Ik ben op zoek naar een mooie tweedehands auto. Graag zou ik advies over welke auto jullie mij zouden aanraden.
Het moet een diesel zijn.
Dagelijks woon werk verkeer van 75km enkele reis.
Ik hou van sportief rijden, maar het moet ook een zuinige auto zijn.
Het moet een stationwagen zijn ivm de hond.
Het budget is 13000 euro.
Ik ben erg benieuwd welk type Volvo, met wat voor type motor jullie mij aanbevelen.
Mvg,
Paul
Advies aanschaf volvo
- Carfreak
- 7th Gear member
Misschien komt de V60 met dit budget net binnen bereik? Rijd je iig in een nog fris model (pre-facelift).
Waarschijnlijk kom je dan uit bij een exemplaar met een wat hogere km stand.
Als je de klassieke lijnen waardeert is een V70n van de laatste jaargang ook een erg leuke keuze. Met D5 natuurlijk
Waarschijnlijk kom je dan uit bij een exemplaar met een wat hogere km stand.
Als je de klassieke lijnen waardeert is een V70n van de laatste jaargang ook een erg leuke keuze. Met D5 natuurlijk

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Voor maximaal 13 mille zijn hele mooie V70"s met een fantastisch D5 blok te krijgen. Let wel: kilometerstanden zijn niet belangrijk, slechts ter info. Als de auto technisch (en liefst optisch ook) goed is dan boeit het niet dat hij 3 ton gelopen heeft. Kan nog zeker het dubbel aantal kilometers bij op.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
De D3 is een 2 ltr 5 cilinder. Feitelijk het 2,4 D5 blok maar door een andere slag is de inhoud teruggebracht naar 2 liter. Niks mis mee, loopt mooi en is marginaal ietsepietsie zuiniger dan een D5.
Wil je duurzaamheid en niet bang voor wat hogere kilometerstanden, neem dan een D5/2,4D zonder roetfilter. Zijn zuinig, duurzaam en lopen mooi. Met automaat/GT bak ook geen probleem maar lees je wel eerst even in op die materie.
En ja, draait hij toch in de soep.......weet ik proefondervindelijk oefenen het voelt en wat het kost. Maar dat is een unicum en in mijn geval domme pech. Ondanks onderhoud, alles ruimschoots op tijd wisselen gebeurde het toch en dan ben je even aan de beurt. Revisie laten doen, pas door de gleuf en een keer vloeken en we gaan door naar de 500.000 km.
Wil je duurzaamheid en niet bang voor wat hogere kilometerstanden, neem dan een D5/2,4D zonder roetfilter. Zijn zuinig, duurzaam en lopen mooi. Met automaat/GT bak ook geen probleem maar lees je wel eerst even in op die materie.
En ja, draait hij toch in de soep.......weet ik proefondervindelijk oefenen het voelt en wat het kost. Maar dat is een unicum en in mijn geval domme pech. Ondanks onderhoud, alles ruimschoots op tijd wisselen gebeurde het toch en dan ben je even aan de beurt. Revisie laten doen, pas door de gleuf en een keer vloeken en we gaan door naar de 500.000 km.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Als je 13000 euro budget heb, hoeft het niet volledig op. ... toch
?
Waarom een dure auto kopen?
De volvo v70 is ook nog eens duur in onderhoud. (meeste nieuwe volvo's neem ik aan).
Ik zou gaan voor een volvo v50 1.6d prima auto. 1 op 20. kan hard genoeg, optrekken prima. Hond past erin.
Koop een beetje een nieuwe van 2009 voor aanzicht van de buren.
Na x aantal km verkoop je hem weer en koop je nieuwe, andere kleur zodat de buren zien dat je andere auto hebt
.
(dat van de buren is grapje natuurlijk)

Waarom een dure auto kopen?
De volvo v70 is ook nog eens duur in onderhoud. (meeste nieuwe volvo's neem ik aan).
Ik zou gaan voor een volvo v50 1.6d prima auto. 1 op 20. kan hard genoeg, optrekken prima. Hond past erin.
Koop een beetje een nieuwe van 2009 voor aanzicht van de buren.
Na x aantal km verkoop je hem weer en koop je nieuwe, andere kleur zodat de buren zien dat je andere auto hebt

(dat van de buren is grapje natuurlijk)