Goededag samen
Enkele maanden terug heb ik hier het probleem van mijn hoog verbruik reeds neergepend--> viewtopic.php?t=71613&page=fst_unread&highlight=. Om een kort verhaal lang te maken, de motor is opgeblazen tijdens het rijden begin augustus. Vorige week heb ik de wagen eindelijk terug ontvangen (was nog in garantie) met een nieuwe motor, roetfilter etc etc.. De wagen rijdt goed, maar het verbruik baart me toch nog enige zorgen.
- gemiddeld verbruik zit nu op 7,4l/100km dit met een zeer rustige rijstijl (dagelijks 2 ritten van 20 km en iedere week wel een langere rit van + 50 km)
- in 2e en 3e versnelling heb ik bijna altijd een verbruik boven de 10l/100km, ook al rijd ik 1 km aan een gemiddelde van 50km/u in 3e versnelling
- de auto remt weinig op de motor en het verbruik gaat ook maar heel traag omlaag van zodra ik mijn koppeling en gas loslaat, dit gaat heel geleidelijk in stapjes en bijna nooit tot 0l
- mij lijkt ( maar dit kan een gedacht zijn), dat het verbruik beter is als ik even goed heb doorgetrokken
Woensdag moet de wagen binnen voor controle, dit zou standaard zijn nadat de motor werd vervangen.
Graag jullie advies en alvast bedankt!
motor + roetfilter vervangen--> nog steeds hoog verbruik
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Gas los = actueel verbruik 0
Als dat niet zo is, is het regeneratie proces gaande.
Volgens mij zij er bij de oudere V50s gevallen waar de computer in dat proces blijft hangen.
Als dat niet zo is, is het regeneratie proces gaande.
Volgens mij zij er bij de oudere V50s gevallen waar de computer in dat proces blijft hangen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Sowieso zijn de brandstof-aanduidingen op de boordcomputer niet altijd even zuiver, zo niet berekende schattingen en mijn ervaring is, dat ze ook altijd wat "na-ijlen". De werkelijkheid ontdek je alleen maar aan de pomp...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51
zijn ze slim genoeg geweest om bij het vervangen van motor, om een oliestaal te nemen?
Als dat niet is gedaan, bespreek even met jouw garage hoe je dat gaat uitvoeren.
Heel soms zijn de injectoren defect en spuiten ze teveel in.
Dit zou de motor verklaren, dpf en hoog brandstofverbruik.
Normaal zou je aan het olie de diesel kunnen ruiken; maar dan heb je een extreem geval.
Dit gaat ook samen met licht stijgend oliepeil.
Injectoren laten demonteren en testen is ook perfect en zelf de betere test; maar dan staat de wagen stil natuulijk.
Als dat niet is gedaan, bespreek even met jouw garage hoe je dat gaat uitvoeren.
Heel soms zijn de injectoren defect en spuiten ze teveel in.
Dit zou de motor verklaren, dpf en hoog brandstofverbruik.
Normaal zou je aan het olie de diesel kunnen ruiken; maar dan heb je een extreem geval.
Dit gaat ook samen met licht stijgend oliepeil.
Injectoren laten demonteren en testen is ook perfect en zelf de betere test; maar dan staat de wagen stil natuulijk.
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Om je brandstofmeter op 0,0 te krijgen moet je vele honderden meters uitrollen, dus ga niet direct uit van wat die meter aangeeft.
Uiteindelijk zit 'ie er wel redelijk dichtbij bij het gemiddeld verbruikt t.o.v. zelf uitreken, maar het momentaan verbruik is niet zo precies
Uiteindelijk zit 'ie er wel redelijk dichtbij bij het gemiddeld verbruikt t.o.v. zelf uitreken, maar het momentaan verbruik is niet zo precies
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Als je motor is opgeblazen door de bekende regeneratie problemen, in de garantie periode......mooi.. Een nieuwe motor.
Hebben ze ook gekeken of dat regeneratie moduul is vervangen, gereset oid? Anders blijft ook je nieuwe motor rotzooien met het nieuwe roetfilter, met alle problemen van dien.
Laten ze dat goed bekijken,,......het moduul moet in ieder geval gereset worden, maar een nieuwe lijkt me veel betere oplossing. anders blijf je toch gezeur houden.
Hebben ze ook gekeken of dat regeneratie moduul is vervangen, gereset oid? Anders blijft ook je nieuwe motor rotzooien met het nieuwe roetfilter, met alle problemen van dien.
Laten ze dat goed bekijken,,......het moduul moet in ieder geval gereset worden, maar een nieuwe lijkt me veel betere oplossing. anders blijf je toch gezeur houden.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23.05.2016 - 11:45
Bedankt voor de reacties allemaal!
Destijds heb ik stap voor stap uitgelegd aan de garage wat het probleem was en heb toen ook gezegd wat er kon gebeuren, zij hebben dit altijd afgewimpeld als larie. Ik heb uiteindelijk 3 maanden rondgereden met 3 verschillende vervangwagens omdat ik altijd rommel kreeg, dus bedanken, nee dank u
.
Dit terzijde. Ik heb nog geen volledige tank opgereden, maar het (gemiddelde) verbruik van de boordcomputer kwam in het verleden heel goed overeen met de werkelijkheid. De injectoren zijn stuk voor stuk getest, dit heb ik met mijn eigen ogen gezien, alsook heeft men de olie nagekeken bij vervanging van de motor (maar gaan ze woensdag opnieuw nakijken). Ik ga zeker navragen of de regeneratie module werd gereset of vervangen, dit zou mijn inziens wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Met vriendelijke groeten en nogmaals bedankt
!
Martinus
Destijds heb ik stap voor stap uitgelegd aan de garage wat het probleem was en heb toen ook gezegd wat er kon gebeuren, zij hebben dit altijd afgewimpeld als larie. Ik heb uiteindelijk 3 maanden rondgereden met 3 verschillende vervangwagens omdat ik altijd rommel kreeg, dus bedanken, nee dank u

Dit terzijde. Ik heb nog geen volledige tank opgereden, maar het (gemiddelde) verbruik van de boordcomputer kwam in het verleden heel goed overeen met de werkelijkheid. De injectoren zijn stuk voor stuk getest, dit heb ik met mijn eigen ogen gezien, alsook heeft men de olie nagekeken bij vervanging van de motor (maar gaan ze woensdag opnieuw nakijken). Ik ga zeker navragen of de regeneratie module werd gereset of vervangen, dit zou mijn inziens wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Met vriendelijke groeten en nogmaals bedankt

Martinus
Laatst gewijzigd door Martinus84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.