Afstandstart (ERS)

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
mga1600
6th Gear member

Volgens geleerden is het fysiek/aerodynamisch onmogelijk dat een hommel kan vliegen.....toch doet hij dat. Misschien is het omdat het hem nooit verteld is dat hij het niet kan....?

Iets dergelijks heb ik met mijn XC60: met de VOC app kan ik de motor op afstand starten. De deuren blijven dan op slot en gedurende een in te stellen tijd (3 tot 15 minuten) blijft de motor dan stationair kopen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet dat aanzetten ook met de sleutel kunnen door een combinatie van toetsen in te drukken. Dat werkt echter bij mij niet, dus toen ik laatst bij de dealer vroeg daar even naar te kijken stelden ze vast dat er op een T6 (drive-e) helemaal geen ERS geleverd kan worden, dus dat ze het ook niet kunnen 'aanzetten' voor de sleutel. Uiteraard heb ik gedemonstreerd dat het met de app feilloos werkt, kennelijk zonder dat het er op zit....haha. Weet iemand hoe dat zit?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Volgens mij is dat alleen mogelijk met die speciale PDC sleutel, want voor deze actie is tweerichting-communicatie noodzakelijk
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
mga1600
6th Gear member

Volgens het boekje niet en zou het ook met een gewone sleutel gaan.....maar in heb op deze auto wel de PDC. Desondanks werkt het niet.....
VolvoS70fan
1st Gear member

Ik heb mijn wagen enkele dagen geleden geleverd gekregen en bij mij werkt de functie ERS helaas ook niet. :-/
Het is een XC60 D4 geartronic ocean race MY2015 met PCC sleutel ( 6 toetsen ).
Wat een auto, ik ben zeer onder de indruk van de krachtige motor / de enorm soepele 8 traps automaat en de algemene afwerking van de wagen.
Ook mijn vrouw vindt deze wagen TOP, dus al bij al een goede keuze gemaakt denk ik dan. 8-)

Ik had in de handleiding gelezen dat er een aantal voorwaarden waren gekoppeld aan ERS :

1) automatische versnellingsbak
2) niet met alle motoren, enkel bepaalde motorenversies
3) Volvo guard alarm moet aanwezig zijn ( motorkapschakelaar moet geinstalleerd zijn )
4) minimum brandstofpeil is vereist

Mijn wagen voldoet aan al deze voorwaarden dus ging ik er vanuit dat ERS zou werken via de PCC bediening ( 100 meter afstand ).
Maar ik krijg dit niet aan de praat.
Toen ik las dat er een minimum brandstofpeil vereist was heb ik de wagen volgetankt maar dit gaf geen verbetering.

Op de wagen zit ook VOC geactiveerd met een code, maar hoe gaat dit juist in zijn werk ?
Kan je dan een Volvo app installeren op je smartphone, en zijn hier dan maandelijkse kosten aan verbonden ?
Misschien dat ik ERS dan via VOC kan bedienen ?
Al zou ik het wel handig hebben gevonden met de PCC sleutelbediening omdat de wagen zich meestal binnen de 100 meter range bevindt.
Laatst gewijzigd door VolvoS70fan op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Paul
Geartronic member

Ik kan het met mijn V70 D4 ook, op afstand de motor aanzetten. Mijn D6 kan ik met afstandsbediening ook de standkachel aanzetten, door lang op het lampje knopje te drukken op de afstandsbediening. Maar daar heb je inderdaad die optie nodig dat die afstandsbediening ook ziet dat hij op slot staat enzo...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
mga1600
6th Gear member

@Volvo S70fan

Ja ik ben het eens: het is een heerlijke auto! Goed in elkaar gezet door je landgenoten! Dit is mijn tweede XC60 en ik was ook erg tevreden over de kwaliteit van de eerste dat een T5 was, maar ik vond de 240 pk op alleen de voorwielen wat 'onrustig'. Nu AWD en dat is geweldig!

In Nederland is VOC gratis gedurende de eerste 3 jaar. Je moet vooraf een app installeren je smartphone (en/of tablet) en een Volvo-ID aanmaken. De dealer meldt dan, vanuit de aut, het systeem aan bij de VOC centrale. Hoe dat in België gaat weet ik niet-ik zou het even aan de dealer vragen voor de zekerheid, want VOC is echt heel fijn, ook voor het overzetten van navigatie adressen etc.

Het ERS systeem werkt wel met de app bij mij, maar niet met de sleutel en dat komt volgens de dealer omdat het ERS systeem officieel niet op mijn auto zit......
VolvoS70fan
1st Gear member

@ Paul,
Welke toetsencombinatie gebruikt u dan ? Linksboven kort induwen ( vergrendelen ) en dan approach lights ( knopje eronder ) langer dan 2 seconden induwen ? Zo probeer ik het hier doch zonder resultaat.
De PCC afstandsbediening die ook ziet dat hij op slot staat enzovoort heb ik hier, dus daar ligt het alvast niet aan.

@ mga1600
Uw huidige XC60 T6 polestar AWD lijkt me inderdaad een fantastische wagen om in te rijden, daar kan je al eens een bochtje mee aansnijden ... 8-)
Bedankt voor de info betreffende VOC, ik zal eens vragen aan de dealer of hij mij kan verder helpen.

Anderzijds zou ik toch graag willen dat ERS gewoon via mijn afstandsbediening te bedienen is.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan en tot de vaststelling gekomen dat dit een accescoire is die softwarematig moet toegevoegd worden.
Het Volvo onderdeelnummer van ERS is 30659842 en dit zal momenteel niet op mijn wagen zitten vermoed ik.
Alleen vraag ik me af welk bedrag ze hiervoor gaan factureren ?
Heeft iemand bovenstaand accescoire (ERS) reeds laten installeren en hoeveel kostte dit toen ?
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”