als ik gas geef is het laatste stuk "loos"
of ik nou minder dan volgas of volgas geef er zit weinig verschil.
hoort het niet dat als je maximaal volgas geeft dat ie een "douw in de rug" nog moet geven?
graag jullie ervaringen
gas geven
- jessev40
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
...heeft ie van mij precies hetzelfde... is denk ik phase I kwaaltje..niet vooruit te branden
en de 5e versnelling zit er ook maar een beetje voor de show in... errug he.. ah joh dat went allemaal!!

V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
life's a gamble, and we're all dice!
- yerun
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
- Locatie: Den Haag
Klopt.. tis niet dat de motor opeens harder gaat accelereren als je het pedaal helemaal tot de bodem trapt i.p.v. 90% ofzo... hij gaat wél harder accelereren als je hem ver in de toeren laat komen natuurlijk 
Douw in de rug? Dan ben je met een T4 vast wel goed af

Douw in de rug? Dan ben je met een T4 vast wel goed af

Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 17.10.2005 - 14:45
- Locatie: Pekela's
Mijn eigen V40 heeft mij op hogere snelheden nog nooit gedouwt.
De enige die mij dan in de rugt duwt is mijn wederhelft. :director: :protest:
Dat ik weer te hard ga.....................
De enige die mij dan in de rugt duwt is mijn wederhelft. :director: :protest:
Dat ik weer te hard ga.....................
De beste idéen worden uit armoe geboren.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 08:51
- Locatie: Brabant
probleem is mij niet bekend.
mijn v40 1.8 benz (98) komt behoorlijk van zijn plek moet ik zeggen.
douw in de rug mss boven de 3,5 toeren dan trekt hij behoorlijk maar douw in de rug,, dan moet je mss bij de V40 T4 zijn
mijn wederhelft douwt meer in mijn zij als in mijn rug
mijn v40 1.8 benz (98) komt behoorlijk van zijn plek moet ik zeggen.
douw in de rug mss boven de 3,5 toeren dan trekt hij behoorlijk maar douw in de rug,, dan moet je mss bij de V40 T4 zijn
mijn wederhelft douwt meer in mijn zij als in mijn rug

- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
vandaag uitgeprobeerd:
als ik van 80km naar 140km ga in zijn 5e OF 4e, allebei vanaf 120km dat ie sneller accellereerd.
vander week hebben ze de timing gecontroleerd en toen ging ie sneller dan sinds de laatste 2dagen.
een sensor die niet helemaal lekker is? computer geeft geen fouten
als ik van 80km naar 140km ga in zijn 5e OF 4e, allebei vanaf 120km dat ie sneller accellereerd.
vander week hebben ze de timing gecontroleerd en toen ging ie sneller dan sinds de laatste 2dagen.
een sensor die niet helemaal lekker is? computer geeft geen fouten
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Tja, heb blijft helaas behelpen met een 1.8 of 2.0 zoals jij en ik hebben, als je echt een fikse "douw" wil voelen moet je eens een kennis met een 850 t-5 opzoeken, op de snelweg 120 gaan rijden, terug naar 3 schakelen en dan planken..... kun je een porsche 911 (non-turbo) bijhouden!!marcelg schreef: hoort het niet dat als je maximaal volgas geeft dat ie een "douw in de rug" nog moet geven?
graag jullie ervaringen


Ik denk dat je bij onze 1.8 en 2.0 ook een beetje zo'n effect kunt creëren door 15 km/u in de 1 te gaan rijden en dan te planken.... :roll: Doe dit echter alleen op een plek waar je de ruimte hebt en dit ook kan zonder gevaarlijk te zijn!!
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:07
Heb een 2.0 op gas en die plankt behoorlijk, menig auto die het niet bijhoud met optrekken en op top.
Trekt vrolijk door tot 190 en gaat dan langzaam door tot 210 op de teller.
Maar misschien is een K&N-filter iets waardoor je een beetje meer pit in je motor krijgt.
Heb trouwens een golf 1.8i gehad die ook niet vooruit te branden was en heb daar toen een K&N filter ingezet en een Sebring sportuitlaat met sport spruitstuk. Dit gaf een groot verschil. Vooral door het spruitstuk en lijkt ook nog mooi, vier van die pijpen.....
Trekt vrolijk door tot 190 en gaat dan langzaam door tot 210 op de teller.
Maar misschien is een K&N-filter iets waardoor je een beetje meer pit in je motor krijgt.
Heb trouwens een golf 1.8i gehad die ook niet vooruit te branden was en heb daar toen een K&N filter ingezet en een Sebring sportuitlaat met sport spruitstuk. Dit gaf een groot verschil. Vooral door het spruitstuk en lijkt ook nog mooi, vier van die pijpen.....
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
k&N inlegfilter heb ik eral inzitten.
morgen wordt de benzinedruk na gekeken, heb nu 2x in korte tijd gehad dat ie bij starten niet aan wilde slaan, zo te horen door brandstof tekort.
morgen wordt de benzinedruk na gekeken, heb nu 2x in korte tijd gehad dat ie bij starten niet aan wilde slaan, zo te horen door brandstof tekort.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996