Draad trekken naar achterklep
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Omdat ik er over na zit te denken om zowel voor als acter een dashcam te plaatsen, heb ik eens zitten kijken hoe ik een draad in de achterklep krijg. Er loopt een felxbuis tussen de auto en de achterklep. Aan de auto-zijde krijg ik hier wel een draad in (vermoed ik), maar dan zit ik in de klep en hoe pak ik de draad daar verder op? Moet dan de kunststof bekleding verwijderd worden (en zo ja: hoe?) of is er een eenvoudigere manier om de draad op te pikken?
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Dit filmpje geeft volgens mij een mooie uitleg over het verwijderen van de bekleding van de achterklep.
En anders deze.... Alleen, als je de door deze man getoonde functie wil hebben (achterklep ook te sluiten met de afstandbediening), dan is de Nederlandse versie van EmielKosse makkelijker te installeren (en die piept ook, zonder meerprijs).
En anders deze.... Alleen, als je de door deze man getoonde functie wil hebben (achterklep ook te sluiten met de afstandbediening), dan is de Nederlandse versie van EmielKosse makkelijker te installeren (en die piept ook, zonder meerprijs).
Laatst gewijzigd door ufovolvo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Thnx. Ben alleen benieuwd of het ook eenvoudiger kan..
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Ik heb dit zelf vorige week gedaan, de Blackvue 650 S 2 channel geïnstalleerd.
Ik heb de camera voor de klep geplakt, dus de draad hoeft niet door dat harde stukje plastic naar de klep, ik heb het geprobeerd maar bij mij is er ook te weinig ruimte in het stukje pijp naar de klep.
Beeld is vanaf deze positie trouwens zeer goed!
Ga je ook de Blackvue kopen?
Ik heb de camera voor de klep geplakt, dus de draad hoeft niet door dat harde stukje plastic naar de klep, ik heb het geprobeerd maar bij mij is er ook te weinig ruimte in het stukje pijp naar de klep.
Beeld is vanaf deze positie trouwens zeer goed!
Ga je ook de Blackvue kopen?
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
De Black Vue staat wel bovenaan de lijst ja. Ik er ook al aan zitten denken om hem voor de klep te plakken maar ben bang dat ik hem er dan af stoot. Toch nog maar eens over nadenken dan.
Overigens heeft Volvotech dit handige dingetje om nog een draad door de bewuste buis te trekken.
Overigens heeft Volvotech dit handige dingetje om nog een draad door de bewuste buis te trekken.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Dat is inderdaad het nadeel, hoewel de achtercamera een stuk kleiner is dan de frontcamera. Ik wist niet dat er zo'n doorvoerder bestond, nadeel is dat de kabel er met de stekker doorheen moet en het is allemaal redelijk krap.
Hou er wel rekening mee dat je bij de Blackvue nog een Magic Pro €45,-- en een Mifi punt moet aanleggen om de cloud functie te laten werken als de auto geparkeerd staat.(€ 100,--extra)
De simkaarthouder in de auto gaat van de stroom af als het contact uit staat.
Als je dit hebt werkt alles perfect en is een gave gadget,
Hou er wel rekening mee dat je bij de Blackvue nog een Magic Pro €45,-- en een Mifi punt moet aanleggen om de cloud functie te laten werken als de auto geparkeerd staat.(€ 100,--extra)
De simkaarthouder in de auto gaat van de stroom af als het contact uit staat.
Als je dit hebt werkt alles perfect en is een gave gadget,
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28.06.2016 - 22:32
- Locatie: Dordrecht
Ik heb hetzelfde onlangs bij mijn xc90 gedaan. Om te beginnen heb ik de stekker losgeknipt van de kabel ivm het makkelijker kunnen doortrekken.
Na het verwijderen van de bekleding van de achterklep,het achterste kunststof plafondpaneel (dacht dat de V70 dat ook heeft?) en het binnenvoeren van de kabel achter de kentekenplaat houder, heb ik de kabel door de rubber tule bij de schanierende achterklep te kunnen trekken. Dat kost wat moeite, en rommelen want de ruimte is beperkt. Als trekdraad heb ik een stuk 220V stroomdraad (met harde massieve koperen kern) gebruikt waaraan ik de 'camera kabel' met ducktape bevestigd had. Omdat het niet te doen was (althans niet voot mij) om in een keer de kabel naar voren te trekken, heb ik de dakhandgrepen aan de rechterkant losgenomen om extra ruimte te creeren tussen de hemelbekleding en het dak. Door de trekdraad eerst naar de dichtbijzijnde handgreepbevestiging te trekken, kun je het in een paar stappen doen en is het een makkie. Daarna via de rechtervoorstijl naar beneden en het dashboard in.
Tenslotte nog even de stekker opnieuw solderen en klaar is kees.
Het lastigste stuk was de doorvoer door de ruberen tule achter, voor de rest een makkie
Na het verwijderen van de bekleding van de achterklep,het achterste kunststof plafondpaneel (dacht dat de V70 dat ook heeft?) en het binnenvoeren van de kabel achter de kentekenplaat houder, heb ik de kabel door de rubber tule bij de schanierende achterklep te kunnen trekken. Dat kost wat moeite, en rommelen want de ruimte is beperkt. Als trekdraad heb ik een stuk 220V stroomdraad (met harde massieve koperen kern) gebruikt waaraan ik de 'camera kabel' met ducktape bevestigd had. Omdat het niet te doen was (althans niet voot mij) om in een keer de kabel naar voren te trekken, heb ik de dakhandgrepen aan de rechterkant losgenomen om extra ruimte te creeren tussen de hemelbekleding en het dak. Door de trekdraad eerst naar de dichtbijzijnde handgreepbevestiging te trekken, kun je het in een paar stappen doen en is het een makkie. Daarna via de rechtervoorstijl naar beneden en het dashboard in.
Tenslotte nog even de stekker opnieuw solderen en klaar is kees.
Het lastigste stuk was de doorvoer door de ruberen tule achter, voor de rest een makkie
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984