V90 in de pers

De nieuwe generatie S en V90
Hans oet Twent
8th Gear member

V480-S60 schreef: @allen. Zullen we ophouden over premium? Dat is zo'n uitgemolken cliché dat ik er naar van wordt. Ik snap echt niet waar die term vandaan komt. Waarop is dat gebaseerd, wie heeft dat in het leven geroepen etc. Juist die %÷€£₩¥### pers.
Bij ons op de zaak rijden we VAG. De Skoda's bevallen de berijders vaak beter dan de Audi's. En Skoda zou niet premium zijn. Bull##÷÷_€
Skoda is zeker géén premium. Kwaliteit is prima en ziet er allemaal goed uit. Functioneert goed en ziet er allerszins top uit. Echter de keus van de gebruikte materialen en onderdelen maakt het dat Skoda geen premium merk is. En dat is ook een bewuste keuze van het VAG concern.
De producten van SKODA zijn goed ontwikkelt en zeker niet slecht of minder dan... vul zelf maar in. Hebben inmiddels toch een groot deel van de markt gewonnen. En ik denk dat ze steeds meer gaan winnen. Enniehow het Imago van het merk bepaalt ook of iets Premium is.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
V480-S60
Geartronic member

Han, je moet het ook als bij wijze van spreken zien. De paar Audi's hebben bij ons juist veel problemen. De Skoda's juist veel minder naar verhouding. Terwijl daar veel meer van bij ons rondrijden.

Ik heb gewoon genoeg van het continue tegen elkaar afzetten van auto's omdat ze niet "premium" genoeg zouden zijn. Ik blijf dat onzin vinden.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Hans oet Twent
8th Gear member

V480-S60 schreef: Han, je moet het ook als bij wijze van spreken zien. De paar Audi's hebben bij ons juist veel problemen. De Skoda's juist veel minder naar verhouding. Terwijl daar veel meer van bij ons rondrijden.

Ik heb gewoon genoeg van het continue tegen elkaar afzetten van auto's omdat ze niet "premium" genoeg zouden zijn. Ik blijf dat onzin vinden.
Klopt helemaal. Skoda gebruikt de 'oude' VAG bestaande technieken die zich al bewezen hebben. Software aanpassing links en rechts enzo om bij de tijd te blijven. Audi en VW ontwikkelen door en hebben zo hun uitdagingen links en rechts.
Conclusie is dat indien je voor een probleemloze auto gaat Skoda nog zo gek niet is. Alhoewel een dik aangeklede Superb Combi ook dik over de 50K gaat.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Carfreak
7th Gear member

Premium is een knappe marketingtruc.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
OGA244
8th Gear member

Een koper bepaald waar hij een premium gevoel bij ervaart...
Je kunt als fabrikant nog zo je best doen maar als dat gevoel mist is het geen premium
lint
Geartronic member

Volksstammen stappen er ook graag in, als het geen premium is hoeft men de auto niet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V480-S60
Geartronic member

Lint. Dat is absolute nonsens. Jij koopt toch ook een Volvo omdat er Volvo op staat en omdat de auto jou bevalt? Al ruim voordat er ook maar over "premium" werd gesproken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
HansEindhovenV70
4th Gear member

Het gaat denk ik niet alleen om de motor, de Mercedes is volgens mij kwalitatief (helaas) ook nog steeds wel meerdere stappen te hoog gegrepen voor de V90
OGA244
8th Gear member

welnee, wij kennen de modale problemen van Mercedes alleen niet
lint
Geartronic member

V480-S60 schreef: Lint. Dat is absolute nonsens. Jij koopt toch ook een Volvo omdat er Volvo op staat en omdat de auto jou bevalt? Al ruim voordat er ook maar over "premium" werd gesproken.
Dat is gedeeltelijk waar, ik ben geen fervente premium fan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BendW
5th Gear member

Ik hou absoluut niet van de looks van mercedes maar heb in het verleden wel met een e klasse gereden en kwa rijgedrag en ophanging heb ik nog geen ander merk gereden wat daar kan aan tippen,dus dat mag je zeker Premium noemen van mij...
BlackcurrantV70
7th Gear member

Verleden week waren we met vakantie in Rome, we hadden een prive shuttle geboekt via een premium B&B (echt premium en dus schandalig duur ook), de "taxi" was een Merc E klasse met amper 15k op de teller, wel ik kan bevestigen zat mijn XC70 van 2012 met 137k op de teller toch beter over slecht wegdek zoeft dan die E klasse.

Als ik ooit voor welke reden dan ook geen Volvo meer kan rijden, sta ik voor een hele moeilijke opdracht.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
OGA244
8th Gear member

Er rijden in belgie toch ook bussen en treinen?
(Een mercedes lijkt dus vermijdbaar…)
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

wat een welles-nietes verhaal begint dit te worden.......niet echt een premium topic
S90forever
2nd Gear member

Het gaat vooral om persoonlijke voorkeuren, value for money en imago in deze autoklasse.

Waar de Mercedes, BMW en Jaguar al snel als patserig worden ervaren, geldt dat een stuk minder voor Audi en Volvo. En als je met klanten te maken hebt is dit een niet te onderschatten factor. De invloeden van Calvijn hebben we in Nederland nog steeds niet helemaal afgeschud.

Verder is value for money ook niet onbelangrijk. Een Mercedes E klasse in vergelijkbare motorisering en uitrusting ten opzichte van mijn huidige S90 kostte zomaar 13000 euro meer. Ook de Audi A6 was ruim 8000 euro duurder in vergelijkbare configuratie. De Jaguar XF ligt vergelijkbaar met Volvo en is daarmee een hele sterke aanbieding.

Persoonlijke smaak is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik hoef geen sportieve auto. Daarom valt de BMW 5 serie voor mij af. Ik ga voor comfort op de lange afstanden. Dat hebben de Audi en Mercedes ook maar de BMW legt de nadruk op sportiviteit en dat gaat in mijn beleving ten koste van het comfort. En de vormgeving van de nieuwe S/V90 vind ik schitterend. Van binnen en van buiten. Maar dat is natuurlijk subjectief. Er zijn genoeg mensen die het helemaal niets vinden en voor een Duitser gaan.

Qua rijden kan de nieuwe 90 zich volledig meten met de Duitse drie. Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar en staat of valt met je persoonlijke voorkeur.

Daarom is inderdaad het welles nietes in deze discussie jammer. De Duitse merken zijn top en staan niet voor niets bovenaan in de verkoopcijfers in hun klasse. Volvo heeft met de nieuwe 90 serie auto's in huis om de concurrentie met vertrouwen aan te gaan. Het is ook een klasse-auto maar met iets andere accenten als de Duitsers. Poets overigens ook Jaguar niet uit. Die hebben met de XF ook een ijzersterke troef in handen in dit segment.

En persoonlijk voel ik mezelf het lekkerst in een Volvo. Heb in de afgelopen 39 jaar vele type's gereden. Van 340 en 240 naar 480, 740, 760, 940, 850, S80 en S90. Waarbij de oude S90 mijn grote favoriet was en is. Daar heb ik tot mijn nieuwe S90 kwam met veel plezier in gereden en dat doe ik nog. Die gaat nooit meer weg. De nieuwe heeft mijn hart na inmiddels ruim 3000 km ook gestolen. Een heerlijke auto met alle Volvo dna dat wenselijk is.

Voor mij geldt: Volvo for life.
Summum
6th Gear member

S90forever schreef: Het gaat vooral om persoonlijke voorkeuren, value for money en imago in deze autoklasse.

Waar de Mercedes, BMW en Jaguar al snel als patserig worden ervaren, geldt dat een stuk minder voor Audi en Volvo. En als je met klanten te maken hebt is dit een niet te onderschatten factor. De invloeden van Calvijn hebben we in Nederland nog steeds niet helemaal afgeschud.

Verder is value for money ook niet onbelangrijk. Een Mercedes E klasse in vergelijkbare motorisering en uitrusting ten opzichte van mijn huidige S90 kostte zomaar 13000 euro meer. Ook de Audi A6 was ruim 8000 euro duurder in vergelijkbare configuratie. De Jaguar XF ligt vergelijkbaar met Volvo en is daarmee een hele sterke aanbieding.

Persoonlijke smaak is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik hoef geen sportieve auto. Daarom valt de BMW 5 serie voor mij af. Ik ga voor comfort op de lange afstanden. Dat hebben de Audi en Mercedes ook maar de BMW legt de nadruk op sportiviteit en dat gaat in mijn beleving ten koste van het comfort. En de vormgeving van de nieuwe S/V90 vind ik schitterend. Van binnen en van buiten. Maar dat is natuurlijk subjectief. Er zijn genoeg mensen die het helemaal niets vinden en voor een Duitser gaan.

Qua rijden kan de nieuwe 90 zich volledig meten met de Duitse drie. Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar en staat of valt met je persoonlijke voorkeur.

Daarom is inderdaad het welles nietes in deze discussie jammer. De Duitse merken zijn top en staan niet voor niets bovenaan in de verkoopcijfers in hun klasse. Volvo heeft met de nieuwe 90 serie auto's in huis om de concurrentie met vertrouwen aan te gaan. Het is ook een klasse-auto maar met iets andere accenten als de Duitsers. Poets overigens ook Jaguar niet uit. Die hebben met de XF ook een ijzersterke troef in handen in dit segment.

En persoonlijk voel ik mezelf het lekkerst in een Volvo. Heb in de afgelopen 39 jaar vele type's gereden. Van 340 en 240 naar 480, 740, 760, 940, 850, S80 en S90. Waarbij de oude S90 mijn grote favoriet was en is. Daar heb ik tot mijn nieuwe S90 kwam met veel plezier in gereden en dat doe ik nog. Die gaat nooit meer weg. De nieuwe heeft mijn hart na inmiddels ruim 3000 km ook gestolen. Een heerlijke auto met alle Volvo dna dat wenselijk is.

Voor mij geldt: Volvo for life.
+1!

Je slaat de spijker op z'n kop. En inderdaad, die XF is voor veel mensen een outsider, maar echt een dijk van een auto. Heb er onlangs op een Jaguar-event mee ogen rijden en dat was een zeer goede ervaring. Voor de traditionele Volvo klant is er echter één nadeel: de XF wordt op dit moment niet als stationcar aangeboden.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
valser
2nd Gear member

De Duitse merken verschillen nogal van elkaar. 'patserig' is een kwalificatie die in oud-ijzerhandel/horeca-achtige zin eerder van toepassing werd geacht op MB. BMW's zijn geevolueerd via ordinair naar statig, zelfs chiquer dan Volvo op het moment. Audi is een relatieve nieuwkomer in dit segment, met een op basis van een agressief imago behaalde stevige positie onder de beter betaalde lease-auto rijdende werknemer.
Volvo mikt sinds enige tijd duidelijk op het Audi-publiek, met schreeuwerige en agressief Audi-achtig gestileerde modellen; ook dit is overduidelijk een commercieel succes, zolang het duurt, want het doelpubliek is volatiel en snel weer weg naar een ander merk.
Met het verscheiden van het eigenwijze SAAB is de keuze voor de academisch geschoolde vrij-beroeper, dé oude Volvo-doelgroep, een stuk minder geworden. Jaguar is nog een aardige outsider met erg weinig modellen. De Fransen doen op het ogenblik helaas niet mee op dit niveau.
Vooralsnog kan de huidige modellijn van Volvo mij niet bekoren, en ik verwacht niet dat de huidige modellen even tijdloos zullen blijken te zijn als vroeger bij Volvo gebruikelijk was.
Dat betekent niet dat het op zich geen fraaie moderne automobielen zijn, waarin je je heel prettig en veilig kunt verplaatsen. Je moet tenslotte wat als je niet met de bus wilt. Maar het speciale dat het merk niet lang geleden voor mij nog had, dat is steeds verder weg. De stap, voor mij als liefhebber, naar een ander merk is steeds kleiner, ik 'herken' mij niet meer in het merk, zogezegd.
Hans oet Twent
8th Gear member

valser schreef:ik 'herken' mij niet meer in het merk, zogezegd.
Dat had ik oa ook met Opel. Ik heb 8 Opels gereden. B Ascona, Kadett-E 2 stuks, Vectra A 4 stuks, Vectra B 1 en een Vectra C 1 en dan een combi. Na de Vectra vond kon ik mij er niet meer in vinden. Over gestapt naar de 406 Break. De opvolger de 407 vond ik vanaf het begin een foeilelijke auto en toen was ook daar het unieke voor mij weg. Na de Peugeot ben ik gaan zwerven bij VW, Renault, Ford en Volvo.

Persoonlijk vind ik de weg die Volvo inslaat met de nieuwe 90 serie erg fraai en uniek. Prachtige XC90 een schitterende limo de S90 en de fraaie V90. De markt, het grote publiek vraagt om dit soort model auto's. Lifestyle met luxe en fraaie afwerking. Mijn persoonlijke mening is dat een BMW, Audi en zeker MB daar niet in mee kunnen komen.

Om aan de vraag naar rechthoekige stationwagons te kunnen voldoen en zeker ook op de thuismarkt in Zweden ben ik razend nieuwsgierig hoe de nieuwe V60 er uit gaat zien. Zelf verwacht ik dat hij iets groter wordt dan de huidige V70 en wellicht iets vierkanter dan de V90.

Ik kan me me nog steeds herkennen in het merk Volvo. Zij zijn echt in staat een schitterende lijn neer te zetten, met een eigen lifestyle, eigen 'attitude' en uitstraling. En waar het uiteindelijk allemaal om gaat zijn de $ die moeten rollen. Vlak de Amerikaanse markt ook niet uit. Ik verwacht dat we er maar rekening mee moeten gaan houden dat je waanzinnig veel Volvo's uit de 90 serie zult zien gaan rijden. Waarbij de V90 en de CC90 het grootste aandeel gaat krijgen.

Nogmaals dat is zoals ik er tegenaan kijk. Of een volgende Volvo voor mij haalbaar is? De tijd zal het leren.....
“Carpe Diem”
S90forever
2nd Gear member

Van tijd tot tijd moet een merk nieuwe wegen inslaan om te overleven. Bedenk goed dat in 1982 de introductie van de 760 ook een complete trendbreuk was met alles wat Volvo tot die tijd maakte. Toch is de 7 serie ( en de 9 serie) de auto geweest die Volvo in de jaren 80 heeft gered. Sla er de archieven maar op na.
Er zijn toen ook mensen afgehaakt omdat ze de oude kernwaarden van het merk misten in de nieuwe modellen. De 2 serie is niet voor niets een cultauto geworden en met name de estate's gaan voor astronomische prijzen van hand tot hand. Inmiddels heeft de 7 en 9 serie ook een grote schare trouwe fans die eigenlijk niets anders willen. De prijzen van goede exemplaren zitten sterk in de lift. De 850 was in 1991 de volgende trendbreuk. Sportief en met voorwielaandrijving. Bij puristen tot op de dag van vandaag verguisd maar ook omarmd door een grote groep liefhebbers. De laatste V70 is niet echt met tromgeroffel ontvangen bij introductie. Toch heeft deze Volvo zich inmiddels ook bewezen als een echte Volvo met een trouwe schare aanhangers. En zo zal het met de nieuwe 90 serie ook gaan. Die zal over 20 jaar ook als geliefde youngtimer te boek staan. Tijden veranderen nu eenmaal en daarmee wijzelf en ook de auto's waarin we rijden. De gouden tijd van de jaren 90 waarin auto's zowat voor de eeuwigheid gebouwd werden en zonder veel poespas hun eigenaren zeer comfortabel en betrouwbaar van A naar B brachten liggen achter ons en komen ook niet meer terug. De huidige auto's zitten vol moderne techniek en alles wat er op zit kan ook kapot. De huidige S90 heeft bijvoorbeeld 42 computers. Maar dit geldt voor alle auto's van alle merken. Autorijden is veilig, comfortabel en vol gadgets geworden. En daar hangt ook een prijskaartje aan. Wij hebben ook nog een Volkswagen UP erbij. Onlangs sneuvelde er een buitenspiegel. Verwarmd en electrisch verstelbaar. Na aftikken van 320 euri's was alles weer hersteld. Een simpele buitenspiegel van een A segment auto. Je hebt niet veel fantasie nodig wat een nieuwe buitenspiegel van een 90 serie kost met Blis .
Technisch zal er de komende jaren nog heel veel veranderen aan onze automobielen. Veranderingen die deels positief zijn maar ook hun nadelen hebben. Maar ook hele boeiende en interessante ontwikkelingen. Dus profiteer van de vooruitgang en koester het oude. Die twee zaken gaan uitstekend samen.
BendW
5th Gear member

Het is heel simpel,stil staan is achteruit gaan...Als volvo zich wil meten met de premium merken zal het een grote inhaal beweging moeten doen waar ze ook mee bezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”