Centrale deurvergrendeling.

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Vaio
1st Gear member

Ik heb namelijk een klein probleempje met de CV portieren.
Vanuit de twee voorste portieren kan ik alle deuren van binnen uit vergrendelen, maar ontgrendelen doet hij niet. Volvo dealer heeft na 6 uren meten en testen een relais vervangen. Maar na een maand, heb ik weer het zelfde probleem. En volgens de dealer moet nu een CV unit vervangen worden, maar dat is erg prijzig. Maar of het probleem verholpen zal worden kan de dealer niet met 100% zekerheid zeggen.
Alvorens ik dit laat vervangen wil ik de volvo rijders vragen of ze ook met dit soort probleem te kampen hebben. En zo ja, wat is/was de oorzaak hiervan? Ik heb een volvo S60 170 PK. :?
Gast

Hoogst waarschijnlijk één (of 2) van je sloten die stuk is.
Bij de (Volvo) dealer is dit een bekend probleem.
Is al meer over geschreven. (even zoek functie gebruiken)

Succes
pants
1st Gear member

heb een xc90 en mijn rechterachterdeur wil niet open van buitenaf. van binnen af kun je hem wel open doen..

enig idee?
Gast

pants schreef:heb een xc90 en mijn rechterachterdeur wil niet open van buitenaf. van binnen af kun je hem wel open doen..

enig idee?
Nee,
Lijkt mij ander probleem.
Zou een simpel stangetje kunnen zijn. Ken de werkwijze niet.
Battlecruiser
8th Gear member

Zie:
Voordat alles dubbel gelezen moet worden...

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9725
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

Zelfde vraagsteller. :P
Maarja, ik lees dan ook geen XC90 topics. :wink:
Zal ik ook eens gaan doen.
Vaio
1st Gear member

Om precies te zijn is een slot zijportier en relais CEM vervangen. Als ik het knopje indruk hoor ik de relais en de cv motoren in alle deuren reageren. Maar ontgrendelen doet hij niet. Als ik de bestuurders portier met het hendeltje heb geopend en met de geopende portier het knopje indruk, dan ontgrendeld alle deuren. De dealer adviseerd mij dat de DDM module vervangen moet worden, zoals ik eerder heb aan gegeven in mijn vorige vraag stelling. Heeft iemand ook zo'n DDm module laten vervangen.
pants
1st Gear member

vaio.

heirmee bedoel je de xc90 deur?
Vaio
1st Gear member

Nee Pants. Het gaat om mijn S60.
Gast

DDM module vervangen en geen zekerheid krijgen dat het probleem over is?
Dus de dealer legt het risico van zijn diagnose bij jouw neer?
Fijne dealer! :?

En je hebt al kosten gehad van een nieuw slot en een CEM relais?
Storing hierdoor nog anders geworden?

Laat een andere Volvo-dealer ook eens een dianose stellen. (Wel één van een ander concern)
malle pietje
2nd Gear member

Waar zit eigenlijk de centrale regelunit voor de CV? Weet niet of de plaats bij een 960 dezelfde is als bij een S90?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”