiten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Nou, een beetje dealer zal dan dat kale plekje wel even meenemen... maar misschien moet je 'm wel even aan z'n eigen kwaliteit herinneren! 

V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Plekje is nog helemaal blank, geen roest/oxidatie. Dat wil dus zeggen dat de rubber nog steeds raakt/aait. Je voelt ook geen verdieping in materiaal, alleen de lak/beschermlaag is weg.edraket schreef: Gewoon inspuiten met tectiel. Volvo staal is van de betere kwaliteit zeg maar, dat is niet zomaar weg geroest. IS het plekje al geroest of alleen blank? Als het wat roestig is dit weg slijpen en daarna inspuiten.
Als ik nu inspuit zal het over een paar dagen/weken weer kaal zijn. Eerst het probleem van de rubber eens laten nakijken.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
uiteraard eerst het probleem oplossen voordat je met de tectielbus in de weer gaat, dat lijkt me vanzelfsprekend
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
edraket schreef: uiteraard eerst het probleem oplossen voordat je met de tectielbus in de weer gaat, dat lijkt me vanzelfsprekend
Bedankt voor de input, maar het komt wel degelijk van de rubber welke in de veerschotel zit. De rubber zit er vlgs mij niet meer goed in en zal vlgs de dealer ergens gescheurd zijn.Johan s60 schreef: Komt het niet vd remslang, want dat is ook zo'n plekje wat kaal blijft, roest iig niet.
Afspraak met de dealer is inmiddels gemaakt voor het plaatsen van een nieuwe rubber, het kale plekje wordt dan ook gelijk behandeld.
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik deed dat ook met mijn vorige V70 uit 2001, met 329.000 op de teller. Het móet goed zijn. Nu heb ik sinds kort een V70 D5 uit 2005 met 385.500 op de teller. Ook daarboor geldt: hij móet goed zijn. Gelukkig kennen ze me en zorgen ze daar ook voor.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Ik heb nog nooit een roestende S60/V70 gezien...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan wel degelijk hoor. Mijn S60 had destijds bij 4 jaar al roest aan de voorste wielkast. Er zaten van die kleine harde spatlappen op, en die zijn gaan schuren op de wielkast. Het bleef daar maar roesten, ook nadat het een keer (slecht) gespoten was.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Zeker nooit bij een V70/S60 het duur rubber opgetild. Vaak kunnen ze daar al flink roesten.Doeke Dobma schreef: Ik heb nog nooit een roestende S60/V70 gezien...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D