* Fatsoenlijke motor
* Veel Luxe
* Grote velgen
* Maximaal 'X' bedrag aan leasekosten en bijtelling
De BMW viel af omdat ik deze of full option met een 116d motor zou moeten rijden, of een 118d met minder opties. Hetzelfde gold voor de Audi A3, de 1.6 motor leek me net iets te weinig om dagelijks mee te rijden. Tenslotte vond ik de renault megane niet zo heel bijzonder rijden en ogen.
Eerder dit jaar had ik van een collega een V40 D2 een paar dagen te leen gekregen, en dat viel me niets tegen. In de configurator van leasemaatschappij zag ik dat er voor de volvo wat scherpe aanbiedingen waren v.w.b. de leaseprijs. Uiteindelijk viel de volgende wagen binnen mijn maximale gestelde kosten:
* V40 D3 MY2017
* Osmium Grey
* Zwarte hemelbekleding
* Zwarte leren bkleding
* Geen motor en type aanduiding
* Luxury Line (Leer, panorame, electrische stoel, alarm, keyless drive, leren bekleding, camera)
* Getinte ramen Achter
* 18 inch velgen Midir
* Exterior styling kit
* Parkeersensoren voor
De wagen staat op de planning op 16 januari geleverd te worden. Echter ik vermoed dat dit nog wel wat later wordt.
Hoewel de V40 niet het nieuwste model is denk ik dat met de facelift en een leuke aankleding de wagen nog goed een paar jaar mee kan. Natuurlijk is het sensussysteem niet meer het nieuwste, maar in mijn vorige wagen (308) en tijdelijke huurwagen (Clio) stoor ik me behoorlijk aan de touchscreen en ben ik blij dat er straks weer fysieke knoppen zijn om in te drukken.
De gereden D2 van de collega viel me niets tegen, maar het extra vermogen van de 2.0 150pk D3 maak het rijden net wat soepeler. Daarnaast heeft de D3 ook weer het dynamic chasis aan boord zodat ik die niet apart hoefde te bestellen.
Ik heb bewust niet gekozen voor de R-Design omdat ik die al veel te veel heb zien rijden. Daarnaast geeft dat vooral visuele toevoegingen in plaats van extra Luxe. Door de velgen en exterior styling kit hoop ik de combi luxe en sportiviteit te hebben gecreëerd. De keuze voor de Midir velgen was wat lastiger. Ik twijfelde tussen de Ixion IV, de Narvi en de Midir. Uiteindelijk voor de midir gekozen omdat deze het meest open waren, en mij deed denken aan de T5R velgen op de vroegere 850.
Hieronder de renders vanuit de configurator. Helaas zit er een fout in de configurator waardoor hij de Thor verlichting niet op de foto's weergeeft.