pulseren tussen 2 en 3 duizend toeren

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Delta 97
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19.07.2009 - 22:01

Wat is het toch heerlijk om op vakantie te rijden met de volvo...
Alleen wat me opviel, irriteerde, is dat mijn V50 pulserend accelereerd. (ongeveer 10 pulsen tussen de 2000 en 3000 toeren, en hetvalt vooral op in de hogere versnellingen(4,5,6)) :?
Hij is deze vakantievoorbij de 180.000 gegaan, heeft net een kleine beurt gehad.
Is is al wat langer, maar op de snelweg viel het me erg op.
Wat denken jullie EGR? Of Turbo? Tenminste daar zit ik aan te denken…
maar ik vraag het jullie want jullie zijn een stuk slimmer dan ik :D

Ik heb ook het idee dat dit al eerder is besproken op het forum, maar kan het niet terugvinden… :cry:
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27030
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Lees dit eens door, volgens mij is dit ook wat je zocht:
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... c&start=25

Hier zijn meerdere personen (waaronder ikzelf) die dit probleem ook hadden en het op deze manier op hebben gelost
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Delta 97
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19.07.2009 - 22:01

Thanx Fred!

ik ga dit eens goed bestuderen en kijken of ik zelf dit kan verhelpen!
het is het proberen waard!
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Succes! Maar zoals je kan lezen in dat andere topic had zelfs een nieuwe turbodruksensor bij mij geen effect, dus het probleem kan waarschijnlijk verschillende oorzaken hebben.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Delta 97
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 19.07.2009 - 22:01

klopt het dat het om de twee stekkers met torx in de cirkels gaat?

zie plaatje,

ik kan alleen het 'slangetje' van Delta niet thuisbrengen...

Vanaf dat vreselijk met olie vervuilde klepje/sensor....sorry als ik het ding verkeerd benoem, loopt een slangetje van zo'n 8mm richting turbo compressor (ong 8mm dik en 15 to 20cm lang (van bovenaf rechts). Is geloof ik het vacuumsensor slang(etje), nu ja het kan zijn dat dit slangetje los op de aansluiting zit en valse lucht aanzuigd hierdoor kloppen alle waardes van de turbocompressor niet meer (aansturing) en krijg je deze klachten van slecht optrekken. Nieuw slangetje plaatsen en alles was weer ok.

iemand die me daar duidelijkheid kan geven?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27030
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Het gaat alleen om de linker.
Die met het groene stekkertje kan je voor zover ik weet gewoon laten zitten zonder er iets aan te doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

Hoi,
Ik weet dat ik het zelf heb geschreven maar nu ik het blok zo zie ??
Is dit een 2.0 of 1.6 in ieder geval moet het slangetje vast zitten aan dat ronde potje onder de peilstok.
Maar of het nu het slangetje die zichtbaar is op de foto of dat er achterop ook nog zoiets zit weet ik niet meer.
In iedergeval zit dit slangtje zonder slangeklem op het potje gemonteerd en kan deze door het warm/afkoelen ruim worden en valselucht aanzuigen.
Bij mij was hij er zelfs afgesprongen met gevolg dat de turbo niet goed werkte.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Martinus84
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23.05.2016 - 11:45

Ik zit met exact hetzelfde probleem als beschreven in het eerste bericht (V50 2.0d uit 2007).

Volgende link--> http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... c&start=25 werkt helaas niet meer. Iemand die mij kan doorverwijzen naar de juiste topic?

Bedankt!
Maarten
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”