wie heeft ervaring met import uit Zweden?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
basvolvo75
2nd Gear member

Beste mensen,
veel info over import uit duitsland gevonden maar weet iemand of het de moeite loont naar Zweden af te reizen om er een V70 te kopen (geen diesel)? Als ik de prijzen op http://www.bytbil.com
bekijk lijkt het daar best aantrekkelijk (ca 10kEuro voor een v70 2,4 170pk met halfleer bekleding uit 2001 met 14500mil op teller) zelfs als ik er vanuit ga dat er dan nog BPM bijkomt.

De hordes lijken me:
aanschaf zelf (waarop te letten bij de zweden?), tips?
hoe lees ik bytbil eigenlijk, worden er in zweden mijlen gereden??

exportkenteken regelen,
transport (mag je ermee door denemarken/duitsland toeren?)
import alhier (zal wel beschreven zijn bij de duitse import topics)

Graag jullie suggesties!
alvast bedankt.
liquid_force
6th Gear member

een zweedse mijl (mil is 10 kilometer)

diesels rijden in zweden vaak heeeel veel kilometers, aangezien diesel niet veel goedkoper is om te rijden hier dan benzine ... kijk naar automaat of die is vervangen, export kenteken is geen probleem, dat is zo te regelen ... mocht je daar hulp bij nodig hebben kan ik dat misschien vanuit zweden makkelijker regelen ...

1 euro is 9.3Sek momenteel trouwens :)
basvolvo75
2nd Gear member

Apart die zweedse mijlen!
het hoeft overigens niet perse een automaat te zijn maar omdat mijn vrouw in ons huidige autotje (niet lachen... een Peugeotje 106) al klaagt over de druk die ze moet zetten op het pedaal en het inderdaad wel lekker rustig rijdt wordt dit door mij wel als optie gezien.
Is die automaat iets wat snel verslijt dan?

Fantastisch, ik hoopte al dat jij (Liquid force dus) zou reageren, heb je nog online tips voor sites (mijn zweeds is nihil maar lezend gaat het redelijk) met betrouwbare dealers/handelaren?
liquid_force
6th Gear member

tips ... hmmm, kijk vooral in zuid-zweden ... (Småland, Skåne, Halland, Västra Götaland, Blekinge als provincies) anders kun je zo nog een 500-600km extra moeten rijden binnen zweden ...

zeker bij export zou ik bij een dealer of handelaar kopen, dan is een export kenteken makkelijk via hen te krijgen. Koop geen ex-taxi, die hebben meestal heeeel veel kilometers gelopen, wel goed onderhouden, maar dan moet je wel denken aan het vervangen van de automaat, als dat nog niet gedaan is ...
Zweden kopen heel veel op krediet, koop dus geen auto die nog als onderpand geregistreerd staat ... dat is moeilijk met de export.

let erop dat als je een auto in zweden koopt (net als in duitsland) dat je nooit een volle tank meekrijgt, het reserve lampje brand al, dus het eerste wat je moet doen is naar de benzinepomp ... Mocht je een auto op het oog hebben, geef het kenteken dan even aan me door, dan kan ik voor je kijken hoeveel eigenaren de wagen gehad heeft enzovoort.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”