Beste allen,
Gisteren heb ik tegen alle adviezen van mensen om mij heen een xc70 uit 2002 gekocht met 280k op de klok. Ik vind de auto erg mooi om te zien en deze lijkt in goede staat. (rijdt iig heerlijk en ik hoor geen vreemde geluiden of bonken etc. Al best een hoop spookverhalen gehoord over deze auto met name over de aandrijflijn. Toch vind ik deze auto mooi genoeg om het erop te wagen.
Vanochtend bracht ik een kind naar de opvang en ik wilde wegrijden maar de auto wilde niet starten. (een dag na aankoop haha) de startmotor draaide, maar de motor sloeg niet aan. na een paar keer te drukken op de knopjes van de sleutel startte de auto uiteindelijk. Ik kwam erachter dat ik tee sleutels bij me had.
2 vragen:
Kan het zijn dat een oude sleutel ervoor zorgt dat de auto niet start? dat de startmotor dus draait, maar de motor niet aanslaat?
groet Thomas
xc70 startte een keertje niet
- t.renouvin
- 1st Gear member
Laatst gewijzigd door t.renouvin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
En in elk geval een welkom op het forum, en we vragen om in het "even voorstellen" topic iets te vertellen
.
Motoren die niet willen aanslaan (want hij startte wel) in relatie met de sleutel lijkt onwaarschijnlijk. De ingebouwde startonderbreking voorkomt dat hij gestart (dus de startmotor laat draaien) kan worden als er geen sleutel is, of wanneer met een foute sleutel gewerkt wordt. Als je de auto laat uitlezen bij een dealer kan d.m.v. de storingscode wel worden bepaald wat er heeft gespeeld.

Motoren die niet willen aanslaan (want hij startte wel) in relatie met de sleutel lijkt onwaarschijnlijk. De ingebouwde startonderbreking voorkomt dat hij gestart (dus de startmotor laat draaien) kan worden als er geen sleutel is, of wanneer met een foute sleutel gewerkt wordt. Als je de auto laat uitlezen bij een dealer kan d.m.v. de storingscode wel worden bepaald wat er heeft gespeeld.
Laatst gewijzigd door ufovolvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005