Volgorde van storing zoeken

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Theking
2nd Gear member

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik iets kan vinden hoe de dealer moet handelen om een storing op te lossen.

Ik heb recent een storing aan mijn frontview-camera gemeld en hier een gepeperde rekening voor ontvangen van €260,95 excl Btw.
Ze hebben de camera vervangen, middenconsole en handschoenkastje gedemonteerd software van regelunit gedownload en software van de camera.
uiteindelijk blijkt er gewoon een zekering defect te zijn?
en deze zetten ze dan ook nog op de rekening. heb de dealer gevraagd naar een reactie en hij geeft aan dat dit de gemaakte kosten zijn en dus maar moet betalen.

Ik ben van mening dat je als een van de eerste de zekering controleert toch?
Vroeger stond er in de handleiding van een auto onder storingen oplossen vaak dat je de betreffende zekering moest controleren, echter zie ik in de handleiding dit niet staan.

Weet iemand of er een vastgestelde procedure is welke de monteur/dealer zou moeten volgen?

Want het is nu wel een hele dure zekering geworden zo!!!

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Gr,

Rob
Laatst gewijzigd door Theking op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
E.Werker
2nd Gear member

Ik ga er vanuit dat dit niet "zomaar" vervangen is? M.a.w., voordat er dingen vervangen worden zal er toch het een en ander gecommuniceerd worden met de klant. Zoals ik het lees heeft de dealer een hoop onderdelen vervangen, zonder hier toestemming voor te hebben. Dat het uiteindelijk een zekering blijkt te zijn maakt het wel extra zuur, gezien het verschil in kosten.

Mijn vraag hierin is dan ook; Heeft de dealer vooral gecommuniceerd dat het een en ander vervangen zou moeten worden? Aansluitend kan er gevraagd worden wat de strekking is geweest van de melding van de storing. Als dit in de trant geweest is van:" Los het op" kan ik me voorstellen dat de dealer dit wellicht anders geïnterpreteerd heeft en een aantal onderdelen heeft vervangen om bij het einddoel te komen (oplossing probleem). De manier waarop verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, en de vraag hierboven is dan ook geheel terecht. Het lijkt me dat een defecte zekering zeker naar boven moet komen, zowel bij de controle hiervan als bij het uitlezen.
Theking
2nd Gear member

Ik heb de dealer bij mijn bezoek aangegeven dat de camera niets meer deed als je deze wilde activeren middels de cam button, en heb verder niets afgesproken.
ze hebben de vervangen camera ook weer gedemonteerd toen deze ook niet bleek te werken en staat dus ook niet op de rekening.
De rekening bestaat dus louter uit arbeid en downloaden van software, en volgens de manager is het grootste deel de-monteren van de grill bumper en delen van het interieur. terwijl dit niet nodig is om een zekering te kunnen vervangen.
jp-v60
4th Gear member

Ze hadden ook niets kunnen zeggen en zeggen dat de module vervangen is, had je dan wel betaald ? Nu zijn ze eerlijk geweest en is het ook niet goed.
E.Werker
2nd Gear member

In dat geval hadden ze iets op de rekening gezet wat onwaar was, en simpelweg tegen een klant gelogen. Ik kan me voorstellen dat het voor de t's een zure rekening is, vooral vanwege de simpele oplossing. Ik zou zeker mijn ongenoegen uiten in een persoonlijk gesprek. Er wordt bij problemen hier op het forum als eerste geroepen dat een auto uitgelezen moet worden bij problemen, een kapotte zekering zou dasr bij toch naar boven moeten komen?
Theking
2nd Gear member

JP-V60,

Ja, als er geen zekering op had gestaan dan had ik waarschijnlijk gewoon de rekening betaald zonder wat te vragen, echter dat de oorzaak van het probleem een zekering zekering is en dit mag leidde tot een rekening van €260,95 is in mijn ogen absurd. Ik zou het mijn klanten nooit durfen factureren in ieder geval.
Begrijp ook dat ze het zoeken en herstellen van de zekering niet kunnen doen voor de €1,19.- welke de zekering kost.
Het verschil is nu in mijn ogen niet aanvaardbaar.

Ik zie het een beetje als in huis is een lamp kapot en ik ga dan eerst de schakelaar vervangen en dan de bedrading en als dat niet werkt toch maar eens kijken of de lamp niet defect is!

Gr,

Rob

N.B.

De dealer heeft na mijn gestuurde bezwaarschrift nu het balletje bij mij neer gelegd en vraag wat ik dan aanvaardbaar vind.
Tja wat moet ik daar dan weer mee?
Laatst gewijzigd door Theking op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
mga1600
6th Gear member

Blijft de vraag waarom de zekering van de camera stuk gaat......dat gaat toch niet spontaan? Dus hangt het vanaf wat de volgorde van de gebeurtenissen was: zekering stuk> camera werkt niet meer of (m.i.waarschijnlijker) : oude camera defect>veroorzaakt dat zekering stuk ging>nieuwe camera erin>dus geen stroom....zekering vervangen .....

Het probleem is dat geen van beide scenario's achteraf te bewijzen valt. Ik zou het proberen 'te schikken' en mijn verlies nemen.

Overigens, valt het me in het relaas op dat bijna de gehele boel opnieuw is uitgevoerd voor 260 euro, terwijl je daar nieuw 795,_ voor zou moeten betalen.....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
RichieB
6th Gear member

In die €795 zit ook de garantie en nazorg verwerkt. Niet onterecht zoals het blijkt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”