Afstandbediening volvo guard alarm

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
malle pietje
2nd Gear member

De vrouw van de vorige eigenaar van mijn pas gekochte 960 heeft de afstandbedieningen van het volvo guard alarm (driehoekje op de A-stijl) weggegooid want het alarm was ontkoppeld. Nu wil ik natuurlijk het alarm weer aankoppelen en zoek ik dus een mogelijkheid om een afstandbediening te vinden die erop kan werken.

Heeft iemand enig idee of die dingen los verkocht worden voor een schappelijk bedrag of heeft iemand nog van die dingen liggen?
malle pietje
2nd Gear member

Ik lees overigens net in het instructieboekje dat het alarm wordt ingeschakeld door de afstandbediening of door de sleutel in de bestuurdersdeur. Houdt dat tevens in dat het alarm daarmee ook wordt ge-deactiveerd? Dat zou inhouden dat het alarm niet afgaat als een onverlaat een schroevendraaier in het slot steekt en de deur open maakt het alarm niet afgaat!

Klopt die redenering?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
malle pietje
2nd Gear member

Nog maar een keer replyen op mezelf....

De vorige eigenaar heeft dus het alarm laten ontkoppelen omdat hij valse meldingen kreeg (2 keer en dan direct maar laten afkoppelen :roll: ).

Vraag is nu, waar zit het alarm, met andere woorden, welke stekkers zouden ontkoppeld kunnen zijn? Hij wees zelf een stekker aan bij de accu maar daarvan kan ik nog steeds de contrastekker niet vinden...

Heeft iemand enig idee waar het alarm een stekker heeft die, indien ontkoppeld, ervoor zorgt dat het alarm niet meer werkt? Let wel, dus niet alleen de deuren of sensoren, maar het gehele alarm is uitgeschakeld.
V70ORD5
4th Gear member

Zal het ook weer iets met software te maken kunnen hebben?
Misschien naar de dealer gaan en vragen of het systeem weer geactiveerd kan worden?
Misschien de garage bellen die het systeem heeft uitgeschakeld en vragen op wat voor manier zij dit normaliter doen?
Ik denk dat je dan sneller een antwoord hebt dan via dit forum, gezien de reacties.
Maar laat het ons in ieder geval weten wat de oplossing is.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
malle pietje
2nd Gear member

Tja, de anwb heeft ter plekke op een camping het alarm ontkoppeld dus dat dsossier is gesloten....Software is daarmee bovendien ook uitgesloten, het is echt iets tastbaars als een stekker geweest die los is gehaald. De vraag is nu waar de centrale alarmunit zit, de rest moet ik dan maar opsporen...
Vampie
2nd Gear member
Contacteer:

bel de anwb en zeg dat er iets is met het alarm en laat hem weer aansluiten! ;)
Volvo 460 1.9 TD
- there are no good guns and there are no bad guns. A gun in the hands of a bad man is a bad sign. A gun in the hands of a good man is no threat to anyone - except bad people -
malle pietje
2nd Gear member

:D Beste een goeie!

Maar geen idee waar het kastje van het alarm normaliter wordt geplaatst?
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”