23% verkochte XC90 > 2015 staat bij dealer?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
BendW, ik raad je aan je oor eens te luisteren te leggen bij een ander "premium" merk forum en eens kijken of daar alles vlekkeloos en probleemloos verloopt, ik wens je succes er mee...
Het gras lijkt altijd groener....
Het gras lijkt altijd groener....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Conradi
- 3rd Gear member
Jongens, jongens, het is 'maar' een forum 
Er valt me wat op na 60 posts: De niet-XC90 bezitters maken duidelijk hoe erg het is, terwijl zij die er dagelijks in rijden juist erg tevreden zijn.
Natuurlijk zijn er problemen, we hebben allemaal wel de verhalen gelezen. Of er mensen tien keer zijn stilgevallen, is een andere zaak, want emotie speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol. Daarvoor heb ik ook begrip, en ook geen idee hoe ik zou reageren als ik het donker in de kou naast de autosnelweg stil kom te staan. Onder de streep rijden er een kleine 3000 2015 T8's hier rond, dus er zal best wel wat voorvallen. Maar hoe vaak weet enkel Volvo. Ik denk (= als in ook niet weten) dat het wel meevalt, anders was de pers er wel op gesprongen. Ik heb ook nergens gelezen dat Volvo het niet goed oppakt.
Kortom er rijden veel tevreden T8-rijders rond. Die 23% waar het topic mee begon is al eerder genuanceerd. Ook aan mijn auto zijn al de nodige delen (preventief) vervangen, en zuipt 'ie meer software dan benzine. Maar ik rij elke dag met een dikke glimlach rond

Er valt me wat op na 60 posts: De niet-XC90 bezitters maken duidelijk hoe erg het is, terwijl zij die er dagelijks in rijden juist erg tevreden zijn.
Natuurlijk zijn er problemen, we hebben allemaal wel de verhalen gelezen. Of er mensen tien keer zijn stilgevallen, is een andere zaak, want emotie speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol. Daarvoor heb ik ook begrip, en ook geen idee hoe ik zou reageren als ik het donker in de kou naast de autosnelweg stil kom te staan. Onder de streep rijden er een kleine 3000 2015 T8's hier rond, dus er zal best wel wat voorvallen. Maar hoe vaak weet enkel Volvo. Ik denk (= als in ook niet weten) dat het wel meevalt, anders was de pers er wel op gesprongen. Ik heb ook nergens gelezen dat Volvo het niet goed oppakt.
Kortom er rijden veel tevreden T8-rijders rond. Die 23% waar het topic mee begon is al eerder genuanceerd. Ook aan mijn auto zijn al de nodige delen (preventief) vervangen, en zuipt 'ie meer software dan benzine. Maar ik rij elke dag met een dikke glimlach rond

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- hans98
- 4th Gear member
Ik sluit me volledig bij Conradi aan.
Deze post lijkt wel zo van de volvo forum Facebook pagina af te komen. Precies de reden waarom ik liever hier kom dan op het FB forum is dat daar de discussies over de T8 voor de helft gedomineerd wordt door afgunstigen of anderszins misgunners van ons fiscale voordeel en dat dan maar aangrijpen om die wagen lekker af te zeiken. China, leasebak, aso's, niet opladen, etc etc. Die cirkel gaat iedere keer mooi rond.
mss maar eens een slotje op deze post?
Deze post lijkt wel zo van de volvo forum Facebook pagina af te komen. Precies de reden waarom ik liever hier kom dan op het FB forum is dat daar de discussies over de T8 voor de helft gedomineerd wordt door afgunstigen of anderszins misgunners van ons fiscale voordeel en dat dan maar aangrijpen om die wagen lekker af te zeiken. China, leasebak, aso's, niet opladen, etc etc. Die cirkel gaat iedere keer mooi rond.
mss maar eens een slotje op deze post?
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mooie samenvattingConradi schreef:Er valt me wat op na 60 posts: De niet-XC90 bezitters maken duidelijk hoe erg het is, terwijl zij die er dagelijks in rijden juist erg tevreden zijn.

Mag ik de conclusie trekken dat als iemand een Dacia koopt, hij/zij niet moet zeiken over allerlei problemen? Had hij/zij maar veel meer geld uit moeten geven en een premium auto moeten kopen? Ook al zijn de maandlasten dan hoger dan het huurhuisje?Carfreak schreef: Wanneer een product als premium wordt aangeduid mag men, mijns inziens, ook navenante kwaliteit verwachten. Het zgn premium label wordt immers vorstelijk betaald door de consument. Ik maak daarbij geen onderscheid in particuliere of zakelijke gebruikers. Beiden betalen er voor en hebben in mijn optiek evenveel recht op een goed functionerend product.

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
Da's heel normaal.Conradi schreef:Er valt me wat op na 60 posts: De niet-XC90 bezitters maken duidelijk hoe erg het is, terwijl zij die er dagelijks in rijden juist erg tevreden zijn.
Eigenaars zijn soms beetje in "ontkenningsmodus", de problemen worden dan eerder geminimaliseerd,
zoniet geef je (ook jezelf) toe dat je misschien een foute koop gedaan te hebben.
Niet-eigenaars zijn vaak objectiever, maar mogelijk ook een beetje afgunstig,
waardoor ze de problemen soms eerder uitvergroten.
De waarheid ligt wellicht (zoals vaak?) ergens tussenin

Laatst gewijzigd door Willy.VdW op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Carfreak
- 7th Gear member
Er ontstaan hier, vreemd genoeg, misverstanden. Volgens mij wordt de XC 90 eigenaren een probleemloze auto gegund. Helaas wordt dat volledig verkeerd geïnterpreteerd.
Dit is echt het laatste wat ik erover zeg
Dit is echt het laatste wat ik erover zeg

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Je leert je leverancier pas kennen als er problemen zijn dan kom je er pas achter hoe premium het product en de organisatie is. Hier onderscheidt Volvo zich in zeer positieve zin van merken die op grond van naam en afkomst premium zouden moeten zijn.
Ik blijf de stelling van Carfreak dat een dure auto geen of veel minder storingen zou mogen hebben onzin vinden. Sterker nog, er langer of nadenkende. Een duurder, nieuw model zal altijd meer storingen hebben, nieuwer technologie en meer onderdelen (die kunnen falen). Een ieder die een T8 heeft besteld wist dat alles aan die auto gloednieuw en net ontwikkeld was. Uiteraard mag VCC dat niet als argument gebruiken om je met een kluitje het riet in te sturen en dat doen ze ook niet. Zie ook de opstelling van VCC als het gaat om coulance op de V60 PIH na de garantieperiode.
Het enige wat ik VCC wel verwijt is dat men zeer mistig doet over de inhoud van updates, ook dealers hebben geen idee wat er gefixed zou moeten zijn. Nu vraag ik niet naar de broncode maar een lijste van verbeteringen zou bij de klanten de verwachtingen beter kunnen laten aansluiten op de werkelijkheid
Ik blijf de stelling van Carfreak dat een dure auto geen of veel minder storingen zou mogen hebben onzin vinden. Sterker nog, er langer of nadenkende. Een duurder, nieuw model zal altijd meer storingen hebben, nieuwer technologie en meer onderdelen (die kunnen falen). Een ieder die een T8 heeft besteld wist dat alles aan die auto gloednieuw en net ontwikkeld was. Uiteraard mag VCC dat niet als argument gebruiken om je met een kluitje het riet in te sturen en dat doen ze ook niet. Zie ook de opstelling van VCC als het gaat om coulance op de V60 PIH na de garantieperiode.
Het enige wat ik VCC wel verwijt is dat men zeer mistig doet over de inhoud van updates, ook dealers hebben geen idee wat er gefixed zou moeten zijn. Nu vraag ik niet naar de broncode maar een lijste van verbeteringen zou bij de klanten de verwachtingen beter kunnen laten aansluiten op de werkelijkheid
- OGA244
- 8th Gear member
Een stemmingmakerijtopic van ene Hans uit E, berijders/eigenaren zijn idd overwegend tevreden.
Dan een S80 rijder die vond dat Volvo eens bij Lexus moest gaan kijken hoe het allemaal moest, juist niet denk ik dan weer, Lexus kan helemaal niet eens leveren wat men zocht, een 7% (of later 15%) 7 zitter.
Dit los van het gegeven dat geen merk meer recalls had dan dat merk.
Dan een S80 rijder die vond dat Volvo eens bij Lexus moest gaan kijken hoe het allemaal moest, juist niet denk ik dan weer, Lexus kan helemaal niet eens leveren wat men zocht, een 7% (of later 15%) 7 zitter.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
En dit had je nu net niet moeten schrijven, nog even afgezien het feit dat het hele premium marketingpraat me mateloos irriteert. Laat ik vooropstellen dat in mijn beleving elke wagen vanaf nieuw wel een paar puntjes mag hebben waarvoor ik terug moet. Of de wagen nu 10k, 20k, of 100k+ kost. Een wagen heeft immers zoveel onderdelen en electronica dat het niet realistisch zou zijn om te verwachten dat ook echt iedere geproduceerde wagen foutloos is.NielsPHEV schreef: Je leert je leverancier pas kennen als er problemen zijn dan kom je er pas achter hoe premium het product en de organisatie is. Hier onderscheidt Volvo zich in zeer positieve zin van merken die op grond van naam en afkomst premium zouden moeten zijn.
Zelfs geen uitontwikkeld model.
Laat mij daar nu toevallig 1 van gehad hebben. Kan gebeuren. Ongeveer een week foutloos gereden, daarna 9 maal terug geweest voor de versnellingsbak. Na het monteren van een nieuwe bak door 4 monteurs proefgereden waarna ik bij het wegrijden al direct wist dat het niet goed zat, 10 minuten later de achteruitversnelling mocht zoeken en boos de dealer kon bellen om de wagen weer terug te nemen. Dat was ook de enige keer dat ik een schone leenwagen meekreeg. De anderen heb ik stuk voor stuk zelf gereinigd van binnen.
Een week later kon ik de leenwagen inleveren en stond mijn wagen op de oprit te wachten op een afspraak met de importeur. Deze had de wagen een dikke week waarna het nog niet goed was en de werkplaats me vertelde dat ze niets meer voor me konden doen. De telefonistes van de importeur kwamen overigens niet verder dan 'onder diagnose'. Volvo zou teveel auto's verkocht hebben de laatste jaar en hierop was hun werkplaats niet op berekend.

Weigerden me na een week nogsteeds te vertellen wat er inmiddels aan de wagen was gedaan.
Op de vraag 'wat nu?' kreeg ik de melding dat ik de wagen kon ophalen en op de vraag waarom ze me geen andere wagen aan zouden bieden of m'n V70 terug zouden nemen? Tja, dan moest ik zelf maar contact opnemen met de directeur. Imho hadden ze dat dan al veel eerder zelf moeten doen. Uiteindelijk is alles wel goed gekomen en heb ik zo goed als al m'n geld terug. Wel knap verbaasd dat mijn wagen terug de showroom is ingeschoven terwijl de verkoper, servicemedewerker en zelfs de directeur erkennen dat de bak niet schakelt zoals het moet doen.
Moesten we waarde hechten aan het marketingwoordje "premium" dan was dit merk het voor mij in ieder geval niet.
We zullen eens zien hoe de V90 het in de praktijk kwa betrouwbaarheid gaat doen. Het blijft een prachtige wagen. Wellicht dat ik over een paar jaar dan alsnog weer een Volvo probeer. Is er dan nog niets verandert bij m'n lokale dealer kan ik altijd nog naar een andere toe.
- Carfreak
- 7th Gear member
Rijdt BendW een S80? wist ik niet? (sorry, moest toch weer reagerenOGA244 schreef: Een stemmingmakerijtopic van ene Hans uit E, berijders/eigenaren zijn idd overwegend tevreden.

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
- OGA244
- 8th Gear member
diegene voor wie het allemaal volstrekt geen item is moesten even over de T8 dingetjes plassen.. richt daarbij dan vooral steeds op de oranje kabelsCarfreak schreef:Rijdt BendW een S80? wist ik niet? (sorry, moest toch weer reagerenOGA244 schreef: Een stemmingmakerijtopic van ene Hans uit E, berijders/eigenaren zijn idd overwegend tevreden.
Dit los van het gegeven dat geen merk meer recalls had dan dat merk.)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik moest twee keer lezen maar dat van die plas en oranje kabel: briljant! 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Beetje geknetter in je schwanzV70/2.4D/2003 schreef: Ik moest twee keer lezen maar dat van die plas en oranje kabel: briljant!![]()
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik denk dat we inmiddels uitgeplast zijn over dit onderwerp. 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70