Mijn V70 T5 uit 2001 trilt tussen de 80 en 90 km p/u.
Het ligt niet aan de banden want hij trilt ook met de winter wielen eronder.
Hij is ook al verschillende keren uitgelijnt.
De korte aandrijfas is vervangen die was slecht maar helaas geen verbetering.
Ik heb soms het idee dat hij met koude motor meert trilt dan als hij warm is.
Heeft iemand het zelfde meegemaakt en weet wat er aan te doen is?
Trillen V70 T5
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
Wat gebeurt er als je bij de trilsnelheid ontkoppelt of in een andere versnelling legt? Nog steeds trillen of dan niet? (bij het eerste toch de wielen/banden, anders de motor/aandrijving)
Trillen in je stuur (=vaak voorwielen) of in je stoelen (=vaak achterwielen)?
Je hebt laten uitlijnen, maar zijn je banden al eens gebalanceerd? Ik snap dat het minder logisch is, maar theoretisch kunnen beide bandensetjes uit balans zijn?
Trillen in je stuur (=vaak voorwielen) of in je stoelen (=vaak achterwielen)?
Je hebt laten uitlijnen, maar zijn je banden al eens gebalanceerd? Ik snap dat het minder logisch is, maar theoretisch kunnen beide bandensetjes uit balans zijn?
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- eta76
- 4th Gear member
-
- 2nd Gear member
De banden zijn al een paar keer uitgebalanceerd daar ligt het helaas niet aan het ligt volgens mij toch aan de aandrijflijn.
Het is weliswaar een automaat (gereviseerd)maar als ik inderdaad het gas los laat heb ik het idee dat het trillen minder wordt.
Vandaar ook de nieuwe korte aandrijfas. De lange heeft nog geen speling.
Motorsteunen die kan ik wel eens nakijken, goed idee.
Volgende week vrijdag moet ik toch het linker stabilisatorstangetje vervangen kijk ik daar gelijk even naar.
Het is weliswaar een automaat (gereviseerd)maar als ik inderdaad het gas los laat heb ik het idee dat het trillen minder wordt.
Vandaar ook de nieuwe korte aandrijfas. De lange heeft nog geen speling.
Motorsteunen die kan ik wel eens nakijken, goed idee.
Volgende week vrijdag moet ik toch het linker stabilisatorstangetje vervangen kijk ik daar gelijk even naar.
-
- 2nd Gear member
Ik neem aan dat het trillen bij accelereren vanaf 80kmh begint en kun je ook zeggen of dat tot 120kmh voelbaar is en daarna niet meer? Als je ontkoppelt tussen 80 en 90 is het dan weg?
kijk dan eens ff op dit draadje viewtopic.php?p=982804
BTW check het lager (een soort 'driepoot') aan de binnenkant, dus niet de CV joint/homokineet aan de buitenkant. Dat is in dat draadje ook kapot en dat heb ik zelf bij een renault espace IV ook gehad. Was niet heel erg duur en relatief makkelijk te doen.
kijk dan eens ff op dit draadje viewtopic.php?p=982804
BTW check het lager (een soort 'driepoot') aan de binnenkant, dus niet de CV joint/homokineet aan de buitenkant. Dat is in dat draadje ook kapot en dat heb ik zelf bij een renault espace IV ook gehad. Was niet heel erg duur en relatief makkelijk te doen.
Laatst gewijzigd door c7rl op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000
-
- 4th Gear member
Een wiellager zo ook nog kunnen.
Mag ik vragen waarom je het linker stabilisator stangetje vervangt?
Mag ik vragen waarom je het linker stabilisator stangetje vervangt?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- Turbodesk
- 5th Gear member
Is het mogelijk dat je eerst eens wat beter beschrijft om wat voor trilling het gaat?
Is het een trilling die je voelt in je stuur, pedalen, stoel, vloer enz...
Is het echt een vibratie of een trilling of is het meer een hobbel gevoel?
Aan de speling op de lange aandrijfas kun je niet voelen of deze versleten is of een trilling veroorzaakt.
Ik heb een een half jaar geleden ook een nieuwe aandrijfas geplaatst en de oude had nagenoeg geen enkele speling maar hobbelde behoorlijk en de nieuwe as had wel degelijk speling op de homokineet.
Is het een trilling die je voelt in je stuur, pedalen, stoel, vloer enz...
Is het echt een vibratie of een trilling of is het meer een hobbel gevoel?
Aan de speling op de lange aandrijfas kun je niet voelen of deze versleten is of een trilling veroorzaakt.
Ik heb een een half jaar geleden ook een nieuwe aandrijfas geplaatst en de oude had nagenoeg geen enkele speling maar hobbelde behoorlijk en de nieuwe as had wel degelijk speling op de homokineet.
-
- 2nd Gear member
De hele wagen tril, niet veel maar toch, vooral bij koude motor weinig toeren in z`n vijf en dan tussen de 80 en pakweg 100km.
Heb het idee dat als ik het gas loslaat de trillingen minder worden maar daar ben ik zelf eigenlijk nog niet helemaal zeker van.
Het ligt 100% zeker niet aan de wielen of banden het moet aan de aandrijflijn liggen.
De korte aandrijfas is al vernieuwd die was echt op.
Heb het idee dat als ik het gas loslaat de trillingen minder worden maar daar ben ik zelf eigenlijk nog niet helemaal zeker van.
Het ligt 100% zeker niet aan de wielen of banden het moet aan de aandrijflijn liggen.
-
- 2nd Gear member
Als de linker op was doe de rechter ook. Ik heb gisteren de twee assen vervangen toen ze eronder vandaan waren zag je hoe belabberd beide waren. Ik heb ze via ebay gekochtigy schreef: De hele wagen tril, niet veel maar toch, vooral bij koude motor weinig toeren in z`n vijf en dan tussen de 80 en pakweg 100km.
http://stores.ebay.co.uk/jrcvjointsdriveshafts/
http://www.ebay.co.uk/itm/131193971805
Btw mijn auto trilt ook nog steeds een beetje, ik denk nog ergens een motor steun aan ditributiezijde en aan bakzijde zijn enige die ik nog niet vervangen heb.
Laatst gewijzigd door c7rl op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70N 2.4 140Pk Bj 2000