na een week met mijn 'nieuwe' xc70

Plaats reactie
t.renouvin
1st Gear member

Afgelopen woensdag heb ik een xc70 uit 2002 gekocht met flink wat km's op de teller. (280k)
Hij rijdt als een nieuwe volvo moet ik zeggen. vliegt over de weg. heerlijke auto.

Alleen wel een paar puntjes die ik op zijn minst vreemd vind. Ik ben heel erg benieuwd of er verbanden te leggen zijn.

-1 keer startte de auto niet. startmotor draaide, maar motor sloeg niet aan. na een minuut deed hij het weer. daarna geen problemen meer gehad.
-Op een regenachtige avond deed één knipperlicht het niet meer. de volgende dag wilde ik de lamp vervangen maar toen werkte hij ineens weer!
-het licht in de autoradio (hu-603) en de stuurbediening van de radio doen het niet meer. De radio doet het wel en cruise control ook.
-de eerste regel van de boordcomputer knippert en is onleesbaar. Niet de hele tijd, maar wel als ik een paar minuten rij met de auto.
-Ik krijg een sms airbag melding met spoed. De verkoper zei dat de auto is uitgelezen en dat het ligt aan de gordel ligt. (waar de gordel in klikt) ik heb de foutmelding gezien:
00D0 Gordelsluiting bestuurder. signaal ontbreekt.
00D1 Gordelsluitingpassagier. signaal ontbreekt.
het klopt dat de gordels niet gaan piepen als ik ze niet om doe.

Zijn er Volvo genieën die verbanden kunnen leggen tussen deze verschillende euvels?

ondertussen geniet ik nog even flink van deze heerlijke auto.
passenger
3rd Gear member
Contacteer:

Klinkt als een paar euvels die de verkoper mag verhelpen, mits er garantie is? Wat starten betreft, heb ik met mijn diesel ook veelal (moeizaam starten) gehad, nooit echt kunnen achterhalen wat de oorzaak was. Alle mogelijke oorzaken uitgesloten, gloeipitten en accu vervangen, verstuivers doorgemeten. Het zou daar aan de massa kunnen liggen, zei men, maar intussen mogen mijn schoonouders het uitzoeken met deze XC70.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Ik ben bepaald geen Volvo genie, maar ik zie wel een verband... de 14 jarige leeftijd!

Dat na 14 jaar een paar lampjes zouden zijn gesneuveld, dat lijkt me niet zo heel vreemd. En een geoxideerd kontakt kan heel goed de storing van het knipperlicht verklaren.
En misschien heeft de vorige eigenaar zich wel geërgerd aan het gordelsignaal en de stekkertjes losgetrokken.

Het zijn niet bepaald grote problemen, zelfs als je een auto zonder garantie koopt mag je van een dealer best wat ondersteuning verwachten. Tenzij je hem rechtstreeks van een particulier kocht, natuurlijk.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

BC regel van de DIM : geheid het alom bekende "DIM probleem". Solderingen zijn op van de IC's en moeten opnieuw gesoldeerd worden.
Overigens kan daar ook de SRS foutmelding vandaan komen.
Gordelpiep zit ook in je DIM, ik denk dat de DIM juist altijd zou moeten pingen als er iets mis is met de gordel...
Dit wil echter niet zeggen dat er fysiek niet iets mis is met je gordel sluiting/electronica daarvan.
(heb je de stekkers onder de stoel al eens los genomen en weer terug gestoken? De foutmelding zal niet verdwijnen want die moet actief gewist worden, maar er kan maar zo een stekkertje half-los liggen...)
HU bediening vanaf stuurt; is te meten waar dat aan ligt.

Starten; is meer voor de motor techneuten en dat zijn wij niet ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
t.renouvin
1st Gear member

Dank voor de tip van de dim. Na wat Google werk klinkt dat logisch! Zijn er bedrijven die dit kunnen?
ChrisMe
2nd Gear member
Contacteer:

Voor DIM ( en ook andere elektrische Volvo zaken) http://www.ets1.nl/home.html. Persoonlijk goede ervaringen mee.
Laatst gewijzigd door ChrisMe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
hvt
5th Gear member

De tipgever zelf.
Volvotech dus.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Hans oet Twent
8th Gear member

Wel de Topicstarter en Volvotech zouden eens een date moeten gaan plannen....... Toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
t.renouvin
1st Gear member

Dat dacht ik ook! ben ook geïnteresseerd in een fijne iPhone koppeling en achteruitrijcamera. Ik begreep dat Volvotech daar ook mee kan helpen!
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”