Rij een paar maand met nieuwe schokdempers van bilstein de B6 en verlagingsveren.
Ook alle rubbers zijn vernieuwd.
Op de snelweg rijd de auto super goed, niet te stug en strak rijdend.
Op een slecht wegdek , klinkers bv is het allemaal veel te stug en stapvoets rijden is de enige optie anders klapper je de auto uit.
Op bv rotondes helt de auto weer te veel. ?
Net als snel genomen afritten.
Je kunt hem nauwelijks indrukken aan de voorkant maar overhellen in bochten doet hij.
Vreemd onderstel, komt dit door de starre achteras.
Bilstein B6 onder 740 turbo
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05.03.2016 - 11:40
ik heb mijn stootrubbers verlengd ivm te brede velgen achter en dan is je body roll bijna helemaal weg.
zelf met mijn standaard schokdempers en veren (binnekort de zelfde upgrade as die van jou)
waar heb jij ze trouwens gekocht? goed adresje?
zelf met mijn standaard schokdempers en veren (binnekort de zelfde upgrade as die van jou)
waar heb jij ze trouwens gekocht? goed adresje?
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Laatste bezoek van TS was 5-8-2015.
Denk niet dat hij nog reageert.
Zal wel uit de auto geklapperd zijn.
Denk niet dat hij nog reageert.
Zal wel uit de auto geklapperd zijn.

V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 31.12.2004 - 00:34
Helemaal vergeten om te reageren.
De bilstein en verlagingsveren zijn vervangen door nieuwe orginele veren en dempers.
Rijd weer een stuk beter.
Staat nu aan de kant en wacht op een reparatie aan de automaat.
Hebben eerst een mooie S80 aangeschaft.
De bilstein en verlagingsveren zijn vervangen door nieuwe orginele veren en dempers.
Rijd weer een stuk beter.
Staat nu aan de kant en wacht op een reparatie aan de automaat.
Hebben eerst een mooie S80 aangeschaft.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
Rijd zelf een 740 GLT 16v met Bilstein B6 en standaard veren(niet verlaagd dus) en dat rijd voortreffelijk!! Net ietsje stugger zodat de auto niet zo erg overhelt in een bocht. Ook zitten heeft de auto een dikke stabilisatorstang voor, midden en achter. Waarschijnlijk verliezen de b6 dempers hun karakter als je de auto verlaagd.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit