Is het normaal dat je het koppelingspedaal van een V70 2016 het laatste stuk meer voelt opkomen en dat je het einde ook beetje hoort? Ik denk dat het geen probleem is, maar vraag mij dit af. Het koppelingspedaal van een V70 2002 voelt anders aan
ik heb het de laatste tijd wisselend. Geluid is ook niet altijd hetzelfde. Heel vaag. Moeilijk uit te leggen, maar de ene keer heb ik de hele tijd een droge 'klep', dan eens een tijdje een doffe 'klok'. En ook maak ik mee dat ik het pedaal helemaal niet hoor. Pedaalslag lijkt niet altijd hetzelfde aan te voelen en soms is het alsof het pedaal vertraagd mee komt en daarom zelf het laatste stuk zonder m'n voet terugspringt.
Hopelijk wordt alles gecontroleerd wanneer ze de nieuwe versnellingsbak wisselen want één van de redenen om m'n Land Rover in te wisselen was toch dat ik wat moe werd van de talloze garagebezoeken...
Is het normaal dat je het koppelingspedaal van een V70 2016 het laatste stuk meer voelt opkomen en dat je het einde ook beetje hoort? Ik denk dat het geen probleem is, maar vraag mij dit af. Het koppelingspedaal van een V70 2002 voelt anders aan
Ik hoor het graag.
Groetjes, Hans
Ik merk er eigenlijk niets aan..... Ik kwam uit de V70 Geartronic dus geen vergelijk, en een Mondeo Handbak. Ik heb niets gemerkt en er ook geen aandacht aan geschonken. Iedere auto schakelt weer anders dan de oude maar ook daar ben je zo aan gewend. Met Fendtje of autotrailer erachter ook geen enkel probleem.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Hoi Hans,
Ook ik heb last gehad van het koppelingspedaal. Het was meer alsof hij kraakte. Dit hebben ze toen met wat vet opgelost. Maar ik blijf het niet de sterkste kant van de volvo vinden. Nog steeds komen er geluiden van het pedaal. De ene keer meer als de andere. Hij schakelt verder goed (afgezien van de trillende pook dan waar al meer mensen over schreven). Mijn vorige auto was de peugeot 508 GT met een heerlijke automatische bak. Soms denk ik met weemoed hieraan terug. Ik koos voor de 20% bijtelling en dus niet voor de geartronic maar mijn volgende zal weer een automaat zijn.
Ik heb de auto erom weg gedaan. De koppeling met de hele reut was al vervangen, maar vond de versnellingen echt lastig in te leggen soms. Wel ging de koppeling na het vervangen een stuk lichter. De bak zelf is gewoon geen prettige. Volgens Volvo was alles in orde.
Het gekke is dat de deze bak alleen maar een doorontwikkeling van de oude 6 bak. De vorige generatie schakelde wel gewoon goed en soepel. Hoe goed de automaat is geworden, de handbak is er alleen maar op achteruit gegaan.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als een net aangeschafte auto niet lekker rijdt omdat de versnelling soms met veel moeite is in te leggen verpest dat mijn rijplezier behoorlijk. Elke keer als ik in de auto rijd wordt ik ermee geconfronteerd. Ik kan dan 5 jaar zo blijven doormodderen en me dagelijks ergeren. Ik snap dat het financieel niet de handigste oplossing is geweest, maar mijn rijplezier is me ook wat waard.
Heb nu een V60 geen XC. Ben er erg tevreden mee. Is een automaat.
Als je een dergelijke omruilactie doet is het belangrijk dat je een garage vindt die een goede deal kan maken. Inruilen bij de Volvo dealer leverde me direct een afschrijving op van 9000 euro (binnen 1 maand dus!). Dat gaan we natuurlijk niet doen. Kost uiteindelijk toch heel veel geld, maar wel tevreden nu.
Heb sinds een paar weken een vergelijkbaar probleem. Bij het opkomen van het pedaal een klonk of een tok die ik niet vind passen bij een auto van nog geen jaar oud. Vlak voor de 30.000 beurt bleef het pedaal ook iets hangen alsof de veer zich moest zetten. Bij de beurt is het pedaal gesmeerd, maar dit weekend en vandaag bleef het pedaal de laatse 3/5e van de slag hangen en moest ik hem met de punt van mijn schoen opwippen. Bij koude motor is er niets aan de hand, maar bij warme motor en een rit van minimaal 30 minuten over de snelweg blijft het pedaal bij de eerste 2 tot 3 keer koppelen hangen. Koppeling lijkt goed op te pakken, maar niet geheel schokvrij. Schakelen gaat prima. Morgen naar de dealer. Vermoeden is iets in de drukgroep of versnellingsbak.
Baal er wel van aangezien dit mijn eerste van 5 Volvo's (en samen goed voor ruim 400.000 km) is waar ik gezeik mee heb..... Heb ooit een Citroen C5 gehad met een 1.6THP blok waar ik mijn portie automobiele ellende wel mee heb gehad.
Alexander
Huidig: Volvo V60 T5 Momentum 2018
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Is zeer waarschijnlijk druklager, en daarvoor moet de bak uitgebouwd worden. Lekkere klus voor de de dealer en lang leve de garantie.
Het blijkt met name bij V40's een veel voorkomende klacht te zijn. Was mij niet bekend en helemaal niet dat ook de V70 er last van heeft. Aan het einde van de levenscyclus verwacht je dat alle ellende er wel uit is.
Huidig: Volvo V60 T5 Momentum 2018
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Garantie is een mooie zaak,maar je zit er toch maar mee.Volvo lijkt toch redelijk veel problemen te hebben met de koppeling.xc60,v70,v40.Het is te hopen dat ze er wat van leren en wat betere kwaliteit gaan in bouwen.
Is het dan een kwestie van een slechte zending druklagers? die dingen komen volgens mij gewoon van een of andere toeleverancier?! Mischien wel een Chinees
Gaat het om de wat eerdere bouwjaren of juist recente bouwjaren?
HansEindhovenV70 schreef:
Is het dan een kwestie van een slechte zending druklagers? die dingen komen volgens mij gewoon van een of andere toeleverancier?! Mischien wel een Chinees
Gaat het om de wat eerdere bouwjaren of juist recente bouwjaren?
Waarschijnlijk heb ik dezelfde er in zitten. En ik moet zeggen dat ik nergens last van heb. Althans nog niet......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge