Ik ben sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een Volvo V50 2.0D.
Hiervoor reed ik een BMW 323i E46 Executive automaat. Overgestapt naar een V50 omdat de bank van een 3-serie niet omgeklapt kan worden en het verbruik van de 6-cilinder wel erg hoog lag en daarbij dus veel kosten bij 1000-1500km per maand.
Mijn vriendin en ik verwachten elk moment onze eerste kleine (vandaag uitgerekend 15-Nov) en dus wel toe aan een station vanwege de de ruimte.
Ik las dat de V50 niet de ruimste station is die je kunt kopen maar voor ons is dit ruim voldoende.
En natuulijk voor de V50 gekozen vanwege de looks! Wat een schitterende auto is dit zeg! Netjes maar met een sportieve uitstraling met minimale aanpassingen.
Zwarte grill, spoiler en standaard verlaagd onderstel doen al veel goeds aan de stance vind ik zonder dat het goedkoop oogt.
Na lang te hebben gezocht op diverse sites, een V50 tegengekomen die volledig naar wens was. Werkelijk alles wat ik er graag op wilde hebben of er zelf op wilde zetten was aanwezig. En de opties die ik niet wilde hebben er niet opzaten (klapschermpje en schuifdakje).
De opties die ik graag wilde waren:
- R-design sportstuur met aluminium inleg
- R-design mattenset
- R-design pedalen & pook (aluminium)
- Spoiler
- High performance sound of premium sound
- Zwarte lak
- Geen lederen bekleding
- Edition 2 of Momentum uitvoering
- Regensensor
- Cruisecontrol
Ook was ik van plan de auto te laten chippen en de egr eruit te laten programmeren en af te blinden, maar gelukkig was dit al gedaan

Ook zal alle onderhoudshistorie vanaf 0km erbij.
De auto zag eruit om door een ringetje te halen en ik was al voor de proefrit verkocht.
Maar natuurlijk geen auto kopen zonder proefrit, dus proefrit gemaakt.
De auto voelde degelijk en strak aan. Affabriek zat er al een sportonderstel onder (2cm verlaagd + veerpootbrug) en dat is erg fijn op bochtige wegen.
Er zit nu 16" onder maar ik ben van plan om te switchen naar 17".
Ik hoor graag naar jullie bevindingen wat betreft het comfort bij switchen van 16" naar 17"

Met mijn BMW kon ik als ik mijn best deed 1 op 11 rijden, en alleen maar dromen van 1 op 18. Nu heb ik moeite met de tank leegrijden haha
Ik lees graag jullie reacties !
ik heb nog al wel een vraag, hoe voeg ik een avatar toe?
Thomas