Audio upgrade en even voorstellen.

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
dennis1397
Starter

Goedenavond allemaal,

Allereerst zal ik me even voorstellen aangezien ik net nieuw ben op het forum.

sinds een paar maanden ben ik de troste eigenaar van een C30 r-design 2.0l benzine uit 2012. Hij is uitgerust met telefoon voorbereiding en gelukkig ook de mogelijkheid tot het afspelen van muziek via dezelfde Bluetooth. Ook heeft hij High Performace audio en kwam hij met een set winterbanden, altijd fijn :). Toen ik de auto kocht stond er +- 65000 km op de teller maar ondertussen heb ik er met veel plezier alweer een paar duizend bij kunnen tellen.

Ik was al een tijdje op zoek op dit forum naar een goede oplossing voor nog beter geluid in de wagen. Ik was er al redelijk tevreden mee, zeker een vooruitgang tov mijn vorige auto maar ik miste nog wel wat. Na een tijdje zoeken was ik er achter dat ik geen zin had om alles zelf te gaan vervangen dus ik ben langs gegaan bij een speciaalzaak in Amsterdam met de opdracht, vervangen van de stock speakers voor iets met iets meer pit, aangezien ik dit veel voorbij zag komen op dit forum.

Na de auto te hebben weggebracht kreeg ik na een paar uur een belletje van de beste mannen met de mededeling dat deze speakers opzich wel iets kunnen hebben. Wat ik miste was een beetje pit in de lage sector, aangezien de HP audio geen sub heeft. Dus of ik akkoord ging met het inbouwen van een subwoofer en versterker. Uiteraard was ik het daar wel mee eens maar wel met de opdracht dat dit alles uit het zicht ingebouwd moest worden. De keuze geen reservewiel mee was dus snel gemaakt. Zie hier onder de foto's, aardig gelukt zou ik zeggen. En wat een verschil!!!
Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de parkeersensoren achter nu veel harder piepen dan voor het inbouwen van de versterker maar ik ga nog proberen dit zo te tweaken dat dat weer normaal is.

Dit is wat er is toegevoegd: Hertz EBX F20.5 actieve subwoofer en een Harman Kardon CA5250 versterker.

Owja, bij mijn auto zat de versterker van Volvo bij de rechter achterspeaker.

Volgende stap zal zijn nieuwe velgen en de achterramen blinderen. Dit laatste ga ik wel zelf doen ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mazda 323 lx MY1996
Volvo C30 2.0 MY 2012
Volvo V40 2.0 MY 2004
Volvo V70 T4 R-Design MY2013
lint
Geartronic member

Welkom, leuke C30 en je belt al goed bezig met de audio aanpassing.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Xanthine
3rd Gear member

Zal wel goed klinken!
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
Apox
2nd Gear member

Mooie install... niet simpel voor die daar weg te steken. Er zullen wel wat uren zijn ingekropen.
Voor geluid van jouw sensoren ga ik komende week eens een auto uitlezen voor te zien of het ingesteld kan worden.
awouters
1st Gear member

Volgens mij heeft de Premium sound optie een Subwoofer achter zoals men dat noemt de waterval het bedieningspaneel van de radio .
awouters
1st Gear member

als je nieuwe speakers hebt gekocht heb ik grote interesse in de oude hp speakers.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

En inderdaad: ook van mij welkom... maar 't staat officieel wel in het verkeerde subforum :bandit:
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Apox
2nd Gear member

Ik heb premium sound zonder woofer... dus denk dat het nog eens een optie is
dennis1397
Starter

Haha ja sorry voor het verkeerd plaatsen dan ;)

Nee ik heb de speakers niet vervangen. En voor zover ik weet hebben ze ook een extra versterker geplaatst na de originele versterker. Ook deze is dus niet uit de auto.

En ik heb helaas geen sub achter de waterval.

Ik heb zelf de laatste tijd een beetje lopen klooien met de instelling van de versterker en hiermee de piepjes van Mn parkeersensoren iets kunnen dempen.
Mazda 323 lx MY1996
Volvo C30 2.0 MY 2012
Volvo V40 2.0 MY 2004
Volvo V70 T4 R-Design MY2013
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wat er gedaan is als ik het zo lees; een high-level-low-level convertor geinstalleerd.
Deze is gekoppeld (helaas) aan de achterspeakers. Dezelfde speaker(s) die de parkeersensoren laten horen als ze actief zijn.
Handigste zou zijn de boel te koppelen aan de VOOR speakers, en indien ze 1 kanaal nodig hebben altijd RECHTS voor.
(links voor komen RTI navi, ingebouwde telefoon etc door en die wil je ook niet over een sub of versterker hebben ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “C30”