Volvo V70R MY 2006 BSR OPTIFLOW FILTER

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen-V70R
2nd Gear member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23.01.2012 - 19:29
Locatie: Bennekom

Beste mede forummers, om gek van te worden; BSR Opti Flow luchtfilter aangesloten op de V70R 2006, overgezet van een V70R 2003, nooit geen probleem mee gehad, alleen op de 2006'er wilt het niet gepaard gaan zonder de melding MMS vereist. Wat is dit toch?!

Nieuw filter, nieuwe lmm, veel man uren en na installatie bij start melding... Het OptiFlow luchtfilter is gemaakt voor de modeljaren 2003-2007, en een lmm gaat rekenen nadat de lucht de lmm heeft bereikt, past zich hier op aan en gaat vervolgens doorrekenen.

Hoe meer lucht een motor krijgt, hoe beter, maar kan iemand hier uitleggen hoe deze melding verschijnt bij starten warme motor? Gelukkig in het bezit van Torque om de foutcodes te kunnen wissen maar wat werkt er nou tegen?

Bij origineel luchtfilter en dito geen problemen, alleen bij open luchtfilter en behuizing...

Bij reset foutcode start en rijd de auto normaal op zelfde filter...

Techneuten, laat je horen!


Groet Jeroen...
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Hee Jeroen, vervelend om te horen.
De meest voorkomende oorzaak in deze gevallen is de TCV (turbo control valve). Dit is een relatief goedkoop onderdeel. Ook wordt door het gebruik van een "open" luchtfilter de olie (om stof en zand tegen te houden) aangezogen, en kan daardoor een ongewenst laagje achterlaten op de lmm, waardoor deze verkeerde waarden meet. Overigens is het standaard luchtfilter de beste keuze, een ander filter zal geen vermogenswinst kunnen opleveren, omdat de lmm na het filter meet, en de luchthoeveelheid zo wordt aangepast.
V70 R
Volv in schaapskleren
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”