Knipperlicht storing V40 1998

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
VolvoV40(98)
Starter

Ik heb al wat dingen geprobeerd en kom er nog steeds niet uit.
Misschien dat ik wat over het hoofd heb gezien, wie het weet mag het zeggen.

Het probleem:
Mijn knipperlicht relais blijft versneld door tikken (net als dat een lampje stuk is)maar dan in zijn neutrale stand.

Ik heb als eerst alle knipperlicht lampen gecontroleerd, deden het allemaal prima.
De zekeringen gecontroleerd, zagen er allemaal goed uit.
Daarna heb ik het knipperlicht relais vervangen met een nieuwe van de dealer, geen verandering. (€35,-)
De alarmverlichting schakelaar vervangen met een goede tweedehandse, nog steeds no joy... (€10,-)
Toen dacht ik 'dan moet het in de raw schakelaar zelf zitten' die er vervolgens uit gehaald. (leuk klusje btw met het stuur eraf halen enzo) :D
Aan de binnenkant geen zichtbare defecten dus ik heb de contact punten schoon gemaakt en weer terug gemonteerd, nog steeds geen verandering.

Nou ben ik een beetje door mijn opties heen en weet niet zo goed waar ik verder moet kijken.
Misschien nog de raw schakelaar vervangen, misschien ergens kortsluiting in de bedrading? (De auto heeft wel een trekhaak).

Waar kan het nog aan liggen?....
Laatst gewijzigd door VolvoV40(98) op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NicoV40
4th Gear member

Gorderverklikker....
Gaat ook via de knipperrelais.
Toevallig flikkert er geen rood lampje mee aan je achteruitkijkspiegel?
Laatst gewijzigd door NicoV40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
VolvoV40(98)
Starter

Nou je het zegt,...
Als de alarm verlichting aanstaat knippert die wel mee...
NicoV40
4th Gear member

Das vreemd. En draag je dan effectief je gordel of zit de klikker erin?
Op de bekabeling van de gordelkikker kan er ergens iets mis zijn.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
VolvoV40(98)
Starter

Ja dat dacht ik ook,..
Het maakt niet uit of ik de gordel om heb of niet en de verklikker zat gewoon aangesloten, alle keren knipper het verklikker lichtje mee met de alarm verlichting.
Ik heb net nog even naar de gordel gekeken en er komt geen stroom te staan op het stekkertje van de gordel verklikker op de gordelhouder.
Het vage is ook nog, dat viel me net pas op is, dat als de verlichting schakelaar op 0 staat (eerste stand) en ik zet het contact aan gaan de verlichting incl. dimlichten automatisch aan.... is dat normaal?

Ik snap er inmiddels niks meer van...
Ramon&Ramon
7th Gear member

VolvoV40(98) schreef: Ja dat dacht ik ook,..
Het maakt niet uit of ik de gordel om heb of niet en de verklikker zat gewoon aangesloten, alle keren knipper het verklikker lichtje mee met de alarm verlichting.
Ik heb net nog even naar de gordel gekeken en er komt geen stroom te staan op het stekkertje van de gordel verklikker op de gordelhouder.
Het vage is ook nog, dat viel me net pas op is, dat als de verlichting schakelaar op 0 staat (eerste stand) en ik zet het contact aan gaan de verlichting incl. dimlichten automatisch aan.... is dat normaal?

Ik snap er inmiddels niks meer van...
Dat klopt, licht brandt op stand nul mee, alleen werkt het grootlicht dan niet, dus helemaal naar rechts draaien en alles brand,
de knop kun je dus zo laten staan.
Wat je knipperlicht betreft, denk dat er een gordel houder stuk is..
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

... of de bedrading naar de gordelhouder is ergens doorgesleten en maakt sluiting...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”