Dealer wasbeurt --> poetskrassen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21166
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

OGA244 schreef: De bedoeling van het wassen was iets van meerwaarde aan het dealerbezoek te geven, de reactie doet dat volkomen teniet.
Dat geeft toch te denken.
Een dealer scoort in zo'n geval punten door het de klant te melden en concreet direct een oplossing af te spreken c.q. in te plannen
Ik denk dat er een medewerker is geweest die de opdracht kreeg om de auto te wassen.
Dat heeft hij gedaan en niet gekeken naar het resultaat, valt mij trouwens altijd op hoe de medewerkers van dealers(monteurs) gassen van het dealerbedrijf naar wasstraat vica-versa, geen enkel dealerbedrijf uitgezonderd. Onder het mom Speed is the solution..
Men heeft nergens van geweten totdat TS er mee kwam, de snelheid van afhandeling en de bereidheid om het goed te doen verdient geen schoonheidsprijs.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

dbosker schreef: De dealer heeft de plicht om de auto in onberispelijke staat weer af te leveren.
En zelfs dat niet eens. Hij moet alleen de door hem veroorzaakte schade (dus het gebied rondom de krassen) duurzaam en deugdelijk herstellen.
Alleen zou deze dealer zich af moeten vragen of hij in zulk soort gevallen zo op z'n strepen gaat staan. Positief onderscheiden doe je o.a. door in dit soort zaken meer te doen dan je zou moeten doen.

Auto's blijven voor veel mensen nu eenmaal (ook) een emotionele zaak. Daar weten dealers, dus deze ongetwijfeld ook, prima gebruik van te maken als ze in de showroom de euri's in de zak van de klant horen rammelen. Het zou deze dealer sieren daar in deze situatie nu ook even aan te denken.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5298
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

we kennen maar een kant van het verhaal
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Foto's zeggen alles
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5298
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

de foto's vertellen niets over hoe de dealer vind dat hij zich heeft opgesteld waarmee ik niet wil zeggen dat TS liegt maar ik ken legio voorbeelden waar je na kennis te hebben genomen van beide versies een genuanceerder beeld krijgt
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Als ik m'n volvo zo terugkreeg hadden ze een hele verkeerde aan mij.
Gelukkig nog nooit meegemaakt :-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

Na een reminder heeft mijn dealer maandag aangegeven dat ze erop terug zouden komen. Ze hebben er wel veel tijd voor nodig :(
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

alles wat goed is komt van ver.... Oh wacht, verkeerde topic :D (entertainment/ spreuken en gezegdes)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Hopelijk komen ze wel gewoon met een gewenste oplossing. Zeker als ze je zo lang laten wachten... :-/
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

m-kliko schreef: Hopelijk komen ze wel gewoon met een gewenste oplossing. Zeker als ze je zo lang laten wachten... :-/
Gisteren kreeg ik een nieuwe My Volvo Magazine binnen, daarin wordt vaak de nadruk gelegd op de uitstekende service die je kunt verwachten bij je Volvo dealer, ze noemen dit ook wel: Service by Volvo. Als ik dat reflecteer met wat ik nu ervaar begin ik er wel een beetje moe van te worden.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Is die auto nu al weer netjes of is het nog een krasdorado?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

V70/2.4D/2003 schreef: Is die auto nu al weer netjes of is het nog een krasdorado?
Helaas nog steeds een krasdorado, ik heb begin vorige week een voorstel aan mijn dealer voorgelegd en hier zou hij nog op terug gaan komen.
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Strider schreef:
m-kliko schreef: Hopelijk komen ze wel gewoon met een gewenste oplossing. Zeker als ze je zo lang laten wachten... :-/
Gisteren kreeg ik een nieuwe My Volvo Magazine binnen, daarin wordt vaak de nadruk gelegd op de uitstekende service die je kunt verwachten bij je Volvo dealer, ze noemen dit ook wel: Service by Volvo. Als ik dat reflecteer met wat ik nu ervaar begin ik er wel een beetje moe van te worden.
Moet niet gekker worden. De dealer had een oplossing. De klant weigert alleen om hem überhaupt een kans te geven.
Strider schreef: Mijn dealer werkt samen met een lokaal eenmanspoetsbedrijfje, mijn dealer wil daar mijn auto laten polijsten.
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

caterham schreef:
Strider schreef:
m-kliko schreef: Hopelijk komen ze wel gewoon met een gewenste oplossing. Zeker als ze je zo lang laten wachten... :-/
Gisteren kreeg ik een nieuwe My Volvo Magazine binnen, daarin wordt vaak de nadruk gelegd op de uitstekende service die je kunt verwachten bij je Volvo dealer, ze noemen dit ook wel: Service by Volvo. Als ik dat reflecteer met wat ik nu ervaar begin ik er wel een beetje moe van te worden.
Moet niet gekker worden. De dealer had een oplossing. De klant weigert alleen om hem überhaupt een kans te geven.
Strider schreef: Mijn dealer werkt samen met een lokaal eenmanspoetsbedrijfje, mijn dealer wil daar mijn auto laten polijsten.
Zonder hier een te grote discussie van te maken. Ik heb niets geweigerd, ik heb een alternatieve oplossing voorgesteld.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29336
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dit gaat wel erg lang duren zo, hopelijk komt er binnenkort een oplossing.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

het spreekwoordelijke gebed zonder einde

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

het spreekwoordelijke gebed zonder einde.
Is nu al bijna 1 maand work in progress.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5298
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik snap het probleem niet, dealer doet voorstel, klant heeft alternatief ik zeg kiezen klaar (en als ik dealer was dan zou ik waarschijnlijk voor het alternatief van de klant kiezen wanneer dat enigszins marktconform is) Waarbij de dealer zijn "eigen" poetsbedrijf wellicht (of zelfs waarschijnlijk prima kwaliteit levert ga eens in de showroom kijken dan kan je zien wat je kan verwachten) voordeel van dat het een eenmanszaak is dat de kwaliteit beter reproduceerbaar is.
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
HSVD
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 14.10.2015 - 22:41

@Strider: is er licht aan het einde van de tunnel?

Gr Ger
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

HSVD schreef: @Strider: is er licht aan het einde van de tunnel?

Gr Ger
Er lijkt een radiostilte te heersen maar het begint nu wel een beetje vervelend te worden.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”