Linker kant van de stoel stugger dan de rechter

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JustO
1st Gear member

Ik krijg het niet voor elkaar om lekker in de Volvo V40 stoelen te zitten. Bij mij maakt de positie van de stoel niet veel uit, het grootste probleem is dat de linker zij wang wat steiler staat en wat stugger is dan de rechter. Hierdoor is met name bij het schakelen bij file rijden het probleem dat mijn linker been met gespannen spieren tegen de stugge zij wang aan duwt, en bij mij gaat de koppeling niet heel soepel dus er staat redelijk wat spanning op het been. Had gehoopt dat met tijd de stoel wat zou inslijten waarbij dit probleem weg zou gaan, had er in eerste instantie ook geen last van dus denk dat de ene kant van de stoel beter is ingesleten dan de andere kant. Wordt er af en toe helemaal gek van tijdens het auto rijden.

Iemand die dit probleem eventueel ook heeft gehad ? Maar als ik het zo bedenk zijn er niet echt oplossingen voor behalve een andere stoel. Maar alle huur/leen V40's die ik tot nu toe heb gehad hadden precies hetzelfde probleem.
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
bemmelenan
2nd Gear member

Denk niet dat het probleem aan de stoel ligt. Ik vind ze in ieder geval heerlijk zitten.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
JustO
1st Gear member

bemmelenan schreef: Denk niet dat het probleem aan de stoel ligt. Ik vind ze in ieder geval heerlijk zitten.
Dat de linker zijwang steiler en stugger is ligt dat aan mij ? :P Het ligt ook deels aan mij dat snap ik, heb geen vet buffer of het gewicht om het te winnen van de stugheid van de stoel, neemt niet weg dat de stoel absoluut niet symmetrisch is.

Heb dit ook gemerkt bij leen V40's in meer en mindere maten. Kan me zo indenken dat het aan de mechaniek van de hoogte verstelling van het gehele zitvlak en voorkant kan liggen, dit neemt ruimte in beslag wat normaal gebruikt zou zijn voor meer schuim.
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
bemmelenan
2nd Gear member

Dat de linker zijwang steiler en stugger is ligt dat aan mij ?
Denk het wel.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
JustO
1st Gear member

bemmelenan schreef:
Dat de linker zijwang steiler en stugger is ligt dat aan mij ?
Denk het wel.
Erg behulpzaam, zucht
bemmelenan
2nd Gear member

Erg behulpzaam, zucht
Wat voor hulp verwacht je dan.?? Ik zou het niet weten.
Maar als ik het zo bedenk zijn er niet echt oplossingen voor
Zoals je zelf ook al aangeeft.
JustO
1st Gear member

bemmelenan schreef: Wat voor hulp verwacht je dan.?? Ik zou het niet weten.
Daarom is dit ook de vraag die ik stel "Iemand die dit probleem eventueel ook heeft gehad ?"
Kees Jan
2nd Gear member

Waarom ga je niet eens langs bij een autobekledingsbedrijf?
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning
Plaats reactie

Terug naar “V40”