Vergelijking tussen V90 D5 en Audi A6 Avant 3.0D : klik
De V90 komt er goed uit. Enige kritiek is dat de motor toch geen zescylinder is, maar het voor de rest wel behoorlijk goed lijkt te doen. Die Duitse gangsters hadden natuurlijk geen 3.0D moeten laten uitkomen tegen de D5, terwijl in het Audi-gamma ook een 2.0D in het gamma zit. Zo is het natuurlijk makkelijk om alsnog met de pluimen te gaan lopen.
Al bij al wel een hele positieve beoordeling lijkt me, de Audi A6 is natuurlijk ook een dijk van een auto. Maar het lijkt erop dat de nieuwe Volvo-modellen toch serieus worden genomen en te duchten concurrenten worden voor de Duitsers. Nu even afwachten hoe de V90 het doet tegen de opvolgers, want de Duitse 3 hebben voor MY 2017 nieuwe versies van hun grote breaks in het verschiet. Ik heb er alle vertrouwen in...
V90 in de pers
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Een test van autobild tussen de E klasse T en de V90, uiteraard gaat de winst naar de Mercedes want autobild dus dat staat bij voorbaat vast.
Maar de V90 doet het zeer goed, daarbij komt dat het in Dld heel normaal is om zakelijk in een volle E klasse voor te rijden maar in de rest van Europa ligt dat anders, zeker in NL.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Denk eerder juist wel eerlijk want het is Volvo zelf die de 4 cylinder tegenover de 6 cylinders van de concurrentie plaatst. De pers mag dan ook kijken of Volvo's denkwijze de juiste is.BendW schreef: Het is inderdaad niet eerlijk om de v6 met de d5 te vergelijken,appels met peren vergelijken...
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
+ 1/2...Johann schreef:Denk eerder juist wel eerlijk want het is Volvo zelf die de 4 cylinder tegenover de 6 cylinders van de concurrentie plaatst. De pers mag dan ook kijken of Volvo's denkwijze de juiste is.BendW schreef: Het is inderdaad niet eerlijk om de v6 met de d5 te vergelijken,appels met peren vergelijken...
Vergelijken 4 tov 6 cylinder is wat mij betreft prima, maar een 235 pk D5 tov 326 pk 3.0 TDI is wel een groot verschil. Bijvoorbeeld de 218 pk sterke 3.0 TDI had mij logischer en eerlijker geleken....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Ja maarja.. Daar komt Volvo bij het punt premium denkt te zijn maar de desbetreffende concurrentie het gewoon is.
Je kunt natuurlijk proberen de hele dag aan klanten te vertellen dat je een premium merk bent. Zolang de klanten niet verder kijken geloven ze het misschien ook nog.
Je kunt natuurlijk proberen de hele dag aan klanten te vertellen dat je een premium merk bent. Zolang de klanten niet verder kijken geloven ze het misschien ook nog.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
De vergelijking op motorengebied gaat tussen de V90 en de A6 volledig, maar dan ook volledig mank.
Wat je ook vindt van het verschil tussen een 4cylinder en een 6cylinder. Qua beleving zal een 4cylinder het hoogstwaarschijnlijk nooit van een 6cylinder winnen. Maar als je gaat vergelijken neem dan ten minste vrijwel gelijkwaardige motoren zoals de 235 pk D5 met 470 Nm tegen de 218 pk 3.0TDI met 500 Nm. Dan kan je eerlijk vergelijken. Niet met een verschil van 100 pk en 180 Nm.
Maar ja daar wil men niet aan in de pers.
En ja ook ik wil veel pk en Nm. Maar blijf realistisch. Zet gelijkwaardige motoren tegenover elkaar en voor ons volvisten besef dat Volvo niet in de hoogste regionen van de pk-race meedoet.
Wat je ook vindt van het verschil tussen een 4cylinder en een 6cylinder. Qua beleving zal een 4cylinder het hoogstwaarschijnlijk nooit van een 6cylinder winnen. Maar als je gaat vergelijken neem dan ten minste vrijwel gelijkwaardige motoren zoals de 235 pk D5 met 470 Nm tegen de 218 pk 3.0TDI met 500 Nm. Dan kan je eerlijk vergelijken. Niet met een verschil van 100 pk en 180 Nm.
Maar ja daar wil men niet aan in de pers.
En ja ook ik wil veel pk en Nm. Maar blijf realistisch. Zet gelijkwaardige motoren tegenover elkaar en voor ons volvisten besef dat Volvo niet in de hoogste regionen van de pk-race meedoet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@allen. Zullen we ophouden over premium? Dat is zo'n uitgemolken cliché dat ik er naar van wordt. Ik snap echt niet waar die term vandaan komt. Waarop is dat gebaseerd, wie heeft dat in het leven geroepen etc. Juist die %÷€£₩¥### pers.
Bij ons op de zaak rijden we VAG. De Skoda's bevallen de berijders vaak beter dan de Audi's. En Skoda zou niet premium zijn. Bull##÷÷_€
Bij ons op de zaak rijden we VAG. De Skoda's bevallen de berijders vaak beter dan de Audi's. En Skoda zou niet premium zijn. Bull##÷÷_€
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21384
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Vergelijking gaat bijna altijd mank: het zijn verschillende auto's met vooral een verschillend publiek.
De meeste journalisten schrijven niet objectief vanwege (verborgen) inkomsten voor het blad waar ze werken. Daarnaast zijn Duitsers en ook Fransen nogal schofinistisch ingesteld. Geeft niks maar het gebeurt gewoon en dus weet je bijna zeker wat de uitkomst is. Ik heb jaren Auto Motor & Sport gelezen en het viel iedere keer weer op dat Duitse auto wel erg vaak als winnaar uit de bus kwam.
Overigens ook een reden dat ik al heel lang niet meer naar Top Gear kijk: if it ain't British it's sh*t.
De meeste journalisten schrijven niet objectief vanwege (verborgen) inkomsten voor het blad waar ze werken. Daarnaast zijn Duitsers en ook Fransen nogal schofinistisch ingesteld. Geeft niks maar het gebeurt gewoon en dus weet je bijna zeker wat de uitkomst is. Ik heb jaren Auto Motor & Sport gelezen en het viel iedere keer weer op dat Duitse auto wel erg vaak als winnaar uit de bus kwam.
Overigens ook een reden dat ik al heel lang niet meer naar Top Gear kijk: if it ain't British it's sh*t.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
en die brave lezers vreten het ook nog......heeft jou in ieder geval geholpen met de keuze voor je autoMsuidgeest schreef: Ik heb jaren Auto Motor & Sport gelezen en het viel iedere keer weer op dat Duitse auto wel erg vaak als winnaar uit de bus kwam.

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21384
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat zou best wel eens niet waar kunnen zijn ... Ik was in die tijd nog volop Volvo en kocht dat blad alleen om eens wat anders te lezen dan de Autobild-afgeleiden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Waar staat dat de journalisten geld/incentives of andere dingen krijgen als ze positief schrijven? Want dan kan Volvo daar volgende lancering even wat marketinggeld op zetten en is dat ook check. Ben benieuwd!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja geen idee, maar dat klinkt wel allemaal als een dieselgate 2.0 omkoping van de pers!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra